Gå til innhold

Overopphetet PS3 SuperSlim

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med min PS3 superslim, som ble kjøpt i April 13.

Det har seg slik at jeg bare får startet spillet og kommet meg inn på hovedmenyen før det dukker opp en varselmelding med en melding slik som "Konsollen er overopphetet (blablablabla)." og deretter slår konsollen seg av, etterfulget av fire eller fem "pip" og et blinkende rødt lys (tror jeg), før strømmen "kuttes" og jeg må dra strømledningen ut og sette den inn igjen for at rødt lys som tyder på at PS3'en er i Standby skal lyse igjen.

Konsollen står i et godt ventilert rom og veggen er ikke rett bak den. Den står heller ikke i noe skap.

Det rare er at konsollen ikke er nevneverdig varm (og ikke på langt nær brennvarm) når meldingen dukker opp.

Konsollen i seg selv er ikke "overopphetet", da må det være noe inni som er overopphetet ihvertfall.

Problemet dukket opp her om dagen.

Merkelige greier dette her, noen forslag?

(PS. Jeg er klar over at Sonys ettårsgaranti enda ikke er utløpt. Det jeg lurer på er om det er verdt turen, fordi forhandler er ikke rett borte i gata, for å si det sånn.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er visst problem med SuperSlim.

Men i følge den tråden her skyldes det ofte alt for lite kjølepasta på GPU og CPU. Kan jo være et forsøk å skru opp maskinen og putte på litt pasta :)

http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-General/PS3-Super-Slim-quot-Overheating-quot/td-p/39008231

Sony did a very poor job with thermal paste on the CPU but more so on the GPU. If you can open up the console and know how to properly replace thermal paste, you should be fine.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...