Beritaron Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hvorfor kommer denne opp på listen som er koblet opp på mitt nettverk? Har aldri hørt om Ceedtec. Device type: WAP Running: Ceedtec Linux 2.6.X OS CPE: cpe:/o:ceedtec:linux:2.6 OS details: Ceedtec CD-730 WiMAX WAP (Linux 2.6.23) Network distance: 1 hop Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Har du trådløst nett?WiMAX er betegnelse på trådløst nett over større distanser en vanlig trådløst. Jeg vil tro noen er tilkoblet ditt trådløse nettverk om du har det. Endret 21. august 2013 av Gjest Lenke til kommentar
martintall Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Googla Ceedtec. Det er et malaysisk selskap som produserer/videreformidler blant annet routere. En av de frontede ny modellene er CD-730 WiMAX WAP. Jeg kan ikke se noen referanser på nett til noen distro med navnet Ceedtec Linux. Det er heller ikke listet opp på distrowatch. Derfor så antar jeg at dette er et router OS. Hva slags OS kjører routeren din? Husk at også routeren vil stå listet opp som tilkoblet nettverket. Sjekk IP-adressa til oppkoblingen på lokalnettet. Om den har en av de typiske endelsene .1.1, .0.1, 2.1 ol, så er nok dette din egen router. Alternativet er selvfølgelig at noen andre er tilkoblet routeren din. Men jeg kan ikke se at det er logisk med et så ukjent OS som brukes som maskin OS. Da må det i så fall være at noen andre har koblet sin router opp som mellompunkt mot din. http://www.ceedtec.com/ct-730-wimax-wifi-wireless-router.html Endret 21. august 2013 av martintall Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Takk for svar. Jeg trodde også det var routeren, men fikk høre at den ikke ville bli listet. Fant en liste over routere som benyttet Ceedtec Linux, og det ser ut til at det er noe som ligger på Routeren. Endret 22. august 2013 av olavalo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå