fotopoulsen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Touch down Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Selv om ikke posituren er helt som ønskelig er jo også dette bildet teknisk helt på topp . (Og kamera + optikk hjelper jo på ) 1 Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Selv om ikke posituren er helt som ønskelig er jo også dette bildet teknisk helt på topp . <br><br> (Og kamera + optikk hjelper jo på ) Takk for kommentar Slettmann! Ja, det stemmer, har betydleig flere "Keeper´s" med D800 en med D90 Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hei, fotopoulsen. Flott stilstudie ! Teknisk sett helt briljant, og en estetisk nytelse ! Timing'en er avgjørende for et godt resultat når det gjelder nærfotografering av fugler og dyr i rask bevegelse, og det elementet har du også full kontroll over. Jeg ser fram til flere bilder ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Hei, fotopoulsen.<br> Flott stilstudie !<br> Teknisk sett helt briljant, og en estetisk nytelse !<br> Timing'en er avgjørende for et godt resultat når det gjelder nærfotografering av fugler og dyr i rask bevegelse, og det elementet har du også full kontroll over. <br> Jeg ser fram til flere bilder !<br><br> Vennlig hilsen<br> Albert Andersson. Tusen takk for hyggelig kommentar Albert. Det kommer flere Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Nok et aldris så lite blinkskudd av ørna! Bra jobba! Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Nok et aldris så lite blinkskudd av ørna! Bra jobba! Takk for hyggelig kommentar Svein! Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Synes dette kanskje var hakket bedre en ditt forrige, som jo var topp ...nydelig skue !!! Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 <p>Synes dette kanskje var hakket bedre en ditt forrige, som jo var topp ...nydelig skue !!! </p> Takk for det Terje. Det var hyggelig at du liker bildene, for du er jo god på fuglefotografering selv. Og så er du ikke rett for å si det om det er noe galt, det liker jeg! Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 DAGENS BILDE: Fotopoulsen leverte riktignok et veldig flott ørnebilde i går også, men der hvor gårsdagens bilde bød på en stilistisk postitur, er dette fullt av liv, noe som får frem personligheten til denne majestetiske fuglen mye bedre. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Hei, fotopoulsen. Gratulerer så mye med Dagens bilde, "Touch down" ! "Endelig" har juryen valgt et bilde med kvaliteter i særklasse, som klart viser fotografens høye ferdighetsnivå og eminente estetiske sans. Akam Bildekritikk omfatter ulike typer bilder, - og slik bør det også være. Jeg vil likevel gi uttrykk for at jeg selv foretrekker bilder som kan nytes med syn og sinn, framfor dem som best er egnet til å irritere, forarge og / eller provosere ... . Som tidligere nevnt, ser jeg fram til flere av dine bilder, fotopoulsen ! Vennlig hilsen Albert Andersson. 1 Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 DAGENS BILDE: Fotopoulsen leverte riktignok et veldig flott ørnebilde i går også, men der hvor gårsdagens bilde bød på en stilistisk postitur, er dette fullt av liv, noe som får frem personligheten til denne majestetiske fuglen mye bedre. Tusen takk for hederen Dagens Bilde. Dette var gøy! Kjenner liksom at man får litt igjen for å legge så mye arbeid i hobbyen sin. Det er jo fint for oss som ikke selger bilder og på den måten får noe igjen. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 "Endelig" har juryen valgt et bilde med kvaliteter i særklasse, som klart viser fotografens høye ferdighetsnivå og eminente estetiske sans. Kan du utdype dette? Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 "Endelig" har juryen valgt et bilde med kvaliteter i særklasse, som klart viser fotografens høye ferdighetsnivå og eminente estetiske sans. Kan du utdype dette? Hei. Jeg skal forsøke ! Jeg har "vært innom" Akam Bildekritikk ved flere anledninger de senere årene, men da jeg tilfeldigvis så "Dagens bilde", - "Høns", av Lars Anker-Rasch, ble jeg helt "satt ut". Dette bildet har, - etter min oppfatning, kvaliteter som setter det i en klasse for seg, og det medførte at min mangeårige interesse for foto fikk en kraftig "boost". Akam Bildekritikk har en rekke fotografer som regelmessig presenterer gode bilder, - og enkelte leverer med så høy kvalitet at det ikke er tvil om kompetanse når det gjelder for eksempel bildekomposisjon og fotografiske / tekniske ferdigheter. Juryen har uten tvil en vanskelig oppgave når det gjelder å kåre Dagens bilde, da kriteriene sannsynligvis er vide. Bildene "Høns" og "Touch down" representerer bilder som helt klart fortjener utmerkelsen "Dagens bilde" slik jeg ser det. I tidsperioden mellom disse to, er det blitt presentert en rekke andre spektakulære bilder, som dessverre har fått overraskende liten oppmerksomhet. Det var ikke min hensikt å starte en polemikk om dette, - jeg ønsket i grunnen bare å uttrykke glede over at et så flott bilde som "Touch down"fikk fortjent oppmerksomhet. Samtidig ønsket jeg å uttrykke håp om at en slik utmerkelse blir tildelt flere av Akams mange fotografer som regelmessig presenterer bilder av en kvalitet som de fleste av oss bare kan drømme om, - men som vi kanskje bør strekke oss etter. Vennlig hilsen Albert Andersson. 1 Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Juryen har uten tvil en vanskelig oppgave når det gjelder å kåre Dagens bilde, da kriteriene sannsynligvis er vide. Bildene "Høns" og "Touch down" representerer bilder som helt klart fortjener utmerkelsen "Dagens bilde" slik jeg ser det. I tidsperioden mellom disse to, er det blitt presentert en rekke andre spektakulære bilder, som dessverre har fått overraskende liten oppmerksomhet. [...] Samtidig ønsket jeg å uttrykke håp om at en slik utmerkelse blir tildelt flere av Akams mange fotografer som regelmessig presenterer bilder av en kvalitet som de fleste av oss bare kan drømme om, - men som vi kanskje bør strekke oss etter. Dette er egentlig ganske utenfor temaet i tråden, nemlig fotopoulsens flotte bilde, men jeg har likevel lyst til å kommentere det. Intensjonen med bildekritikken, og kåringen av "Dagens bilde", er å inspirere og oppmuntre til fotoglede. Terskelen skal og bør være lav for å dele bilder; det er et forum for alle, med god takhøyde. Derfor ønsker vi å fremme både de som er teknisk dyktige, samt de som viser potensiale eller som kan være et eksempel andre også kan lære av. Et annet hensyn vi tar, er at vi ønsker å vise frem den store bredden i bidragene som kommer i bildekritikken. Vit også at vi følger med: dagen startes med en god kopp kaffe og gjennomkikking av bidragene som har kommet inn det siste døgnet. Det er ofte en ren fryd å kikke gjennom, nettopp fordi vi har så mange talentfulle, kreative mennesker som bidrar. Uten å bikke helt over i kosemoseoverdoseland: Dere er en konstant kilde til inspirasjon og glede. Lenke til kommentar
S.Hurum Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg synes du bør være bra fornøyd med dette. SH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg