Bigelk Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hei. Jeg lager en rapport hver dag, etter rapporten er ferdig lagrer jeg den i et nytt ark ved hjelp av en makro. Makroen oppretter et nytt ark hvor ark navnet = en dato. makroen sorteres også arket så det kommer i riktig dato rekkefølge. Så hvis jeg lagrer en rapport for 10.08.2013 havner arket automatisk etter arket som heter 09.08.2013. Jeg vil gjerne snu sorteringen så ark 10.08.2013 havner før ark 09.08.2013 Koden On Error Resume Next sSummary.Move before:=Worksheets.Item(1) sData.Move after:=sSummary Dim n As Integer Dim M As Integer Dim dsEnd, lowest As Integer Dim dCurrent() As String Dim dOther() As String Dim diff As Long dsStart = 4 dsEnd = Worksheets.Count - 1 For M = dsStart To dsEnd For n = M To dsEnd If Worksheets(n).Name <> "Summary" And Worksheets(n).Name <> "Data" And Worksheets(M).Name <> "Summary" And Worksheets(M).Name <> "Data" Then dCurrent = Split(CStr(Worksheets(n).Name), ".") dOther = Split(CStr(Worksheets(M).Name), ".") diff = DateDiff("d", DateSerial(dCurrent(2), dCurrent(1), dCurrent(0)), DateSerial(dOther(2), dOther(1), dOther(0))) If diff > 0 Then Worksheets(n).Move before:=Worksheets(M) End If End If Next n Next M Er det muligheter for å modifisere koden så den snur sorteringen? MVH Torbjørn Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Hei Torbjørn Prøv If diff < 0 Then Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Hei Harald. Det var jo latterlig enkelt Works like a charm. Takk for hjelpen. MVH Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå