Vannlinjen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 For eksempel hvis jeg har 4 i IT2 standpunkt, og 4 som eksamenkarakter. Hvis jeg da får 5 på privatisteksamen, betyr det at standpunkt blir til 5 OG eksamenkarakteren blir til 5, altså 2 ekstra poeng? Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Nei, da vil begge 4-erne forsvinne, og det lages EN ny karakter som vil stå som eksamenskarakter 1 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Mhm, så da går altså antall karakterer på vitnemålet ned med én? Takk Endret 21. august 2013 av Vannlinjen Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 jepp, det gjør det, det kan hjelpe snittet ganske mye 1 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Strålende!Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Og forresten, hva hvis jeg ikke går opp i karakter, og fortsatt sitter på 4, er det fortsatt mulig å smelte det sammen til én karakter? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hvis du ikke går opp i karakter så forblir karakterene dine slik de er, som meg bekjent(?). Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Hvis du ikke går opp i karakter så forblir karakterene dine slik de er, som meg bekjent(?). Er nok slik, men etter det jeg har hørt så velger du om du vil beholde karakteren fra privatisteksamen eller ikke. Vet ikke helt hva dette innebærer og eventuelle regler. Utrolig vanskelig å finne de rette svarene Endret 21. august 2013 av Vannlinjen Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Og forresten, hva hvis jeg ikke går opp i karakter, og fortsatt sitter på 4, er det fortsatt mulig å smelte det sammen til én karakter? Hvis du ikke går opp i karakter så forblir karakterene dine slik de er, som meg bekjent(?). Det er veldig mye forskjellig ute og går om hva som skjer hvis man får samme karakter. Anbefaler å sende mail til sonans eller en annen av disse privatskolene, de har peiling Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Da gjør jeg det med en gang, så får dere vite svaret i etterkant! Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Ja, du kan bytte ut karakterene til kun den ene karakteren fra privatisteksamen selv om karakteren er den samme. Det er for så vidt veldig gode nyheter Endret 22. august 2013 av Vannlinjen Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Ja, du kan bytte ut karakterene til kun den ene karakteren fra privatisteksamen selv om karakteren er den samme. Det er for så vidt veldig gode nyheter Hva er gode nyheter med det? Du ødelegger førstegangsvitnemålet ditt hvis du har det. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Hva er gode nyheter med det? Du ødelegger førstegangsvitnemålet ditt hvis du har det. Har gått et år nå å jobbet, dette blir mitt andre år med jobb før jeg flytter ut å begynner å studere. Har tatt opp diverse fag i mellomtiden. Har ikke ført noen av disse opp på vitnemålet ennå. Jeg hadde IV i ett fag. Får jeg fortsatt førstegangsvitnemål ved oppføring av kun denne ene karakteren fra privatisteksamen? (Som jeg hadde IV i). Trodde ikke det fungerte slik. Har ganske mye å hente inn på karakterene jeg fikk på privatisteksamen. Endret 22. august 2013 av Vannlinjen Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Nei, da får du ikke førstegangsvitnemål. Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg mener at førstegangsvitnemålet kan brukes så sent som det året du fyller 21, etter dette vil du kun søke med ordinærvitnemål, og da er det ingen hensikt å la være å tilføye dine nye karakterer til vitnemålet Lenke til kommentar
ANo__ Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Hei, ser at tråden er litt gammel, men prøver likevel Stemmer det fortsatt at karakteren man får på privatisteksamen erstatter både standpunktkarakter og tidligere eksamenkarakter? Ingenting som har endret seg der siden 2013? Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Hei, ser at tråden er litt gammel, men prøver likevel Stemmer det fortsatt at karakteren man får på privatisteksamen erstatter både standpunktkarakter og tidligere eksamenkarakter? Ingenting som har endret seg der siden 2013? Det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå