QPR225 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Et lite spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med å oppklare:Dersom jeg har kommet inn på et femårig studie, blant annet siviløkonom linja på UIS, er det mulig at jeg kan droppe ut etter 3 år og beholde Bachelorgraden?Eller er det slik at Bachelorgraden utgår, og at jeg MÅ fullføre det 5 årige for å få meg en grad? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Du kan droppe ut etter 3 år og fortsatt få bachelorgrad. Ofte på 5-årige studier skriver man ikke bacheloroppgave, og da kan det være litt annerledes. Men på UiS har du nøyaktig samme studieløp som de som går bachelor. Se på det som at du går bachelor i økonomi og administrasjon med garantert overgang til master så lenge du består fagene fra bachelor. Jeg vil dog være så dristig å absolutt anbefale deg å ta alle 5 årene. Det finnes enormt mange økonomer der ute, og du har alt å vinne på å hvertfall skille deg ut med å ha en mastergrad. Lenke til kommentar
QPR225 Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Ok, tusen takk for svar! Har planer om å fullføre alle 5 årene, men det er et ganske langt tidsrom fremover og jeg liker å ha alle mulighetene åpne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå