Tollari Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10100219 Dette er menneskeforakt på sitt verste. Dermed er det ikke noe tvil lenger: Frp er et nynazistisk parti, og det er skremmende at vi kommer til å få slikt i makten i september. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Dette er kvalmende nasjonalsosialistisk. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Noen som gidder å forklare hva som er nazistisk med dett? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 AP har lenge presset på for at folk skal kunne identifiseres ved nasjonalt ID-Kort. Dette er menneskeforakt på sitt verste og minner om davidstjerne-opplegget fra 30-tallet. Dermed er det ikke noe tvil lenger: AP er et nynazistisk parti, og det er skremmende slikt kan komme til å beholde makten i september. http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/pressesenter/pressemeldinger/2007/foreslar-nasjonalt-id-kort-i-norge.html?id=457472 Papieren Bitte!! Ikke det at TS ikke har rett om FrP, de er også like fascistiske som AP. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10100219 Dette er menneskeforakt på sitt verste. Dermed er det ikke noe tvil lenger: Frp er et nynazistisk parti, og det er skremmende at vi kommer til å få slikt i makten i september. Jeg ser ikke helt hvor det er menneskeforakt inne i bildet? Det er jo et forslag (som sykt nok er et bra forslag med tanke på hvor det kommer fra) som vil forhindre at trygdekassa misbrukes av folk fra andre land. Slik løsningen er nå i dag er det allerede altfor lett for hvem som helst å komme til Norge og benytte seg av NAVtjenester. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10100219 Dette er menneskeforakt på sitt verste. Dermed er det ikke noe tvil lenger: Frp er et nynazistisk parti, og det er skremmende at vi kommer til å få slikt i makten i september. Du dummer deg ut. Nynazisme handler om å diskriminere andre raser, ikke om å diskriminere ikke-norske statsborgere. Du kan være en blendahvit tysker, men dette forslaget vil forsatt påvirke deg. De stakkars muslimene du sikker tenker på, kommer ikke inn på arbeidsvisum fordi det er nesten umulig å få arbeidsvisum i Norge om du bor utenfor eøs. Det er ikke FRP sin skyld. Men jeg synes forslaget deres er litt for enkelt. Det er andre bidrag enn sosialhjelp og uføretrygd. Hva med foreldrepenger og barnebidrag? Med det forslaget så risikerer man å kaste ut barnefamilier som ville ha bidratt mye til Norge. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Så, FrP har ennå ikke tatt stilling til om Norge bør innføre "apartheid"? Min stemme kommer til å gå til et parti som allerede har tatt stilling til dette spørsmålet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 AP har lenge presset på for at folk skal kunne identifiseres ved nasjonalt ID-Kort. Dette er menneskeforakt på sitt verste og minner om davidstjerne-opplegget fra 30-tallet. Ja, for det var obligatorisk for alle å gå med davidsstjerne på 30-tallet ? Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Jeg ser ikke problemet. Nok en tråd der det hyles høyt ved første anledning, presenteres ville overdrivelser, og det handler om å angripe en sak på grunnlag av folkene bak, uten å sette seg inn i forslaget/ideen. På overflaten vet jeg ikke hvorvidt forslaget er dumt. Det kunne være interessant å se samfunnsøkonomer e.l. uttale seg. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Støtter faktisk FRP helt og holdent her. Er alt for lett for innvandrere å komme til Norge å snylte på skattepengene våre. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Jeg vil også at det skal bli vanskeligere å snylte. Men jeg vil ikke straffe alle innvandrere, for noe ikke alle innvandrere gjør. 1 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Jeg vil også at det skal bli vanskeligere å snylte. Men jeg vil ikke straffe alle innvandrere, for noe ikke alle innvandrere gjør. Spørsmålet er vel heller om ordningene er anlagt slik at mennesker uten norsk statsborgerskap som jobber eller søker jobb i Norge, uten å anstrenge seg forvandles til et stort sugerør ned i den offentlige kassa - på grunn av systemet. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Jeg vil også at det skal bli vanskeligere å snylte. Men jeg vil ikke straffe alle innvandrere, for noe ikke alle innvandrere gjør. Det handler ikke om å straffe noen men å begrense andre lands borgere sin tilgang på våre sparepenger. En god ide spør du meg. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Spørsmålet er vel heller om ordningene er anlagt slik at mennesker uten norsk statsborgerskap som jobber eller søker jobb i Norge, uten å anstrenge seg forvandles til et stort sugerør ned i den offentlige kassa - på grunn av systemet. Hva med mennesker MED norsk statsborgerskap, er det greit at de har "et stort sugerør ned i den offentlige kassa - på grunn av systemet." 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Ja, for det var obligatorisk for alle å gå med davidsstjerne på 30-tallet ? Nei, du har rett, AP er til og med værre enn NasjonalSosialistene, de vil tvinge alle til å gå med "davidsstjerne". Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Nei, du har rett, AP er til og med værre enn NasjonalSosialistene, de vil tvinge alle til å gå med "davidsstjerne". Ja, de vil innføre et nasjonalt ID-kort ved tvang - men det skal være frivillig om man vil bruke det. Det var vel akkurat sånn det var med davidsstjernene, ja. Hva blir det neste? Skal de bestemme hvilken side av veien man skal kjøre på også? Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Hva med mennesker MED norsk statsborgerskap, er det greit at de har "et stort sugerør ned i den offentlige kassa - på grunn av systemet." Vel, slik verden er i dag, er for eksempel jeg en norsk statsborger. Jeg er innenfor dette systemet, som jeg har en bitteliten stemme i å styre - eller mer nøyaktig en illusjon om en slik stemme - og systemets rolle skal være å ta vare på sine borgere. Det Sveitsiske systemet innehaver Sveitsiske statsborgere, og systemet i Brasil består av Brasilianere. Jeg har ingen store utopiske drømmer. At norske statsborgere, for eksempel de med funksjonshemninger eller fysiske utfordringer, er for meg greit. Det er "mitt folk", uansett opphav. Å bli Europas og verdens sosialkontor er der i mot noe problematisk. Dette anser jeg ikke som systemets rolle eller ansvar. Endret 22. august 2013 av Fasces 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Ja, de vil innføre et nasjonalt ID-kort ved tvang - men det skal være frivillig om man vil bruke det. Det var vel akkurat sånn det var med davidsstjernene, ja. Hva blir det neste? 1939, January Jewish Germans and Austrians had to adopt special identity cards to be carried on them whenever away from home. http://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_badge#Nazi_Europe_2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Jewish Germans and Austrians had to adopt special identity cards to be carried on them whenever away from home. Nope, dette høres ikke akkurat like frivillig ut som i forslaget til Nasjonal ID-kort ... Nok en dårlig sammenligning. Prøv å slappe av litt - du virker overivrig og dermed ukonsentrert. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Støtter faktisk FRP helt og holdent her. Er alt for lett for innvandrere å komme til Norge å snylte på skattepengene våre. Så sant, så sant. Dei som snakkar om nynazisme her er i praksis motstandar av Noreg som nasjon. Det er rett nok fleire ting Frp står for som eg ikkje har sansen for, men så lenge dei får styra innvandringspolitikken, unnskyld, assimilerings- og heimsendingspolitikken, så kan Noreg klara seg på sikt. Øvrige parti vil ha det som i Sverige, og det landet er for seint å redda etter det politikarane har gjort der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå