Martine88 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hei! Jeg trenger en ny bærbar med spesikasjonene som nevnt i tittelen. Kan gå ned på RAM. Jeg har lite peiling på pc og trenger derfor råd. Vil helst ikke bruke mer enn 6-7k. Denne ser ut til å ha alt jeg trenger, men er det noen som har noen erfaringer med denne? https://prisguiden.no/produkt/hp-envy-15-j019so-179843/detaljer Tar gjerne imot andre forslag Mvh Martine Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Uhm Ghz er ikke hva det en gang var og er rett og slett en ubrukelig målestokk å vurdere en pc etter. Det er litt enklere å komme med råd hvis du sier hva maskinen skal brukes til. Lenke til kommentar
Martine88 Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Uhm Ghz er ikke hva det en gang var og er rett og slett en ubrukelig målestokk å vurdere en pc etter. Det er litt enklere å komme med råd hvis du sier hva maskinen skal brukes til. Grunnen til at jeg sa det slik er fordi dette er minimumskravene til et program jeg skal bruke i studier. Det er behandling av geodata - lage kart/analysearbeid. Ellers vil den bare bli brukt til studier og medieavspilling. Vil gjerne at pcen skal være ny nok til å vare i noen år, men samtidig trenger jeg ikke jålerier som touchscreen. Vil helst ha god batterikapasitet, bakgrunnslys på tastatur, lite varme og støy, og skjermen på 13-16". Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Du kan få en 10år gammel maskin som godkjenner det kravet, det er ikke dermed sagt at den klarer å dra programmet. 6-7000 burde være mer en nok til en bra maskin i disse skolestarttider. Skal se om vi ikke kan finne noen alternativer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Multicom Xishan W550E, pris 5995kr(Uten OS, påregn ca 1100kr for Win 7/8 Pro) Noenlunde samme spec som den du linker men med Matt IPS skjerm for optimalt bilde siden du skal drive med kart og fargekoder. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Multicom Xishan W550E, pris 5995kr(Uten OS, påregn ca 1100kr for Win 7/8 Pro) Noenlunde samme spec som den du linker men med Matt IPS skjerm for optimalt bilde siden du skal drive med kart og fargekoder. Du får WP 8 for 800kr, men du kan også kjøpe upgrade-versjonen. MariusJS (Hvis jeg ikke tar helt feil) har skrevet en guide om upgrade-versjonen. Verdt å ta en titt på! Lenke til kommentar
Martine88 Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 http://www.multicom.no/VivoBook-S550CM-Ultrabook-15e6-HD-Touche-Intel-Core-i7-3517Ue-8GBe-500GB-24GB-SSDe-DVDRWe-GeForce-GT-635M-2GBe-WiDie-Windows-8e-Borstet-aluminium-ASUS/cat-p/c100561/p5833580 Hva med denne da? Eller denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=792139 Hvilken er best?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Ingen av dem. Begge har elendig skjerm sammenlignet med Xishan. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Vær dog obs på at Multicom sine maskiner er kjent for å støye mye. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Det er naturlig at maskiner med highend dedikerte skjermkort lager lyd. Maskinen som er anbefalt i denne tråden har ikke dedikert kort så det bør ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 W740S for eksempel har veldig høyt støynivå, og den har bare integrert grafikk og var markedsført som stille. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Og alle maskinene fra Multicom vinner hver eneste test de er med i så noe himla støynivå kan det ikke være snakk om. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 De vinner på ytelse per krone. Hvis man hadde målt bærbarhet, batteritid etc ville de gjort det dårligere. Gå for en modell uten dedikert grafikkort, men med 4600hd grafikken til intel hvis du vil ha en bærbar bærbar. hvis kraft er viktigst, gå for en clevo. husk at testene gjøres av folk med kunnskap, som verdsetter egenskaper anderledes enn hvermannsen. og de bråker en hel del. har en sjæl, og er dritfornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå