Mørbradbiff Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Hei,jeg har gått til investering av noe nytt nettverkutstyr med tanke på bedre hastighet, og for å få samlet alle filmer, serier etc på samme plass.Sånn at man kan spille det av fra flere plasser. Jeg opplever at wlan strømming mot NAS ikke fungerer tilfredsstillende. Router: Asus RT-ac66uNAS med 4TB hdd: Synology 213j Mine trådløse enheter støtter 802.11a/b/g/n, - Jeg har problemer med å strømme video fra NAS via wlan. Spesielt HD materiell. - Via kabel nettverk mot NAS er Full HD strømming ikke et problem. - Trådløs HD strømming fra andre fastkoblede PCer i nettverk er ikke et problem - Trådløs HD Strømming mot USB harddisk tilkoblet ruter er heller ikke noe problem. Jeg trodde at det måtte være en bedere løsning med NAS, enn å koble til eksterndisk til ruteren.Er der noen triks for å forbedre opplevelsen? Skulle trodd hastigheten mellom enhetene skulle vert tilstrekkelig. Jeg har litt vanskeligheter til å se flaskehalsen her... Nyeste Firmwares er installert... Endret 22. august 2013 av Mørbradbiff Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Har du mange andre trådløssignal i nærheten? Om det er tilfelle så vil jeg anbefale deg å endre kanal på routeren. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Naboen bruker 2,4GHz kanal1. Mens jeg har det mitt i motsatt ende av skalaen 2,4GHz kanal 11. Men jeg bruker mest 5GHz båndet, da dette vist nok skal være raskere. Men det er på samme viset i begge båndene.. Endret 22. august 2013 av Mørbradbiff Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Merkelig, om du kopierer en fil over nettverket trådløst, hva slags hastigheter får du. Test gjerne med Crystalmark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå