Skatteflyktning Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Nope, dette høres ikke akkurat like frivillig ut som i forslaget til Nasjonal ID-kort ... Nok en dårlig sammenligning. Hverken det ene eller det andre vil være frivillig Prøv å slappe av litt - du virker overivrig og dermed ukonsentrert.Prøv å konsentrer deg, du virker lite klar og derved irrasjonell Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Hverken det ene eller det andre vil være frivillig Det foreslåtte Nasjonale ID-kortet ville vært frivillig. Akkurat som et pass. Akkurat som et førerkort. Try again. Better. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Det foreslåtte Nasjonale ID-kortet ville vært frivillig.Det er frivillig om du vil gå ut døra, men om du gjør det må du ha det med Akkurat som et pass.Det er frivillig om du vil reise ut av landet, men om du gjør de må du ha det med Akkurat som et førerkort. Det er frivillig om du vil kjøre bil, men om du gjør de må du ha det med Du har rett, dog dette begynner vel å avspore tråden litt? 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Du har rett, dog dette begynner vel å avspore tråden litt? Jeg aksepterer din kapitulasjon og legger umiddelbart ned alle våpen. Cheers. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Jeg ser ikke helt hvor det er menneskeforakt inne i bildet? Det er jo et forslag (som sykt nok er et bra forslag med tanke på hvor det kommer fra) som vil forhindre at trygdekassa misbrukes av folk fra andre land. Slik løsningen er nå i dag er det allerede altfor lett for hvem som helst å komme til Norge og benytte seg av NAVtjenester. Folk som jobber og betaler skatt her i landet, skal selvfølgelig ha tilgang til folketrygden. Alt annet er ikke bare diskriminering, men også grov svindel fra staten overfor de som betaler skatt til et system de skal bli utestengt fra pga. feil statsborgerskap. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Så sant, så sant. Dei som snakkar om nynazisme her er i praksis motstandar av Noreg som nasjon. Breivik kom med en liknende retorikk. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Støtter faktisk FRP helt og holdent her. Er alt for lett for innvandrere å komme til Norge å snylte på skattepengene våre. Så med andre ord skal innvandrere som har jobbet og bodd her i mange år og betalt skatt bli ekskludert kun fordi du vil ta noen enkelte kriminelle? Apartheid-politikk light. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Folk som jobber og betaler skatt her i landet, skal selvfølgelig ha tilgang til folketrygden. Alt annet er ikke bare diskriminering, men også grov svindel fra staten overfor de som betaler skatt til et system de skal bli utestengt fra pga. feil statsborgerskap. Så en innvandrer som har betalt skatt akkurat lenge nok og blir uføretrygda er helt greit? Jeg jobber sammen med en sånn en og han er ganske åpen om hvor blåøyd det norske trygdesystemet er. Han har egen villa i Afrika av akkurat den grunn... 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Så en innvandrer som har betalt skatt akkurat lenge nok og blir uføretrygda er helt greit? Jeg jobber sammen med en sånn en og han er ganske åpen om hvor blåøyd det norske trygdesystemet er. Han har egen villa i Afrika av akkurat den grunn... Det sier i så fall at det er altfor lett å bli uføretrygda. Det i seg selv har null og niks med retten til å være med i Folketrygden å gjøre. Det sier vel i seg selv! Og hva er forresten med nordmenn som misbruker trygdesystemet? Skal vi da ikke være like konsekvent og avskaffe hele Folketrygden og erstatte den med private forsikringsordninger? Å nei, da er misbruk av trygdesystemet plutselig helt greit. Som jeg skrev tidligere om dette opplegget fra Frp: Apartheid-politikk light. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Moderatormelding Fjernet off topic - vennligst hold dere til tema. Reaksjoner tas på privat melding eller ved å bruke forumet for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Breivik kom med en liknende retorikk. Om han gjorde det, kva så? Du kunne ha skrive det same til folk som er supportarar av Lyn. "Brevik er jo òg Lyn-supportar!" Ja, så sidan Breivik er mot innvandring, så tyder det at det rette standpunktet er å ta i mot helst millionar av menneskje frå Afrika/Midtausten. Endret 24. august 2013 av Knut Lavngard 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Det sier i så fall at det er altfor lett å bli uføretrygda. Det i seg selv har null og niks med retten til å være med i Folketrygden å gjøre. Det sier vel i seg selv! Og hva er forresten med nordmenn som misbruker trygdesystemet? Skal vi da ikke være like konsekvent og avskaffe hele Folketrygden og erstatte den med private forsikringsordninger? Å nei, da er misbruk av trygdesystemet plutselig helt greit. Som jeg skrev tidligere om dette opplegget fra Frp: Apartheid-politikk light. Norge har ansvar for nordmenn. Vi har ikke ansvar for utenlandske statsborgere. Hadde vi delt velferden med resten av verden ville alle nordmenn ha vært lutfattige. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Norge har ansvar for nordmenn. Vi har ikke ansvar for utenlandske statsborgere. Hadde vi delt velferden med resten av verden ville alle nordmenn ha vært lutfattige. Herlig retorikk. Skulle Frps innvandringspolitikk bli virkelighet, kommer jeg med kun 1 oppfordring til alle utenlandske arbeidstakere: Betal ikke en eneste skattekrone til Norge! NO TAXATION WITHOUT REPRESENTATION!! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Herlig retorikk. Skulle Frps innvandringspolitikk bli virkelighet, kommer jeg med kun 1 oppfordring til alle utenlandske arbeidstakere: Betal ikke en eneste skattekrone til Norge! NO TAXATION WITHOUT REPRESENTATION!! Fullt enig i den oppfordringen, og sender den videre til alle nordmenn som ikke føler seg representert av dagens politikere. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Herlig retorikk. Skulle Frps innvandringspolitikk bli virkelighet, kommer jeg med kun 1 oppfordring til alle utenlandske arbeidstakere: Betal ikke en eneste skattekrone til Norge! NO TAXATION WITHOUT REPRESENTATION!! Under dette forslaget så vil deres skattepenger bli brukt direkte til deres velferd. Det er bare hvis de ikke har betalt noe i skatt at de ikke får velferd. Hvorfor er det så grusomt? De fleste utenlandske arbeidstakere er foresten mer interesert i like gode jobbmuligheter og kortere saksbehandling. De forventer ikke særbehandling og mange av de er stolt over å betale skatt til Norge. Det er de som ikke jobber som er problemet og det er de du mener bør ha et sugerør til statskassen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Det er de som ikke jobber som er problemet og det er de du mener bør ha et sugerør til statskassen. Apropos, er ikke du en av disse som har suget mer ut av statskassen enn de har spyttet inn? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Apropos, er ikke du en av disse som har suget mer ut av statskassen enn de har spyttet inn? Men jeg skrev heller ikke at det var problemet. Jeg har absolutt ingen problemer med innvandre som studerer i Norge og skal begynne å arbeide senere. Det er de som ikke jobber som er problemet Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Under dette forslaget så vil deres skattepenger bli brukt direkte til deres velferd. Det er bare hvis de ikke har betalt noe i skatt at de ikke får velferd. Hvorfor er det så grusomt? De fleste utenlandske arbeidstakere er foresten mer interesert i like gode jobbmuligheter og kortere saksbehandling. De forventer ikke særbehandling og mange av de er stolt over å betale skatt til Norge. Det er de som ikke jobber som er problemet og det er de du mener bør ha et sugerør til statskassen. Fordi de allerede betaler skatt for å være medlem i Folketrygden..?? Uten jobb eller egne økonomiske midler er det uansett ingen bortsett fra flyktninger som får opphold og bopel her i landet, så hvorfor dette idiotiske konseptet? Ja, de skal helst holde kjeft når de blir utnyttet og dra hjem etter å ha blitt dumpet uten opptjente pensjonsrettigheter, mens norske ansatte skal få puttet alle sosiale rettigheter opp i r%. Jeg mener at enhver som har jobbet, betalt skatt og er bosatt i Norge i minst 1 år skal selvfølgelig ha samme sosiale rettigheter som nordmenn. Skal utlendinger som har jobbet og betalt skatt her i landet bli ekskludert fra Folketrygden, bør de heller betale skatten på den norske lønninga deres til hjemlandet og få sosiale rettigheter derfra. Skal Norge drive med slik skattesvindel overfor arbeidsinnvandrerne, bør landet miste skattekravet til favør av arbeidsinnvandrernes representative hjemland. Skal vi argumentere med nasjonalitet, så gjør vi det riktig og ikke kun det som passer Frp-Norge best i brødskiva. Endret 28. august 2013 av Tollari Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Apropos, er ikke du en av disse som har suget mer ut av statskassen enn de har spyttet inn? Er jo bare å finne snøspade til ham om vinteren. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Men jeg skrev heller ikke at det var problemet. Jeg har absolutt ingen problemer med innvandre som studerer i Norge og skal begynne å arbeide senere. Det er de som ikke jobber som er problemet Innvandrere er mer ettertraktet i jobbmarkedet enn nordmenn pga. lav arbeidsmoral hos sist nevnte gruppe, men først nevnte slipper ikke inn fordi navnene deres er ikke norske nok på CVen. Så, hva er et verre problem? En innvandrer som ikke kommer seg i jobb pga. CV-diskiminering? En nordmann som kan men ikke gidder å komme seg i jobb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå