Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvilken slange?

Rabatami

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Monatana hybridsykkel som jeg kjøpte for et par år siden. Det siver litt luft ut av dekkene, så tenkte jeg skulle bytte slangene så jeg får tatt den siste innspurten før vinteren.

På dekkene står det 30-622 og 700x30c. Har vært inne på nettsiden til xxl og sett, ettersom dette ligger på veien fra jobb, men finner ikke igjen akkurat disse tallene på de slangene de har listet under hybrid (link). Er det noen av disse som passer eller må jeg til en mer spesialisert sykkelbutikk for å få tak i denne dimensjonen? (antar det dimensjonen som er trykket på :)).

Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest veldefinerte er ETRTO indikasjonen, som i ditt tilfelle er 30-622, d.v.s. dekkbredde 30mm og bead seat diameter 622mm. Denne hjuldiameteren er også kjent som 700c, 28" eller 29". Du trenger en slange for ETRTO 622 dekk med en kapasitet til å håndtere dekket ditt. Slanger er oppgitt til et ganske vidt spenn av dekkbredder siden de strekker seg. Du trenger derfor en 'hybrid' eller '28"' slange Conti tour 28" burde passe greit. Pass på å få riktig ventil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...