runar_ha Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Irriterer meg over alle filmer som div scraper's ikke klarer å finne i XBMC. Spesielt nordiske filmer. Noe som har tips til hvordan legge inn filmer manuelt. Det kan også gjelde egenproduserte videoopptak hvor jeg vil ha den tilgjengelig i XBMC. En annen ting er hvordan forandre på menyene i XBMC. Standart oppsett er vel: Bilder, videoer,filmer,serier mm Jeg kan tenke meg å legge inn kategorier som 3D filmer, Barnefilmer, Egenproduserte fimer.... Noen som har en løsning der ute? Runar Lenke til kommentar
qtek Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Har du prøvd Mediaportal? Der kan det du spør om tilpasses akkurat slik du vil ha det. Lenke til kommentar
runar_ha Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Har du prøvd Mediaportal? Der kan det du spør om tilpasses akkurat slik du vil ha det. Har brukt alt for mange timer med å legge inn film/bygge databasen i XBMC til at jeg bytter. Så egentlig trenger jeg bare svar vedr XBMC, men takk for svar. Runar Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Tenker du på filmer den ikke finner i det hele tatt så de ikke dukker opp, eller filmer der den ikke klarer å finne riktig film? På sistnevnte så må man vanligvis eksperimentere litt med skrivemåte i filnavnet, ellers så har jeg i mange år savnet at man kan putte inn imdb-nummeret i søkeboksen og at den går rett på riktig film i sånne tilfeller - mener kanskje jeg så dette et sted nå i de nyeste utgavene? Hvis det absolutt ikke går, og på de filmene som den ikke henter opp en gang så bruker jeg Ember media-manager. http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116941 og scraper/legger inn. edit; Ny offisiell EMM tråd; http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=165012 Endret 22. august 2013 av kjetilkl Lenke til kommentar
thamule Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Eg anbefalar ikkje å skifte til Mediaportal. Eg har gått andre veien og er svært glad for det. Mediaportal lagar enromt mange fleire problemstillingar du må ta hensyn til i forhold til XBMC. Men muligheitene er også fleire. Når det gjeld filmar som ikkje blir oppdaga pga dårlig filnavn osv, kan du installere dette add-on'et: Missing Movie plugin http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=90258 Det gjer i alle fall prosessen med å finne ut kva for filer du har som ikkje er oppdaga litt lettare. Ikkje så nyttig om du har ein liten filmdatabase, men har du mange filmar er det lett å miste oversikta, då kan den der vere grei. Endret 31. august 2013 av thamule Lenke til kommentar
ironlung Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Irriterer meg over alle filmer som div scraper's ikke klarer å finne i XBMC. Spesielt nordiske filmer. Noe som har tips til hvordan legge inn filmer manuelt. Det kan også gjelde egenproduserte videoopptak hvor jeg vil ha den tilgjengelig i XBMC. En annen ting er hvordan forandre på menyene i XBMC. Standart oppsett er vel: Bilder, videoer,filmer,serier mm Jeg kan tenke meg å legge inn kategorier som 3D filmer, Barnefilmer, Egenproduserte fimer.... Noen som har en løsning der ute? Runar Du kan gjøre dette ved å legge inn egen .nfo fil og poster/thumbnail for de filmene det gjelder. Ikke alle skins har custom menyer og submenyer. Jeg bruker aeon nox. Der er det mulighet for dette. Og du kan bruke smart playlist for å hente ut spesifikke filmer/serier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå