Gå til innhold

Stjålet bilde vant fotokonkurranse

Anbefalte innlegg

<p>Ser ikke hvorfor dem krever offentlig beklagelse fra Samsung, Samsung har da ikke gjort noe galt her..</p>

Ehemmm.

Hvis samsung hadde brukt dtt bilde som reklame i en kampanje eller i annen sammenheng, så hadde du synes det var greit selv om en annen fotograf blir kreditert for bildet? Mener du det hadde vært greit ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehemmm.

Hvis samsung hadde brukt dtt bilde som reklame i en kampanje eller i annen sammenheng, så hadde du synes det var greit selv om en annen fotograf blir kreditert for bildet? Mener du det hadde vært greit ?

Dersom det skjedde i god tro ved at dem brukte vinnerbildet og så fjernet bildet når plagiatet ble oppdaget ser jeg ingen grunn til å klandre Samsung

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom det skjedde i god tro ved at dem brukte vinnerbildet og så fjernet bildet når plagiatet ble oppdaget ser jeg ingen grunn til å klandre Samsung

Da er vi nok uenig om det. Arrangøren har selvfølgelig et ansvar for all reklamemateriell de publiserer

Lenke til kommentar

Da er vi nok uenig om det. Arrangøren har selvfølgelig et ansvar for all reklamemateriell de publiserer

Et annet scenario

Jeg kjøper et bilde av deg for publisering i en reklame.

Jeg legger den ut, men det viser seg at du ikke har opphavsretten.

Er deg meg eller deg som har skylda?

Lenke til kommentar

Litt uklart hva du mener. Skylden for hva?

OK, skal ikke gjøre meg vanskelig :-)

1)Du vil bli ansvarlig for å ha publisert et bilde du ikke hadde lov til å publisere. Jeg er ansvarlig for å ha lurt deg. Vi sitter begge i klisteret.

Alternativt

2) Du avklarer med meg at jeg faktisk eier bildet/har alle rettigheter osv bla bla bla og har dokument på det.

Du går fri. Men beklager selvfølgelig til den som faktisk eier bildet

Endret av ramses
Lenke til kommentar

Det var den, men den finner ingen av mine bilder. Det har den aldri gjort. For kaffebildet postet tidligere her får Google hele 65 treff, hvor de fleste er stjålet.

Tineye søker på det spesifike bildet, ikke på innholdet i bildet. Det er bedre å bruke googles image search, slik at "alle" versjonene dukker opp.

Lenke til kommentar

Tineye søker på det spesifike bildet, ikke på innholdet i bildet. Det er bedre å bruke googles image search, slik at "alle" versjonene dukker opp.

Man finner fort bildet sitt noen steder når man søker. Jeg synes generelt det er greit og noen ganger til og med litt hyggelig. Men det er klart; hadde noen brukt det i en konkurranse eller kommersielt hadde jeg blitt irritert.

I dag fant jeg at noen i Makedonia hadde brukt et av bildene mine på siden sin og når jeg høyreklikker får jeg klar beskjed om at de har copyright på bildet, noe ironisk slik jeg ser det: http://www.divianarts.com/81593

Lenke til kommentar

Man finner fort bildet sitt noen steder når man søker. Jeg synes generelt det er greit og noen ganger til og med litt hyggelig. Men det er klart; hadde noen brukt det i en konkurranse eller kommersielt hadde jeg blitt irritert.

I dag fant jeg at noen i Makedonia hadde brukt et av bildene mine på siden sin og når jeg høyreklikker får jeg klar beskjed om at de har copyright på bildet, noe ironisk slik jeg ser det: http://www.divianarts.com/81593

Men bildet er jo kreditert til deg?

Lenke til kommentar

Men bildet er jo kreditert til deg?

Joa, så det er helt greit for meg egentlig. Men de har jo på ingen måte spurt om å få bruke det. Synes bare det var litt artig at de er veldig nøye på å opplyse andre om at man ikke kan ta bilder fra nettsiden sin, når de tydeligvis tar fra andre sider selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...