hallrar Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg bruker windows messenger 6.0, og får ikke kontakt med den andre som har webcam. Jeg har ADSL hos Online, har router som automatisk angir IP adresse. Hva må jeg gjør for at utenforstående skal få kontake med meg? Hallrar Lenke til kommentar
hallrar Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Får det til i Windows/MS messenger nå, men fremdeles ikke i NetMeeting som krever IP adresse. Noen som vet råd? Hallrar Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har samme problem. Hva gjorde du for å få til kamera i MSN? Lenke til kommentar
hallrar Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Har samme problem. Hva gjorde du for å få til kamera i MSN? Jeg forsikret meg om at begge hadde siste versjon av MSN messenger, altså 6.0: http://messenger.msn.no/ Og så startet jeg en WEBKAMERA sesjon med den jeg ville snakke med, husk: ikke VIDEOKONFERANSE. Husk at det her er snakk om å kontakte en MSN-kontakt, du bruker ikke IP adresser, så da går det helt greitt. Det tok litt tid, men etter ca. 10-15 sekunder hadde vi kontakt. Av en eller annen grunn måtte begge to gjøre dette for at begge skulle se hverandre. Hallrar Lenke til kommentar
hallrar Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Men jeg vet enda ikke hvordan jeg skal løse problemet med NetMeeting og router. Andre? Hallrar Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Mest sansynlig så har bruker routeren NAT, da fungerer ikke netmeeting. For det så bør du ha en fast ip eller muligheter for å dirrigere all trafikk på de aktuelle porter rett til din maskin. Har ikke så mye peil på akkurat dette så hadde vert fint om andre kunne rette på meg. Lenke til kommentar
hallrar Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Nettopp, og det er denne dirigeringen jeg trenger hjelp til. Anyone? Hallrar Lenke til kommentar
tokr Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Du må åpne port 5004-65535 UDP (ikke 6901... det var tidligere.. og ikke TCP)... ikke begynn med dette om du ikke vet hva du driver med... du kan åpne opp systemet ditt som en låvedør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå