SubstansPrime Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Vurderer sterkt å gå til innkjøp av denne da barna mine og kona som regel okkuperer ipaden... Kommer for det meste til å bruke den til netflix og streame film fra pc. Så jeg lurer på om noen har erfaringer å dele angående skjermen og bildekvalitet. Kan man bruke usb headset btw? Edit: fant cover http://www.geckocovers.com/asus-memo-pad-fhd-10-cover.html Har ingen erfaring med dette selskapet...men coveret ser bra ut. Ser nesten ut som det jag har til ipaden. Hei. Jeg kan dele de erfaringer jeg har gjort meg så langt angående bildekvalitet. Har nå sittet og sett Oblivion i 1080p og må si at skjermen og bildekvaliteten er meget god. Skjermen var også hovedgrunnen til at jeg kjøpte denne og den leverer varene. Det skal nevnes at jeg ikke har testet å streame filmer enda (Oblibion så jeg fra internminnet). Når det gjelder nettlesere på denne så ble jeg nysgjerrig når jeg leste Xphylion sitt innlegg. Har nå testet ut nettleseren som fulgte med brettet, samt Opera Mini, Opera, Boat Browser, Chrome og Dolphin. Så langt flyter alt som forventet uten lagg eller ventetid ved lasting av sider. Men hvis du er usikker så vil jeg som Xphylion også sier, dra og teste det ut først for å se om du blir fornøyd. Takk for tips om cover 1 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Har bestilt meg nettbrettet selv. Har fått det, men ikke fått tatt det i bruk enda.Men valgte dette da dette passet mine krav best, uten at det ble for kostbart. Blir nærmest å anse som leketøy for min del. Har bestilt meg cover Amazon. Dette er iallefall et billig cover, men det ser ok ut iallefall. Mange farger å velge på. http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00DUDI4KW/sr=1-1-catcorr/qid=1377902303/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=&qid=1377902303&seller=&sr=1-1-catcorr Så får vi se når markedet har modnet litt om det dukker opp noen mer fancy om det skulle trengs. Lenke til kommentar
xylitol Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Løsningen til å få smooth scrolling i adobe reader er å aktivere force GPU rendering under developer options. Tjatja: Du skriver det tar 8 timer å lade, bruker du den medfølgene laderen? Da skal det bare ta rundt 4 timer ettersom den lader med 2A. Bruker du en mobillader som typisk er på 1A vil det ta 8 timer. Lenke til kommentar
Tjatja Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Tar ikke 8 timet vanligvis, men man skal gjøre det før man bruker brettet første gang. Står i bruksanvisningen :-) Endret 4. september 2013 av Tjatja Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hvordan er den når man bytter brukerprofiler? Er det noe tregheter ifbm dette? Har en TF300T som er veldig treg når man bytter bruker. Nettbrettet er håpløst tregt nesten et par minutter etter å ha byttet bruker, og da er mye av vitsen med denne funksjonen borte. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Hvordan er den når man bytter brukerprofiler? Er det noe tregheter ifbm dette? Har en TF300T som er veldig treg når man bytter bruker. Nettbrettet er håpløst tregt nesten et par minutter etter å ha byttet bruker, og da er mye av vitsen med denne funksjonen borte.Er din stock eller med custom rom?Tf300 med stock er ubrukelig da det er feil på internminnet som ødelegger alt.. Så isåfall kan det ikke sammenlignes. Endret 4. september 2013 av Complexity Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Stock så klart! Nettbrettet er kjapt og fint, bortsett fra akkurat ved brukerprofil-bytte. Da er det ekstremt tregt i et par minutter. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Stock så klart! Nettbrettet er kjapt og fint, bortsett fra akkurat ved brukerprofil-bytte. Da er det ekstremt tregt i et par minutter. Min tf300 er relativt rask når det kommer til å bytte bruker, men jeg kjører custom rom med bøttevis av tweaks for å unngå feilen i internminnet. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Komplett har den på timesalg nå til 2495,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=790465 Lenke til kommentar
Tjatja Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Komplett har den på timesalg nå til 2495,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=790465 Takk for tips! Det er en god pris! Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Forsatt fornøyd med padden din etter noen uker i bruk, Tjatja? Lenke til kommentar
Tjatja Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Ja absolutt! Blitt enda mer fornøyd egentlig! I starten syntes jeg skjermen var for rektangulær, men nå synes jeg den egentlig er perfekt. Bra å se på videoinnhold på, siden det blir riktig format =) Ellers fungerer den veldig bra! Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Takker for svar. Forsatt under vurdering om jeg skal ha den her eller vente på nye Asus Transformer 701T Lenke til kommentar
Tjatja Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Skjønner. Si ifra hvis det er noe du lurer på ang pad'en, så skal jeg prøve å svare :-) Lenke til kommentar
Sharizard Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) http://www.expert.no/nettbrett/asusmemopadfhd10tablet/p/10504/ For en pris! 1799,- for de som ikke ønsker å sjekke lenken. Jeg kjøpte denne for et par uker siden, men benyttet angrefristen da den lagget en del. Vurderer å kjøpe den igjen mtp. prisen. Hvordan opplever folk lesing/spilling/video-titting på denne? Lesing er litt viktig, jeg opplevde lags her. I tillegg til det, når jeg hadde flere apps oppe og skulle til å lukke disse lagget det. Litt i browser og app-store. Fikk ikke testet brettet noe særlig. Har dere opplevd noe lignende? Edit: Denne videoen viser hva jeg mener ang. lagg ved lesing, bortsett fra at i mitt tilfelle var det litt verre. Her forcer han noe kalt GPU Rendering som en her nevnte tidligere. Noen som kan bekrefte/teste dette? Hvordan klarer ikke CPUen å takle PDF filer.. Lest litt om GPU rendering, ikke særlig brå å ha på det heletiden. Vel, lurer på hvordan dere opplever PDF lesing, browsing og de andre tingene jeg har nevnt tidligere! Endret 15. september 2013 av Sharizard Lenke til kommentar
Tjatja Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Det er en vill pris!! Litt irriterende egentlig, blir jo nesten halv pris av hva jeg/vi andre kjøpte den for. Ja ja... Som sagt før har ikke jeg merket noe lagg. Kan hende det er så lite at det bare er jeg som ikke legger merke til det, eller så har jeg det ikke. Ikke vet jeg, men jeg erfarer ingen problemer ved bruk av pad'en hvertfall. Jeg har ikke GPU Rendering på heller. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Lett valg, bestilte nettopp fjøla fra Expert. Er glad jeg ikke slo til da Komplett hadde den på timesag til 2499,-. Endret 15. september 2013 av akira7 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Nå venter jeg på dette brettet selv, da min få uker gamle Tab2 10 tommer ikke helt er hva jeg ønsket. For dere som har oppgradert til siste firmware, var det merkbar forskjell på noe etter oppdatering? Asus forteller jo ikke hva som er forbedret. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 http://www.expert.no/nettbrett/asusmemopadfhd10tablet/p/10504/ For en pris! 1799,- for de som ikke ønsker å sjekke lenken. Jeg kjøpte denne for et par uker siden, men benyttet angrefristen da den lagget en del. Vurderer å kjøpe den igjen mtp. prisen. hmm... Søndagstilbud eller noe? Koster 2999 nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå