Gå til innhold

Hva er en Shim

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bygde min egen data for to årsiden. Siden dette har jeg eksprimentert en del med overklokking og liggnende. Forledendag klokket jeg min T-Bird 1333 til 1533. Derfor lurer jeg på hva en shim. Det så ut som en fancy overklookings ting kan noen hjelpe meg med dette.

Athlon RuleZ

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-10-18 17:20, Athlon Power skrev:

Hei

Jeg bygde min egen data for to årsiden. Siden dette har jeg eksprimentert en del med overklokking og liggnende. Forledendag klokket jeg min T-Bird 1333 til 1533. Derfor lurer jeg på hva en shim. Det så ut som en fancy overklookings ting kan noen hjelpe meg med dette.

Athlon RuleZ

BobboZ

Shim er en plate som kan legges over prosessoren. Denne gir bedre beskyttelse av prosessoren når du skal feste kjølere som må brukes litt kraft på for å feste.

Shim kan også gi bedre kjøling om den virker opptimalt. Problem blir det om shimen ikke er akkurat like tynn som kjernen på prosessoren da blir det ikke god kontakt mellom kjøler og kjernen. Dette kan føre til dårligere kjøling. Shim er ikke alltid en fordel men kan være det. Selv har jeg noen skjims men har aldri benyttet de på AMD prosessorer.

Noen som har erfaring er her?

Lenke til kommentar

Jeg har en AMD T-bird 1333 på 1560 mhz med vannkjøling.. idle 33-34 grader load en 37-38 grader

tror ikke shimen har noe kjøle effekt, tvæt imot.. har hørt noe om at den leder varmen tilbake til cpuen.. men det er jo noe drit å knuse core..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...