Tobruk Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Heisann,har ei utedør som jeg ikke lenger kan låse.Vil skifte ut låsesylinderen,men hvordan får jeg ut den???Bildet er tatt fra innsiden: Skjønner at det er skruer som forbinder ute og innedel av låsen som må ut,men hvordan fjerne "blokkeringa"?? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Kan du ikke bare skru istykker hodene med et borr? er det en del av en sikkerhetslås? Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Kan du ikke bare skru istykker hodene med et borr? er det en del av en sikkerhetslås? Det er en vanlig dørlås,men har tatt av beskyttelsen rundt.Det som vises er sylinderen....Trodde kanskje at man kunne vippe ut hodene for å komme til skruene,men ikke f...Kommer til,som du sier,å borre litt i helga,hvis ingen har flere tips.... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Hei, på min dør er det 2 skruer fra den siden som låsebiten kommer ut. Du trenger et vanlig skrujern. Disse 2 skruene må oxo løsnes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Kontakt låsesmed for å få jobben utført profesjonelt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Så lenge det er en vanlig sylinder går det fint å bytte det selv. TS bør dog notere seg modellbetegnelsen på låsekassen slik at h*n får kjøpt kompatibel sylinder. 2 Lenke til kommentar
Salior Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Regner med at på baksiden eller der hvor bolten kommer ut er det noen skruer du kan løsne, er mange forskjellige modeller så vanskelig og si bare ved et bilde. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Takker for svar.Er ikke skruer av noe slag på bakside av sylinder.Har i frustrasjon åpnet opp en annen sylinder,på en annen dør og der var det veldig enkelt...2 skruer og vips,var sylinderen åpen... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Enten ville jeg finne fram vinkelsliperen, eventuelt forsøke å bryte av de to "utvekstene" på hver av de svarte dingsene med en smal, spiss meisel, og deretter håpe den midterste biten da går lettere å fjerne. Disse skal åpenbart ikke være enkle å fjerne, da ville poenget med låsen forsvinne. Det hører forøvrig til sjeldenhetene at en sylinder er montert med gjennomgående skruer slik -det vanligste er at det er en vrider på innsida av døra, og skruene skrus herfra og inn i baksiden av sylinderen på utsiden. Her er det tydeligvis sylinder på begge sider av døra, og da må det brukes en slik "tamper-proof" dings... (eller feste sylindrene med skruer inn fra siden av låskassen, som er den andre vanlige varianten). Siste utvei er jo å spørre en proff låsesmed hvordan det er meningen å fjerne disse... Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Endelig!!!Hadde prøvd dette før men fikk det ikke til å virke da...Stakk inn et tynt skrujern og presset de to dekslene utover mens jeg vred nøkkelen sakte rundt...Og harru sett,der poppet de ut gitt...Takker for svar folkens!! 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Endelig!!!Hadde prøvd dette før men fikk det ikke til å virke da...Stakk inn et tynt skrujern og presset de to dekslene utover mens jeg vred nøkkelen sakte rundt...Og harru sett,der poppet de ut gitt...Takker for svar folkens!! Bra at du kom med tilbakemelding og løsningen. Jeg har ikke hatt erfaring med denne typen, så da avsto jeg også fra å kommentere. Sikkert flere som satte pris på svar og løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå