Defo Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Hei! Jeg ønsker å få summen av førstetall og andretall skrevet ut på denne måten: Men det vil ikke kompilere... Koden min er nedenfor. Er ganske sikker på at problemet ligger på linje 14... Noen som kan hjelpe en n00b? Endret 22. august 2013 av Defo Lenke til kommentar
Defo Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Glem det! Klarte det Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Gjerne forklar hva du gjorde tilfelle noen snubler over samme problem. Bra du klarte det :-) Lenke til kommentar
Defo Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Hadde glemt + tegn mellom integer (førstetall og andretall) og strengene på linje 14 Så det plutselig etter jeg hadde postet... Hehe Lenke til kommentar
jonny Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Her er en litt modifisert versjon av koden din, med et par ting du sikkert snart kommer til å lære. import javax.swing.JOptionPane; public class Test { private static int hentHeltallFraBruker( String dialogTekst, String dialogTittel) { Integer result = null; String dt = dialogTekst; do { String brukerInput = ""; try { brukerInput = JOptionPane.showInputDialog( null, dt, dialogTittel, JOptionPane.PLAIN_MESSAGE); result = Integer.parseInt(brukerInput); } catch (NumberFormatException e) { dt = "Teksten \"" + brukerInput + "\" er ikke et gyldig heltall. " + dialogTekst; } } while (result == null); return result; } public static void main(String[] args) { int tall1 = hentHeltallFraBruker("Skriv inn et tall:", "Addisjon"); int tall2 = hentHeltallFraBruker("Skriv inn et tall til:", "Addisjon"); int sum = tall1 + tall2; JOptionPane.showMessageDialog(null, tall1 + " + " + tall2 + " = " + sum); } } Det kan jo være litt å bryne seg på :-) Prøv å skriv inn andre ting enn heltall i input-boksene når du kjører programmet, både med din egen kode og med koden ovenfor... bare spør hvis du lurer på noe, så skal jeg prøve å svare. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå