sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg kjøpte pc fra komplett nylig og fikk den igår. Tar ut pcen, kobler til å prøver boote. Hører GPU vifta gi en forferdelig lyd. Jeg ser inn gjennom noen hull i kabinettet. Det var da jeg så det. GPU vifta henger som en dauing fra kortet i en kabel. Jeg er den ene, han som får bæsj isteden for lapskaus. Hvordan skal jeg gå frem her? Jeg regner med at jeg få ny maskin/fiksa uten kostnader? Visste ikke helt hvor jeg skulle poste det her. TIps? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Snakk med Komplett? Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Snakk med Komplett? Det er stengt, klokka er halv 6. Vil bare ha noen tanker. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Ring kompletts kundeservice så får du det nok fikset. Du får en frakseddel fra komplett som du setter på å sender den i retur. Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Ring kompletts kundeservice så får du det nok fikset. Du får en frakseddel fra komplett som du setter på å sender den i retur. Hvordan gir de meg frakseddelen? Må jeg betale frakt? Hvordan blir det fikset? Får jeg helt ny maskin? Hardisken ser ut til å sitte skjeivt, og skjermkortet er fullstendig herpa. Er godt mulig at det er andre ting i PC'en som er ferd med å stryke ned men som ikke har. Endret 21. august 2013 av sadissapoint Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Mail, ja, vet ikke. De putter vel mest sannsynlig bare inn ett nytt skjermkort. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 De sender den enten på E-post eller vanlig post, alt ettersom hva som passer deg best. Du må ikke betale frakt nei. De bytter bare ut komponenten det er feil på å sender den i retur til deg igjen. Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Mail, ja, vet ikke. De putter vel mest sannsynlig bare inn ett nytt skjermkort. Det høres forferdelig ut. Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 De sender den enten på E-post eller vanlig post, alt ettersom hva som passer deg best. Du må ikke betale frakt nei. De bytter bare ut komponenten det er feil på å sender den i retur til deg igjen. Hvis jeg får den på e-post må jeg da printe den ut? Hvis pcen har vært håndtert så dårlig at skjermkortet faktisk har blitt ødelagt og hardisken sitter skjevt, så virker det ikke greit å bare gi meg nytt skjermkort, kommer til å tenke at pcen kan stryke ned når som helst. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Visst du får den på E-post så må den printes ut ja. Du har jo 2 års garanti så visst noe annet ryker så får du jo nytt. Endret 21. august 2013 av 1982kims Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 De gangene jeg har hatt retur med komplett har jeg mottatt pakkseddel i posten, og så måttet sendt fullstendig vare tilbake, tar noe j***** med tid, men sånn er det nå med alt slikt -__- Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 De gangene jeg har hatt retur med komplett har jeg mottatt pakkseddel i posten, og så måttet sendt fullstendig vare tilbake, tar noe j***** med tid, men sånn er det nå med alt slikt -__- Jeg venta 12 dager på å få PCen, nå må den sendes inn til dem igjen, det tar sikkert 4 dager. Så må de feilsøke. Har sikkert PCen i hus igjen om 15 dager. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg venta 12 dager på å få PCen, nå må den sendes inn til dem igjen, det tar sikkert 4 dager. Så må de feilsøke. Har sikkert PCen i hus igjen om 15 dager. Forrige gang betalte jeg frakt også de nevner ikke noe om den, så du må ta kontakt i etterkant og sende de regningen, hvis du er kjempesmart tar du bilde av kvitteringen og sender originalen med pc'en, ellers kan du bare bite i dritteplet for du får ikke noe for bryet Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Forrige gang betalte jeg frakt også de nevner ikke noe om den, så du må ta kontakt i etterkant og sende de regningen, hvis du er kjempesmart tar du bilde av kvitteringen og sender originalen med pc'en, ellers kan du bare bite i dritteplet for du får ikke noe for bryet Når man får fraktseddel så skal det allerede være betalt for retur. Kjøperen skal ikke betale noe som helst når det går på garantien. Endret 21. august 2013 av 1982kims Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Når man får fraktseddel så skal det allerede være betalt for retur. Kjøperen skal ikke betale noe som helst når det går på garantien. Hva om jeg ikke har printer tilgjengelig? Må jeg da vente 3-4 dager på brevpost? Betaler 7000 kroner for noe så kommer det fullstendig herpa. Noen som har stoppa på vei og gått ned i stallen og lekt med hestene. Endret 21. august 2013 av sadissapoint Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) De sender den enten på E-post eller vanlig post, alt ettersom hva som passer deg best. Du må ikke betale frakt nei. De bytter bare ut komponenten det er feil på å sender den i retur til deg igjen. Du må jo betale frakt, hvordan skal man ellers få sendt ting?Man kan sikkert få refundert beløpet, men man må jo fortsatt betale. Det står jo til og med på infoen man får ifra komplett at man må betale frakt selv, jeg for min del bryr meg ikke så mye om 80-90kr så lenge jeg slipper å kjøpe nytt, men hva veit vel jeg. Men hvorfor dette, som er en rimelig normal prosedyre når ting er ødelagt høres "forferdelig" ut er jeg usikker på. Endret 21. august 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Du må jo betale frakt, hvordan skal man ellers få sendt ting? Man kan sikkert få refundert beløpet, men man må jo fortsatt betale. Det står jo til og med på infoen man får ifra komplett at man må betale frakt selv, jeg for min del bryr meg ikke så mye om 80-90kr så lenge jeg slipper å kjøpe nytt, men hva veit vel jeg. Men hvorfor dette, som er en rimelig normal prosedyre når ting er ødelagt høres "forferdelig" ut er jeg usikker på. Jeg mener det at PCen høyst sannsynelig har andre mindre skader som over tid vil bli ødelagt så det ville være dumt å ikke gi meg helt ny maskin. Hvis jeg ikke får helt ny så må jeg sikkert ut med 500 kroner i frakt de neste 2 årene. Off topic spørsmål: Hvis noe blir ødelagt I PCen om 1.5 år, får jeg da samme del eller en del som koster like mye som det jeg betalte? Endret 21. august 2013 av sadissapoint Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kanskje, kanskje ikke, de gir deg neppe ny maskin hvis det bare er skjermkortet som er ødelagt og uansett om du må betale frakt eller ikke så kan du få refundert det beløpet, det er jo folk som har fått det før. Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Kanskje, kanskje ikke, de gir deg neppe ny maskin hvis det bare er skjermkortet som er ødelagt og uansett om du må betale frakt eller ikke så kan du få refundert det beløpet, det er jo folk som har fått det før. Hvis jeg ber om å få refundert hele beløpet hva skjer da? Hvor lang tid tar det før jeg får pengene inn på konto igjen? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Spør komplett. Men bank overføring tar alltids litt tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå