Gå til innhold

Sony DSC-P5 eller Canon S40?

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hei!

Er det noen som har erfaringer med noen av disse kameraene?

Var først innstilt på å kjøpe Sony DCS-P5, for da kunne jeg bruke de Memory Stick som jeg har til videokameraet mitt.

Begynte å tvile litt da jeg kom over en test av Canon S40, og så noen skikkelig bra testresultater.

Håper noen kan dele sine erfaringer, og dermed hjelpe meg med denne avgjørelsen.

Mvh

AES

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv bestilt Sony DSC-P5 og gleder meg veldig til å få det! Memory-stick er veldig dyrt i Norge, men dersom du kjenner noen i USA er det ikke noe problem. Der får du 128MB til $64 pluss porto! Og de skal komme med 1GB stick i løpet av året, og jeg tror det holder! Vet ikke noe særlig om S40, men har lest veldig mye bra om P5 i hvert fall. Det er kanskje ikke så relevant for deg, men til P5 kan du kjøpe undervannshus som er vanntett til 40M. S40 har nok noe bedre bilde-kvalitet, i og med at det er 4.1Mega Pixler. Men jeg har hørt mye negativt om programvaren til Canon. Med Sony får du opp kameraet som en ekstern disk i utforsker bildet, og kan bare overføre som om det var en diskett. Med Canon må du såvidt jeg vet bruke programvaren som medfølger... Lykke til i valget!!!

Lenke til kommentar

Jeg har DSC-P1, som er forgjengeren til DSC-P5. Jeg har brukt kameraet i over 6 mnd. nå og er kjempefornøyd. Kameraet er knøttlite, og tar sylskarpe bilder. Mange gode funksjoner direkte på kameraet, og programvaren som følger med er godkjent. Som pstub skriver kobler man kameraet til pc'en med USB og kameraets Memory Stick dukker opp som et diskdrev i explorer. Meget finurlig løsning. Selv bruker jeg ikke den programvaren som følger med, det finnes mye bra og gratis programvare der ute. Det eneste jeg kan utsette på, og dette gjelder ALLE digitalkameraer, er blitzen. Jeg har bestilt meg en spesialdesignet slave blitz, og gleder meg til å se forskjellene. Et normalt digitalkamera har ikke sjans til å fylle et mørkt rom (f.eks. en pub)nok til å gi gode bilder. Jeg leste om blitzen på Steve's Digicams, og den ble varmt anbefalt. Her kan du lese mer om denne nye blitz typen; http://www.srelectronics.com - omtalen finner du her: http://www.steves-digicams.com/dsf-1s.html

Lykke til !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...