markus_j0hansen Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 jeg kjøpte nettopp en helt ny pc i bare deler, hatt den i 3 dager nu.jeg har 6 USB 3.0 men vis jeg har noe plugget inn i disse portene fører det til bluescreen og dette er veldig irriterende. jeg har installert alle driverene til hovedkortet og usb 3.0 driverene. jeg trenger virkelig hjelp med dette problemet så bare sleng på med ideer speccet mitt.hovedkort- ASUS MAXIMUS VI HERO 1150-socket skjermort-ASUS gefore gtx 770ram- 2x vengance 4g 1600 ssd- kingston ssd 125gb 530read 510 write slavedisk- WD 1T 7200strømforskyning - cooler master 850w gold pluss trenger dere mer info så si ifra MHV. Markus Johansen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) 1. sjekk at driverne du installerer er for riktig hovedkort og for riktig OS. 2. Når OS'et er installert, sjekk på Windows Update om det ligger oppdaterte drivere der. 3. Google ... Slike feil oppleves som regel av flere personer (hvis det ikke er noe feil med ditt hovedkort, da.) Mine USB3-porter fungerer fint med driverne som fulgte med maskinen, mens jeg får blåskjerm dersom jeg prøver å installere de nye driverne som Windows Update tilbyr. (Så nå lar jeg de ligge.) edit: Men det gjelder en annen HW-konfigurasjon, altså. Endret 22. august 2013 av nebrewfoz Lenke til kommentar
markus_j0hansen Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 nebrewfoz du vet vell tilfeldigvis ikke hva disse windows driverene heter? kanskje det er windows updaten som får meg til å crashe da Lenke til kommentar
markus_j0hansen Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 1. sjekk at driverne du installerer er for riktig hovedkort og for riktig OS. 2. Når OS'et er installert, sjekk på Windows Update om det ligger oppdaterte drivere der. 3. Google ... Slike feil oppleves som regel av flere personer (hvis det ikke er noe feil med ditt hovedkort, da.) Mine USB3-porter fungerer fint med driverne som fulgte med maskinen, mens jeg får blåskjerm dersom jeg prøver å installere de nye driverne som Windows Update tilbyr. (Så nå lar jeg de ligge.) edit: Men det gjelder en annen HW-konfigurasjon, altså. som du sier så var det windows updaten som fikk deg til å få bluescreen, du vet vell ikke ka denne windows updaten/driveren heter og hvor den er plassert? kanskje jeg har samme problem Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 nebrewfoz du vet vell tilfeldigvis ikke hva disse windows driverene heter? kanskje det er windows updaten som får meg til å crashe da Jeg vet ikke hva driverne heter. Det er vel uansett forskjellige drivere avhengig av hvilket USB3-chipset som brukes på ditt hovedkort. Sett opp Windows til å ikke installere oppdateringer automatisk, dersom du tror at blåskjerm skyldes noe som er kommet fra Windows Update. Hvis du går inn i Device Manager og finner USB3 Root Hub eller noe sånt, og ser på (under Properties) hvilken driver den bruker, sjekk om du har muligheten til å gjøre en "Roll back driver" ; hvis det er mulig (dvs. hvis knappen ikke er grå) så tyder det på at det er installert en oppdatering. Ved å klikke på "Roll back driver", så vil den forrige driveren som var i bruk bli installert. (Det har reddet meg ut av problemer med nye drivere som har fusket.) Ellers kan du nok bli nødt til å drive litt detektivarbeid, f.eks. lete i txt-filer, eller inf-filer, og se om du finner navnet på firmaet som har laget driveren, hvilken versjon de er, osv. Og deretter se om du kan finne andre versjoner (nyere eller eldre) av driveren - kanskje noen av de fungerer bedre. Du kan også kontakte Asus, eller poste et innlegg i Asus' support-forum. Lenke til kommentar
markus_j0hansen Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 takk, fant driverene men var 2 usb root drivere, vet ikke om dette er rett og om det er skylden til bluescreen, er 2 av alle drivere.gikk ikke ant å rollbacke så skal vell konakte asus Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Alle USB, både 2.0 og 3.0 portene er integrert i Intel Z87 chipset, så det er Intel sine drivere du bør bruke. Har du siste versjon som i følge Asus sin support er 2.5.0.19 er det vel ikke så mye å gjøre. Det finnes også to nye BIOS oppdateringer, men om det vil hjelpe å flashe, det vet jeg ikke. Just in case, link til Asus support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå