Gå til innhold

Kjøleskap på en hybel med lydnivå på 40 desibel - levbart?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe et lite kjøleskap til hybelen min, men lurer på om et lydnivå på 40 desibel er for mye på et soverom? Jeg vil helst ha et stillegående kjøleskap, men det blir for dyrt for meg som er student.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

40 dB er som en lavmælt samtale. Ønsker du at en "lavmælt samtale" starter og stopper til ujevne tider i samme avstand fra senga di som kjøleskapet ditt vil stå?

Jeg er vant til å ha det stille på rommet og er redd for at dette vil ødelegge nattesøvnen min, ja. Er det slik at lyden er PÅ døgnet rundt? Hvis det er tilfellet, vil det være uaktuelt å investere i et slikt kjøleskap. Ser at Elkjøp har slike stillegående kjøleskap, men disse koster mellom 4000-6000,- :\

Lenke til kommentar

Er det slik at lyden er PÅ døgnet rundt? Hvis det er tilfellet, vil det være uaktuelt å investere i et slikt kjøleskap.

Hadde det vært så vel at de var på heile tida, akkurat som aircon... Kompressoren i et kjøleskap kobler seg inn og ut etter etter behov. Ganske så ofte med et relativt hardt "dunk" når den stopper, særlig på kjøleskap under anslagsvis 4500-5000 kr, som har billige kompressorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...