Arodem Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Nettrollespillet nekter å slenge seg på gratisbølgen. Les hele saken Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Tja.. SW:TOR begynte slik . Og fra hva jeg har sett går TESO samme retning. Meeen, på den andre side. Jeg foretrekker mye mer et spill med månedlig betaling enn med miktrotransaksjoner. Endret 21. august 2013 av chokke 5 Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Strålende nyheter! Det betyr mindre mikrotransaksjoner, utviklere som blir tvunget til å slippe content for de dedikerte spillerne, og mest sannsynelig mer content patcher! <p>Tja..</p> <p>SW:TOR begynte slik . Og fra hva jeg har sett går TESO samme retning.</p> <p> </p> <p>Meeen, på den andre side. Jeg foretrekker mye mer et spill med månedlig betaling enn med miktrotransaksjoner.</p> SWTOR sitt hovedproblem var mangel på noen form for endgame. Spillere nådde maks level, og sluttet å spille. Så lenge TESO fokuserer på endgame content, så tror jeg de ligger mye bedre ann. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Ekstremt bra å høre, disse F2P spillene er et helvete å spille om en har tenkt å bruke mye tid i dem. Så dette lover ekstremt bra! 2 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Månedlig betaling er mye bedre, men krever at spillet er solid og har solid oppfølging. Spennende om de klarer dette. Verdenen som har blitt vist hittils er iallefall pen og intressant, men det er bare 1 av flere ting som må være på plass for å gjøre det til en suksee. 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Håpet på en Kjøp once, play forever greie, men den planen styrtet nettopp i havet. Blir uansett F2P om kort tid etter release uansett, trist nok. Endret 21. august 2013 av Dore123m 2 Lenke til kommentar
Crext Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Håper en kan gi blaffen i lvling som vi kjenner det og bare hopper rett på endgame. Er det MMOs handler om uansett, og på den måten kan en gå rundt i verden akkurat som en ønsker selv, slik Skyrim handler om. Lenke til kommentar
Proxymate Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Greia med abonnementsordningen er at det er et veldig trangt marked. WoW tar mye plass, og de ferreste er villige til å abonnere på to spill samtidig. Jeg holder meg uansett unna dette spillet, da jeg ikke har noe særlig lyst til å dedikere meg til et MMORPG. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg er ikke intressert i å leie et spill, så jeg styrer nok unna Elder Scrolls denne gangen. 3 Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Puh det var enda godt. "gratis" er jo et annet ord for "pay to win", og har ødelagt mange gode spill. Denne snikete måten å betale på er hovedårsaken til at jeg nesten ikke spiller på Android. Blir nok å prøve Elder Scrolls Online i noen måneder ja :-) Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg er ikke intressert i å leie et spill, så jeg styrer nok unna Elder Scrolls denne gangen. Du leier jo uansett et MMO. Spillet lever jo på utviklerens og utgiverens nåde uavhengig av hvor mye du betaler for det. Regner med du styrer unna alle MMO. 1 Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 1 år etter release F2P..... Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Old Republic og Secret World gikk F2P, men det har nok en del å si at de var ræva. Final Fantasy XIV krever for øvrig også abonnent, og open beta var stappfull av folk. Tror ikke folk er gått lei MMORPGer. Det er vel mer det at de, som jeg, er drittlei WoW-kloner. Lenke til kommentar
Wangfu Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Forøvrig så var Open Betaen på både TOR og TSW stappfull av folk. TSW til de gradene at hele systemet gikk i vasken. Verken TOR eller TSW var eller er dårlige spill. Begge de to ville heller satse mer på story. TOR dreit seg ut på at det var alt de fokuserte på. TSW prøvde å lage noe nytt, hvor folk faktisk hadde muligheten til å bruke hue litt for å komme seg videre, i tilleg til at de tok mye inspirasjon fra de gode gamle MMO spillene uten lvling og med mye mer frihet over hva du vil gjøre, noe folk flest ikke var klar for. Hovedgrunnen til at de fleste MMOer feiler i den siste tiden er etter min mening en ganske simpel psykologisk respons. Alle har en hvis kjærlighet for den første MMOen de spilte og ingen spill vil i lengden klare å måle seg opp mot dette absurde idealet som folk flest har satt på det. Grunnen til at f.eks WoW fortsatt er gående er at det kom ut på ett optimalt tidspunkt. Selve epoken for MMO som trekte til seg fler og fler spillere, de fleste av spillene på markedet var nå noen år gamle og de nye spillerne ville prøve noe nytt. Etterhvert som folk strømte til ble det mer og mer populært og flere ville prøve dette nye spillet som alle snakket om, og slik har det ballet på seg over de siste snart 10 årene. Det var ikke stort av ting å gjøre i WoW heller i starten, så man kan ikke skylle på at det var mer polert eller ett bedre spill, de første dagen etter release var ett reint mareritt og blir betraktet av mange som den verste "Launchen" av ett MMO noensinne. Man må også ta i betraktning at WoW var en klone av EQ. Som var i mange år hva WoW er nå, en gigant på MMO markedet. Lenke til kommentar
Yay meee Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg tror de gjør en feil, jeg og en veldig stor andel av vennene mine som tidligere hadde planer om å kjøpe dette fjernet det nå fra listene over spill vi kommer til å kjøpe. Personlig har jeg ikke muligheter til å sitte døgnet rundt og spille lenger, og en måneds avgift er ikke noe jeg er interessert i å betale med mindre jeg ville hatt muligheten til å spille mye. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Ja, det var mange folk i SW:TOR og TSW i starten. Men SW:TOR ble for likt WoW, og TSW ble for forvirrende for mange. Grunnen til jeg gikk lei TSW var mest fordi jeg ikke fant noe som helst utfordring lengre etter at jeg kom til slutten av Egypt. Da hadde jeg de beste våpnene og flere fullstendige "klasser" åpne, så jeg gikk gjennom hele Transylvania (bokstavelig talt) uten å møte en eneste fiende som kunne gi meg litt utfordring. Jeg tror nettopp dette er en grunn til hvorfor FFXIV kan bli en suksess. Det er nok WoW-klone til at folk vet hva man gir seg ut på, men det har også en del ting fra TSW. For eksempel trente jeg meg til bueskytter i betaen, og et tidlig oppdrag gikk ut på å lete i byen etter flere målskiver jeg skulle skyte med buen. Disse var plassert over alt, fra under en bro til oppe på et hustak. Dette er bare et svært tidlig oppdrag, så jeg gleder meg til å se hva de får til senere. I tillegg har vi jo det med klasser og endgame. En morsom ting med FFXIV er at når man blir lvl 10 kan man bytte klasse, så man kan få max level i alle klassene med en eneste karakter. Det skulle holde med endgame for de fleste. I tillegg har vi mange skills som kan brukes av flere klasser, så bueskytteren min kunne heale, et skill han fikk fra conjurer-klassen. Det gjør det interessant å levle flere klasser, fordi jo høyere level man er, jo flere cross-class skills kan man bruke, og jo flere har man tilgjengelig. Det gir oss en WoW-klone med et skillsystem ikke ulikt TSW. Det beste fra begge verdener, med andre ord. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) <p>Ekstremt bra å høre, disse F2P spillene er et helvete å spille om en har tenkt å bruke mye tid i dem.</p> <p> </p> <p>Så dette lover ekstremt bra!</p> Hater følelsen at jeg ikke har alt i spillet. der er abonnementsordning godt og ha. Men på tide og lage andre betalings metoder som visst man bare bruker 1 karakter så betaler man mindre i måneden. Endret 22. august 2013 av Realzi Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hva med løsningen til f.eks Wildstar? Man kan betale abonnentet med in-game penger. Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Jadda tar nok ikke mange minuttene før det blir f2p i TESO og. SWTOR skulle jo holde seg unna det til evig tid. For lite endgame og vips f2p... Og vips man gikk fra content til cartel market. Nå har det bedret seg litt i det siste og 2.4 ser nokså lovende ut heldigvis :-) Jadda tar nok ikke mange minuttene før det blir f2p i TESO og. <br> SWTOR skulle jo holde seg unna det til evig tid. For lite endgame og vips f2p...<br> Og vips man gikk fra content til cartel market. <br> Nå har det bedret seg litt i det siste og 2.4 ser nokså lovende ut heldigvis :-) Ooops månedene ikke minuttene skulle det stå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå