Gå til innhold

Hva er et godt laptop-kjøp nå om dagen?

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Heisann

Lenge siden jeg var oppdatert på HW-fronten, så velger å legge igjen en post her i håp om litt hjelp :)

Vurderer å kjøpe meg ny laptop. Kommer til å bruke den til web, film, streaming og litt spilling. Dere vil kanskje anbefale meg billig til det bruket, men jeg vil helst legge i litt penger så jeg kan ha glede av den en stund. Tenker prisklasse +-7000. Glad i ASUS, men hører også at Lenovo leverer kvalitet. Mac er uaktuelt. Har dere noen tips til gode kjøp i denne klassen med litt kvass maskinvare? Må ikke være av ovennevnte merke...

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus lager ganske bra laptoper, og nå har Acer også begynt å lage greie maskiner. Lenovo er (iallefall etter min mening) en buisness maskin. Jeg legger igjen en kommentar om jeg kommer over noe bra.

EDIT: du kan starte med å skjekke ut maskinene i denne artiklen http://www.hardware.no/artikler/her-er-de-10-heteste-baerbare-pc-ene-akkurat-na/136607

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Kjøper du maskiner bare for å teste dem?

Det hender det ja :)

Uansett hva slags hobby man har så koster det penger. Med ordene "demotestet" og "kvittering følger med" i annonsene på finn.no er ikke tapet nødvendigvis så veldig stort heller, så lenge man ikke kjøper maskiner i 10k+ klassen da det er lite marked for disse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Den så ikke dum ut! De Acer laptopene jeg har hatt erfaring med tidligere har hatt heller dårlig byggekvalitet og har en tendens til å ha feil på seg, men dere mener altså at Acer har blitt bedre?

Lenke til kommentar

Det hender det ja :)

Uansett hva slags hobby man har så koster det penger. Med ordene "demotestet" og "kvittering følger med" i annonsene på finn.no er ikke tapet nødvendigvis så veldig stort heller, så lenge man ikke kjøper maskiner i 10k+ klassen da det er lite marked for disse.

Hvorfor leverer du dem ikke bare tilbake til butikken før returretten har gått ut?

Lenke til kommentar

Hvorfor leverer du dem ikke bare tilbake til butikken før returretten har gått ut?

Det mener jeg er missbruk av angrefristretten, og folk som kjøper ting med det utgangspunktet at de skal returnere varen etter å ha prøvd den har jeg ingen respekt for. Slike folk fører til at varene blir dyrere for alle grunnet merkostnader og arbeid for butikken, som butikkene må ta igjen ved å øke vareprisene på alle varene.

Endret av OC-Freak
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det mener jeg er missbruk av angrefristretten, og folk som kjøper ting med det utgangspunktet at de skal returnere varen etter å ha prøvd den har jeg ingen respekt for. Slike folk fører til at varene blir dyrere for alle grunnet merkostnader og arbeid for butikken, som butikkene må ta igjen ved å øke vareprisene på alle varene.

Sant nok. Hvor mye taper du når du selger den igjen?

Lenke til kommentar

Det varierer litt, avhengig av hvor lenge jeg har maskinene og hvor bra tilbud jeg har kjøpt maskinene på (har solgt 3 maskiner med fortjeneste også fordi jeg har kjøpt dem på tilbud og solgt igjen når prisen har gått opp ;)). Men stort sett har jeg klart å selge dem til 4-500 under prisen jeg har kjøpt dem for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...