Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mageproblemer hele sommeren

moby_duck

Anbefalte innlegg

Hei! Fra rundt starten av juni har jeg hatt noen mageproblemer, og håper noen her kan hjelpe meg litt.

Problemet er først og fremst mye luft i magen, og jeg må oftere på do enn vanlig. Har også merket at det er visse matprodukter, som f.eks. brød og poteter, som jeg virkelig ikke har lyst på. Har som sagt hatt dette i to måneder, men det er ikke før de siste ukene at de virkelig har tatt seg opp, så jeg har ventet med å gå til legen fram til nå.

Jeg tenkte at det kunne være en infeksjon av noe slag, men legen sa at det umulig kan være tilfelle når det har vart såpass lenge. Allergi (gluten) kan også være en mulighet, da det spesielt er glutenprodukter jeg får lite lyst på, og jeg venter på svar på blodprøve. Etter legebesøket for en snau uke siden har jeg passet veldig godt på hva jeg får i meg, og har spist mye frukt, grønnsaker, kjøtt og fisk. Men problemet vedvarer, og blir egentlig bare verre. Nylig har jeg også merket at jeg har generelt sett veldig liten matlyst, og spiser halvparten så mye som jeg vanligvis spiser. Føler meg for så vidt ikke sliten eller trøtt, men det kan vel umulig være riktig at jeg har såpass liten lyst på mat?

Er gutt, 18 år, rundt 180 høy og veier omtrent 65kg om kan være nyttig info. Kan også legge til at jeg har påvist laktoseallergi, så melk og melkeprodukter holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...