tommyb Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Det tror jeg. Akademia er særdeles fragmentert og for dem er det som regel en annen del av arbeidstiden som forsvarer deres lønn. Her snakker vi om en monsterstab som ikke kan sammenlignes med noe annet enn tilsvarende monsterstaber tilhørende andre stater. Godt fagmiljø? NSA *ER* fagmiljøet. Når akademia så i stor grad er små celler som kommuniserer sin forskning helt åpent og er drevet av publiseringsvilje, er dette som en forlengelse av NSA å regne mer enn konkurrerende forskning. Motsatt får akademia lite gratis andre veien. Hvilken annen organisasjon i verden har budsjett til å ha en krypto-stab på, iunno, 600 sies det her? Det er et helt vilt tall. Og vi ser da også eksempler på at det kommer ting fra NSA-staben som rett og slett er i forkant av hva som finnes utenfor. Endret 21. august 2013 av tommyb Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Som jeg nevnte i en tidligere post, Silent Circle har også lagt ned virksomhetern sin. De drev med kryptering av e-post, mobil samtaler, sms etc. Verden er ikke lenger hva den var takket være NSA. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Det tror jeg. Akademia er særdeles fragmentert og for dem er det som regel en annen del av arbeidstiden som forsvarer deres lønn. Her snakker vi om en monsterstab som ikke kan sammenlignes med noe annet enn tilsvarende monsterstaber tilhørende andre stater. Godt fagmiljø? NSA *ER* fagmiljøet. Når akademia så i stor grad er små celler som kommuniserer sin forskning helt åpent og er drevet av publiseringsvilje, er dette som en forlengelse av NSA å regne mer enn konkurrerende forskning. Motsatt får akademia lite gratis andre veien. Hvilken annen organisasjon i verden har budsjett til å ha en krypto-stab på, iunno, 600 sies det her? Det er et helt vilt tall. Og vi ser da også eksempler på at det kommer ting fra NSA-staben som rett og slett er i forkant av hva som finnes utenfor. NSA er fagmiljøet? Hva vet du egentlig om verdens kryptomiljø? Tror du det bare er noen hundre folk som jobber litt her og der som er resten av verdens fagmiljø? Det kan godt hende NSA ligger litt foran på noen ting, siden de ikke publiserer, dette har jeg ikke benektet, men at de ligger langt foran tror jeg ikke er særlig sannsynlig. Akademias natur er slik at folk samarbeider masse på tvers av fagmijøene på forskjellige universiteter, det er ikke sånn at en prgansiasjons størrelse bestemmer om den har evnene til å prdousere nytt materiale som er helt i front. AtW 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Jeg føler vel at mitt forrige innlegg svarer like godt på ditt nyeste som det forrige, så jeg har ikke noe å tilføre, utover at det er greit at vi *tror* forskjellige ting. 1 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 ?The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater.? -Frank Zappa Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 http://www.theguardian.com/world/2013/sep/05/nsa-how-to-remain-secure-surveillance http://www.theguardian.com/world/2013/sep/05/nsa-gchq-encryption-codes-security Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå