Gå til innhold

Windows 7 er uekte

Anbefalte innlegg

På skole pcen min får jeg beskjed om at Windows 7 er uekte. Jeg har ikke brukt pcen på over 1 år, å jeg skjønner ingenting! Popper opp en melding når jeg har logget meg inn, å det står nederst på skjermen på høyre side. Noen som kan hjelpe meg?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er på bærtur nå, men jeg mener at volumlisensene skolene vanligvis får, varer kunn i X antall år før de går ut på 'dato'.

Så nå som lisensen har gått ut, så må du kjøpe deg en ny lisens (som vil vare "livet ut"). Da kan du jo evt se på Windows 8.

Hvilket merke er det på PCen? Godt mulig du fremdeles har recovery paritisjon på den, isåfall kan du muligens reinstallere den til fabrikkinstillinger. Da vil dne bruke lisensen som følger med maskinen fra fabrikk (står vanligvis under PCen). Om det er anderledes siden det er en skole PC må du nesten bare prøve ut selv.

Lenke til kommentar

Skole pcer bruker nok MAK KMS nøkler, som må fornyes hvert halv år (hver 180 dag). Det skjer kun mot skolens KMS server, som 100% garantert kun virker på skolens nett.

Går du fortsatt på skolen er det bare å ta med den på skolen for å fornye lisensen der.

Har du sluttet på skolen, så skulle du nok bedt IT avdelingen om å formatere pcen og gi deg en normal Win7 lisens, for det får du om du kjøper ut pcen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...