PinkCase Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Forrige tråden ble slettet grunnet mistanke om reklame for egen annonse., Så jeg legger heller inn hvilke deler det sitter i denne pcen på Finn. KABINETT: Cooler Master HAF 912 Adv. Midi Tower Vifter:1x 200mm Front, 1x 120mm Topp, 1x 120mm Bak, mATX, ATX, LEDs, Vindu CPU: Intel® Core i7-3930K Processor Socket-LGA2011, Six Core, 3.2Ghz, 12MB, Boxed, no fan included CPU-kjøler: Intel® High Performance veskekjøler HOVEDKORT: MSI X79A-GD45 (8D), Socket-2011 ATX, X79, 8xDDR3, 3xG3+2xG2-PCIe-x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, UEFI GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 2GB - PhysX CUDA, PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", with Splinter Cell Blacklist RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz -16GB, Kit w/ 2x8GB CL 9-9-9-24 1,5V 240 pins Dual Channel SSD: Samsung SSD 840 PROSeries 128GB 2.5" OEM Basic Kit, MDX controller, 530/390MB/s Read/Write PSU: Corsair CX 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 4x Molex OPTISK DRIVE: Samsung DVD Writer, SH-224BB - SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, BLACK Dette selger han for 11990. Jeg la inn alle delene på Prisjakt og sammlet beløp ble 12400 kr Hvordan får han til dette? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Enkelt: en eller flere av delene er brukte. Verdien faller da betydelig sammenlignet med nye deler med reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kanskje den er brukt???Da hadde jeg heller brukt 400 mer og kjøpt delene nye.. Da vet jeg i hvertfall hvordan dem har blitt behandlet...anngående overkloking og slikt, Hvis det er snakk om en ny pc fra et firma, så kan det hende dem har firma rabatter og slikt som gjør at dem fremdeles tjener noen kroner selv med den prisen sett i forhold til prisene på prisjakt sidene. Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Enkelt: en eller flere av delene er brukte. Verdien faller da betydelig sammenlignet med nye deler med reklamasjonsrett. Dette er en 100 % ny PC som kan bli ferdig bygd medio august av nye/demo komponenter fra nettbutikker med garanti og reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 han får til dette ved å kjøpe demovarer- som har komt i retur av en eller annen grunn for 400 kr i forskjell, så hadd eeg nok heller kjøpt alt nytt Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kaller du et avslag på 400,- for en vare på nesten 13000 et røverkjøp? Må være lokketilbudenes hellige gral du. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Han sier jo selv at det er demovarer, tror han skal lete godt for å bli kvitt dette produktet med en sinnsyk 400kr rabatt! Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Kaller du et avslag på 400,- for en vare på nesten 13000 et røverkjøp? Må være lokketilbudenes hellige gral du. Det avslaget er jo regnet utifra prisen fra 6 forskjellige butikker. Så endel frakt må også regnes med. Han bygger den jo også opp, men det må man regne med er gratisarbeid? Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Jeg kaller det heller ikke for et Røverkjøp, Korporal. Det tegnet jeg har brukt etter Røverkjøp kalles et spørsmålstegn og brukes da jeg lurer på om dette er et røverkjøp. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kanskje han har andre innkjøpskanaler, så han får noen kroner avslag på delene - og bygger gratis, ja. Noen synes det er artig å knote sammen PCer. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Det avslaget er jo regnet utifra prisen fra 6 forskjellige butikker. Så endel frakt må også regnes med. Han bygger den jo også opp, men det må man regne med er gratisarbeid? Å bytte pc er gratisarbeid ja. Spessielt når du gjør dette selv. Er mange som tror at markedet i norge er like stort som i utlandet å bygge sammen maskiner for så å selge dem. Si at du legger sammen 100% nye komponenter og setter dem sammen selv, da har du flere fordeler. A: Du lærer mer. B: Du sparer penger på å få gjort det i butikk. Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 xClaymanx- Hva du lærer av å bygge selv har ingen ting med saken å gjøre her. Det er prisen som er avgjørende. Samme hvor han har fått delene ifra også egentlig. Greia er at du som privatperson ikke kan skaffe det noe billigere. Så er det da ikke et godt kjøp? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Joda, kjempekjøp. Kjør på. Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Glemte å legge til i denne nye tråden at jeg ikke er ute etter pc selv, men ble nysgjerrig på hvordan han får dette til å gå rundt. Men si han kjøper bare demo varer og gjør dette for "gøy" så går det vell såvidt i null... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 xClaymanx- Hva du lærer av å bygge selv har ingen ting med saken å gjøre her. Det er prisen som er avgjørende. Samme hvor han har fått delene ifra også egentlig. Greia er at du som privatperson ikke kan skaffe det noe billigere. Så er det da ikke et godt kjøp? Ligger jo haugevis med demovarer på norske nettsider, løp og kjøp. Det du lærer deg ved å sette maskinen sammen selv sparer du deg på i det lange løp. Dersom noe slutter å fungere er det mange som leverer inn hele maskinen og venter gjerne 2-3-4 uker på å få den returnert for å vite at det var en løs ledning. Når det er sagt vet du heller ingenting om personen som setter sammen maskinen har gjort det rett eller om alle deler er 100% Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Ligger jo haugevis med demovarer på norske nettsider, løp og kjøp. Det du lærer deg ved å sette maskinen sammen selv sparer du deg på i det lange løp. Dersom noe slutter å fungere er det mange som leverer inn hele maskinen og venter gjerne 2-3-4 uker på å få den returnert for å vite at det var en løs ledning. Når det er sagt vet du heller ingenting om personen som setter sammen maskinen har gjort det rett eller om alle deler er 100% Si du ikke trenger å lære deg å sette sammen en maskin da. Du er dreven innenfor feltet. Delene påstår selger er nye\demo med garanti, så da skal jo ikke det være noe problem? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 For de som ikke trenger å lære seg å sette sammen maskin betaler heller det ekstremt smale mellomlegget og kjøper splitter nytt fra en anerkjendt nettside og får 3 års garanti og 2 års reklamasjonsrett på hele pakka. Vil ikke tro du får noe problem med å returnere et produkt uansett så lenge du har forpakning og kvittering, men om du ikke har dette kan det jo by på problemer. Er ikke alle som er like lette å ha med å gjøre. Så uansett sparer du deg bryet med å kjøpe dette helt nytt. Vil aldri finne på å kjøpe maskin fra en tilfeldig person på Finn eller noen andre sider da jeg ikke vet hva kompetansenivå personen har. Å fortelle at han selger systemet fordi han kjøper demovarer og gjør dette for gøy er likgyldig i min bok Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 For de som ikke trenger å lære seg å sette sammen maskin betaler heller det ekstremt smale mellomlegget og kjøper splitter nytt fra en anerkjendt nettside og får 3 års garanti og 2 års reklamasjonsrett på hele pakka. Vil ikke tro du får noe problem med å returnere et produkt uansett så lenge du har forpakning og kvittering, men om du ikke har dette kan det jo by på problemer. Er ikke alle som er like lette å ha med å gjøre. Så uansett sparer du deg bryet med å kjøpe dette helt nytt. Vil aldri finne på å kjøpe maskin fra en tilfeldig person på Finn eller noen andre sider da jeg ikke vet hva kompetansenivå personen har. Å fortelle at han selger systemet fordi han kjøper demovarer og gjør dette for gøy er likgyldig i min bok Jeg ville aldri kjøpt brukt elektronik eller noe elektronisk av privatpersoner selv. Poenget med denne tråden var om noen kunne komme med en logisk grunn for at han selger såpass billig. Men de fleste argumenterer heller imot med de samme gammle argumentene, som altid kommer da en stakkar skal kjøpe en ferdigbygget pc. Legger man alle delene inn på Komplett havner det på 13.144,00. Så det blir ca 1500 kr billigere da. Helt klart ville jeg selv lagt dette i mellom, det jeg lurte på var selgers motiv, men det var kanskje et dumt spørsmål. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kanskje selgers motiv er rettet mot de som ikke vil bygge sin egen maskin. Jeg tror nok at selger også har fått delene billigere enn det han selger for. Ellers ville det vært bortkastet tid og penger for hans del. Men desverre tror jeg ingen vil kjøpe slikt med untak av de med kortsiktig tankegang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Noe som heter tilbud, de kan ofte være veldig gode. Får han kombinert flere tilbud så kan det godt være at han tjener en tusenlapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå