srnilsen Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hei! Lurte på om det var noen som hadde noen forslag til hvordan jeg får rippet cd'er med "CopyControl" På forhånd takk Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 prøv å rippe alle utenom den første og siste sangen..... det pleier å fungere. Bruk "tusj-trikset" Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 dette må da stride mot retningslinjene Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 dette må da stride mot retningslinjene Nei. Ser du anførsels-tegnene? Copy-control er ikke det samme som "copy-control", noe (jeg vil tro) saken mot Gui-John viste. Poenget er at det finnes mange måter å forvanske kopiering på, bl.a. ved å bevist ødelegge cd-formatet sin mulighet til feil-korrigering (brenn i helvete, RIAA!), og siden _type_ forvansking ikke blir nevnt, kan man ikke bestemme om det faktisk er kopi-beskyttelse det er snakk om, eller "kopi-beskyttelse". Se forøvrig "cd hardware" delen av www.hydrogenaudio.org sitt forum. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 EMI's versjon av "Copy Controlled"? Hensikten ser ut til å være begrensning i distribusjon via Nettet. Andre metoder har fått voldsomt pepper fordi skivene ikke kunne avspilles på en datamaskin. Med EMI's skiver er dette mulig. Det er til og med fult mulig å svi en backup. Men å rippe enkeltspor eller hele skiva er litt værre. Liker slike ting dårlig. Men EMI har forsåvidt møtt mesteparten av den generelle kritikken mot kopibeskyttelse på en irriterende god måte. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det gjelder som oftest å bruke riktig program. Du kan f.eks. kopiere cd'n med clonecd eller et lignende kopiprogram og deretter rippe til mp3. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det gjelder som oftest å bruke riktig program. Du kan f.eks. kopiere cd'n med clonecd eller et lignende kopiprogram og deretter rippe til mp3. Nix. Det der har EMI tenkt på. Om du kloner skiva tar du samtidig med kopibeskyttelsen. Men hjælpes da, folka! Er det mulig å spille skivene er det selvfølgelig mulig å gjøre noe med stream'en. Og det er forsåvidt argumentet mitt mot hele greia. Kopibeskyttelse kan aldri fungere som noe mer enn et irritasjonsmoment. Mitt tips til industrien er å droppe hele greia og heller bruke pengene til å etablere et nytt distribusjonssystem; Feks betaling over nett av en "lisens". Så kan man laste ned, svi ut på egnet medium eller for den sakens skyld hente skiva i en butikk. Snart må platefolka begripe at Nettet er en vanvittig resurs og ikke en obskur bakgård kun befolka av banditter og pedofile! Men det krever også at vi som brukere får et litt mer våkent forhold til hva vi driver med; Om vi laster ned viser som er bra bør vi betale for musikken. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 I verste fall kan det jo hende du må kjøpe en kabel og koble din vanlige cd spiller til lydkortet og "grabbe" lydstrømmen med audiograbber. Det bør jo funke greit ettersom cd'n da ikke vet at den er i en pc. Hvis du allikevel skal rippe til mp3 vil sannsynligvis det lille kvalitetstapet du risikerer ved denne metoden bety noe. :wink: Personlig foretrekker jeg vinyl Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har ikke noe problem med å rippe cd`er med copy control, jeg... Bruker Exact Audio Copy, og en gammel cd-rom. Enkelte nyere cd-rom`er klarer det ikke. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ******, dette går jo bare ut over lovlydige rippere som meg. de som bare laster end laster jo ned musikken uansett. Mens JEG, som KJØPER musikken, får ****** meg ikke rippe plata som vanlig. Må til med andre programmer, tusje på skivene mine osv osv. Ikke deler jeg ut musikken heller. Forbannahelvettes EMI. nå har jeg TO forbanna copycontrolled skiver som jeg kjøpte ved en feiltagelse. ALDRI MER! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg ripper mine CD'er med CDex! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå