Camlon Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Fordi de allerede betaler skatt for å være medlem i Folketrygden..?? Uten jobb eller egne økonomiske midler er det uansett ingen bortsett fra flyktninger som får opphold og bopel her i landet, så hvorfor dette idiotiske konseptet? Ja, de skal helst holde kjeft når de blir utnyttet og dra hjem etter å ha blitt dumpet uten opptjente pensjonsrettigheter, mens norske ansatte skal få puttet alle sosiale rettigheter opp i r%. Jeg mener at enhver som har jobbet, betalt skatt og er bosatt i Norge i minst 1 år skal selvfølgelig ha samme sosiale rettigheter som nordmenn. Skal utlendinger som har jobbet og betalt skatt her i landet bli ekskludert fra Folketrygden, bør de heller betale skatten på den norske lønninga deres til hjemlandet og få sosiale rettigheter derfra. Skal Norge drive med slik skattesvindel overfor arbeidsinnvandrerne, bør landet miste skattekravet til favør av arbeidsinnvandrernes representative hjemland. Skal vi argumentere med nasjonalitet, så gjør vi det riktig og ikke kun det som passer Frp-Norge best i brødskiva. Nå har du misforstått forslaget deres. Ideen er at man tar de pengene de betaler inn for trygdeavgiften og setter det inn i ett fond som de kan bruke til trygdeutgifter. Ergo, du kaller FRP nazistisk fra et forslag du ikke en gang vet hva er, Innvandrere er mer ettertraktet i jobbmarkedet enn nordmenn pga. lav arbeidsmoral hos sist nevnte gruppe, men først nevnte slipper ikke inn fordi navnene deres er ikke norske nok på CVen. Noen innvandre er slik, og de vil ikke bli spesielt rammet av forslaget. Og mange utlendinger klarer fint å få seg gode jobber i Norge. De som vil bli rammet mest er de som ikke jobber. Det er de som du ønsker å gi et sugerør til statskassa. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Nå har du misforstått forslaget deres. Ideen er at man tar de pengene de betaler inn for trygdeavgiften og setter det inn i ett fond som de kan bruke til trygdeutgifter. Ergo, du kaller FRP nazistisk fra et forslag du ikke en gang vet hva er, Noen innvandre er slik, og de vil ikke bli spesielt rammet av forslaget. Og mange utlendinger klarer fint å få seg gode jobber i Norge. De som vil bli rammet mest er de som ikke jobber. Det er de som du ønsker å gi et sugerør til statskassa. Jeg har ikke kalt dem for noe som helst, men derimot sammenliknet innvandringspolitikken deres med en annen makt med liknende politikk med samme formål å stenge ut uønskete grupper fra samfunnet og gjøre det lettere å kvitte seg med dem. Likheten er slående. Lurer på om frpistene også kommer til å innføre noe slikt mot late norske borgere som misbruker trygdesystemet, men har mine sterke tvil - de er jo tross alt en del av "herrerasen". Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Noen innvandre er slik, og de vil ikke bli spesielt rammet av forslaget. Og mange utlendinger klarer fint å få seg gode jobber i Norge. Jasså? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Fikk-jobbintervju-da-han-fornorsket-navnet-sitt-7055131.html http://www.forskningsradet.no/servlet/Satellite?c=Nyhet&pagename=imer%2FHovedsidemal&cid=1253953481408 http://www.dn.no/karriere/article2307006.ece Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Breivik kom med en liknende retorikk. Jeg har hørt at både Breivik og Hitler også drakk melk. Drikker du melk trollari? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem svar på en http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hitlerum Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Jeg har hørt at både Breivik og Hitler også drakk melk. Drikker du melk trollari? Nei. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Nei. Det var jo enda godt, ellers hadde du jo vært akkurat som dem.... Akkurat som alle de andre som drikker melk her i landet... Endret 31. august 2013 av flesvik 2 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Nazipartiet FRP! Rart hvor viktig rolle Keshvari har fått i dette nazipartiet. Hvordan teorien om et renraset samfunn kombineres med å gi personer med flyktningbakgrunn er et veldig godt spørsmål. Lurer også på hvorfor FRP var det tredje største partiet blant de som har afrikansk bakgrunn. Jeg lurer på om det er den afrikanske FRP velger, eller trådstarter som er mest opplyst. Jeg setter pengene mine på førstnevnte. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Jeg tror de afrikanske velgerene flest som stemmer FRP hører "lavere skatter" og ignorerer helt alle de andre konsekvensene -- som høyere renter, lavere lønn, dårligere offentlige tilbud som erstattes av forsikringer og private aktører som samlet sett i snitt er dyrere enn det man betalte i skatt -- og at denne prosessen stort sett er irreversibel. Endret 9. september 2013 av Red Frostraven Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg tror de afrikanske velgerene flest som stemmer FRP hører "lavere skatter" og ignorerer helt alle de andre konsekvensene -- som høyere renter, lavere lønn, dårligere offentlige tilbud som erstattes av forsikringer og private aktører som samlet sett i snitt er dyrere enn det man betalte i skatt -- og at denne prosessen stort sett er irreversibel. Ja, du vet, disse negrene er ikke så smarte som vi opplyste sosialdemokrater [ironi] Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg tror de afrikanske velgerene flest som stemmer FRP hører "lavere skatter" og ignorerer helt alle de andre konsekvensene -- som høyere renter, lavere lønn, dårligere offentlige tilbud som erstattes av forsikringer og private aktører som samlet sett i snitt er dyrere enn det man betalte i skatt -- og at denne prosessen stort sett er irreversibel. Bare ignorante folk støtter FrP? Er aller mer liberale sosialdemokratier dårligere enn de progressive? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Bare ignorante folk støtter FrP? Er aller mer liberale sosialdemokratier dårligere enn de progressive? De fleste =/= alle Nå vant uansett høyresiden valget, så kan vi håpe de gjør noe med hovedproblemet vi har her i landet: Skiftende vær. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Vi får i hvert fall håpe vi slipper en avledningsmanøver av det kaliberet som vi opplevde forrige gang Ap gikk på en valgsmell. (Valgdagen var 10. september 2001; dagen etter er vel bedre kjent som "9/11" ...) (Men noen vil vel fortsatt hevde at Ap ikke hadde noe med det å gjøre ... ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå