Krakov Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Hei.Jeg jobber på sjøen, og jeg lurer på om noen kan komme med tips / anbefalinger til en deltidsjobb jeg kan ha når jeg er hjemme?Jeg jobber forresten fire uker på og fire uker av.Jeg har søkt på veldig mange forskjellige deltidsjobber på matvarebutikker, elektrobutikker (elkjop, expert, spaceworld) og mange andre plasser, men det er nesten ingen som vil ha en som er 100% utilgjengelig annenhver måned.Jeg kan vel prøve å få meg noe på den lokale ferga kanskje, men jeg hadde håpet på å få meg en butikkjobb faktisk. Takke for alle tips! Lenke til kommentar
Salior Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Du kan jo ta vikar turer på sjøen, hender rederiene trenger noen ekstra i noen dager eller en uke eller to. Spørs også hvilke kvalifikasjoner du har til andre offshore relaterte deltids-jobber. Lenke til kommentar
Krakov Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Du kan jo ta vikar turer på sjøen, hender rederiene trenger noen ekstra i noen dager eller en uke eller to. Spørs også hvilke kvalifikasjoner du har til andre offshore relaterte deltids-jobber. Hmm, det hadde vært flott ja. Jeg har vært over ett år på supply og ett par måneder på ankerhåndtering, så jeg vet ikke hvordan jeg stiller i forhold til erfaring? Lenke til kommentar
Salior Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Da kjenner du vel til ID tegninger og om du føler deg sikker på det er jo noen turer med IOS eller Viking Mooring en mulighet. Det er jo en godt betalt ekstra jobb ;-) Lenke til kommentar
Krakov Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Da kjenner du vel til ID tegninger og om du føler deg sikker på det er jo noen turer med IOS eller Viking Mooring en mulighet. Det er jo en godt betalt ekstra jobb ;-) Jeg må dessverre ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på hva ID tegninger er, heh! Jeg har heller ikke hørt noe særlig om IOS, men det er vel "Independent ocean services" du tenker på, sant? Hvis du har lyst å fortelle meg hva ID tegninger går ut på, så er lutter øre! Lenke til kommentar
Salior Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Etter en stund til på AHTS så lærer du nok mere om dette, er det i Norge du er på AHTS så har du vel sett at på jobber kommer folk ombord for å skrive ned ID'ene på alle linker/kjetting/fiber etc som blir satt ut iht. scopet. IOS Intermoor leverer utstyr til jobbene, samme som Viking gjør, de har da ofte med en representant til og skrive ned ID'ene på utstyret som blir satt ut og som skal demobiliseres etter jobben. Mange av de som jobber der er folk som jobber på AHTS til daglig som har en ekstra jobb i disse selskapene. Etter en stund på AHTS så vil en komme borti at en skriver ned ID'ene selv også på noen jobber, så da får en litt erfaring i dette også som gjør det letter og få en jobb som ID-skriver. Lenke til kommentar
Krakov Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Etter en stund til på AHTS så lærer du nok mere om dette, er det i Norge du er på AHTS så har du vel sett at på jobber kommer folk ombord for å skrive ned ID'ene på alle linker/kjetting/fiber etc som blir satt ut iht. scopet. IOS Intermoor leverer utstyr til jobbene, samme som Viking gjør, de har da ofte med en representant til og skrive ned ID'ene på utstyret som blir satt ut og som skal demobiliseres etter jobben. Mange av de som jobber der er folk som jobber på AHTS til daglig som har en ekstra jobb i disse selskapene. Etter en stund på AHTS så vil en komme borti at en skriver ned ID'ene selv også på noen jobber, så da får en litt erfaring i dette også som gjør det letter og få en jobb som ID-skriver. Ahhh, selvfølgelig. Vi har hatt en så kalt ID mann om bord før hvert rig-move, jeg tenkte bare ikke over at det var dette du tenkte på når du sa ID-tegninger. Tjaa, jeg vet ikke om jeg har nok erfaring fra AHTS til å søke på en slik jobb, men ut i fra det jeg har sett fra de ID-mennene vi har hatt om bord, så virker det som en veldig grei jobb! Kan være verdt ett forsøk å søke i alle fall! Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå