Sjohej Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hei Jeg går nå 3.året med studiespesialisering og har gode karakterer i stort sett alle fag, men har en 2'er i T-matte som jeg gjerne vil gjøre noe med. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å arbeide med 1T dette halvåret å ta eksamen til jul, men fikk høre at jeg heller kunne ta eksamen i 1P. Vil dette da føre til at karakteren i T blir erstattet med karakteren i P? Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg råder deg til å ta eksamen i 1P, dette erstatter karakteren i 1T (forutsatt at du har S-matte eller R-matte etter dette, dersom du har en karakter i 2T må du ta opp 2P). 1P er lett matte, og bortsett fra økonomidelen er det nesten på samme nivå som ungdomsskolematte. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Med kun P matte er det mange linjer du ikke kommer inn på. Sørg da for at du har S1+S2 eller R matte(!) Endret 21. august 2013 av Korporal Kranium Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Fikk 5 i S1 og skal gå vidre med S2 i år Jeg er best i grafer, økonomi o.l. Så er nok derfor T-matten gikk så dårlig. Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Fikk 5 i S1 og skal gå vidre med S2 i år Jeg er best i grafer, økonomi o.l. Så er nok derfor T-matten gikk så dårlig. Da er 1P perfekt for deg! Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Høres bra ut! Er det et pensum som kan nås over på et halvt år? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Høres bra ut! Er det et pensum som kan nås over på et halvt år? Tja, 1P er ikke noe særlig krevende. Hadde selv eksamen i 1P i mai i år, hadde ikke lest noe som helst, men klarte meg utrolig nok ganske bra. Du trenger ikke mer enn et par uker for å komme deg igjennom pensumet, langt ifra et halvt år. Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Tror du skal greie å komme over det på veldig kort tid siden du har S-matte. Det er ikke sikkert du trenger å repetere alt engang fordi noe er så basalt. Men det er alltid lurt å gjøre noen oppgaver fra tidligere eksamener slik at du ser hvilke type oppgaver som kommer. Jeg har R-matte fra før, og brukte 4 dager på å gjøre matte før eksamen, og da leste jeg kun på emner som jeg ikke hadde truffet på i R-matten (økonomi) og noe sannsynlighet ettersom det er det jeg synes var vanskeligst i mattefagene Endret 21. august 2013 av medisinstud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå