Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvorfor meg? Ny PC, GPU vifta henger løst ...

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte pc fra komplett nylig og fikk den igår.

Tar ut pcen, kobler til å prøver boote. Hører GPU vifta gi en forferdelig lyd.

Jeg ser inn gjennom noen hull i kabinettet. Det var da jeg så det.

GPU vifta henger som en dauing fra kortet i en kabel.

Jeg er den ene, han som får bæsj isteden for lapskaus.

Hvordan skal jeg gå frem her? Jeg regner med at jeg få ny maskin/fiksa uten kostnader?

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste det her.

TIps?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring kompletts kundeservice så får du det nok fikset. Du får en frakseddel fra komplett som du setter på å sender den i retur.

Hvordan gir de meg frakseddelen? Må jeg betale frakt?

Hvordan blir det fikset? Får jeg helt ny maskin?

Hardisken ser ut til å sitte skjeivt, og skjermkortet er fullstendig herpa. Er godt mulig at det er andre ting i PC'en som er ferd med å stryke ned men som ikke har.

Endret av sadissapoint
Lenke til kommentar

De sender den enten på E-post eller vanlig post, alt ettersom hva som passer deg best.

Du må ikke betale frakt nei. De bytter bare ut komponenten det er feil på å sender den i retur til deg igjen.

Hvis jeg får den på e-post må jeg da printe den ut?

Hvis pcen har vært håndtert så dårlig at skjermkortet faktisk har blitt ødelagt og hardisken sitter skjevt, så virker det ikke greit å bare gi meg nytt skjermkort, kommer til å tenke at pcen kan stryke ned når som helst.

Lenke til kommentar

De gangene jeg har hatt retur med komplett har jeg mottatt pakkseddel i posten, og så måttet sendt fullstendig vare tilbake, tar noe j***** med tid, men sånn er det nå med alt slikt -__-

Jeg venta 12 dager på å få PCen, nå må den sendes inn til dem igjen, det tar sikkert 4 dager. Så må de feilsøke. Har sikkert PCen i hus igjen om 15 dager.

Lenke til kommentar

Jeg venta 12 dager på å få PCen, nå må den sendes inn til dem igjen, det tar sikkert 4 dager. Så må de feilsøke. Har sikkert PCen i hus igjen om 15 dager.

Forrige gang betalte jeg frakt også :p de nevner ikke noe om den, så du må ta kontakt i etterkant og sende de regningen, hvis du er kjempesmart :p tar du bilde av kvitteringen og sender originalen med pc'en, ellers kan du bare bite i dritteplet for du får ikke noe for bryet ;)

Lenke til kommentar

Forrige gang betalte jeg frakt også :p de nevner ikke noe om den, så du må ta kontakt i etterkant og sende de regningen, hvis du er kjempesmart :p tar du bilde av kvitteringen og sender originalen med pc'en, ellers kan du bare bite i dritteplet for du får ikke noe for bryet ;)

Når man får fraktseddel så skal det allerede være betalt for retur. Kjøperen skal ikke betale noe som helst når det går på garantien.

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Når man får fraktseddel så skal det allerede være betalt for retur. Kjøperen skal ikke betale noe som helst når det går på garantien.

Hva om jeg ikke har printer tilgjengelig? Må jeg da vente 3-4 dager på brevpost?

Betaler 7000 kroner for noe så kommer det fullstendig herpa. Noen som har stoppa på vei og gått ned i stallen og lekt med hestene.

Endret av sadissapoint
Lenke til kommentar

De sender den enten på E-post eller vanlig post, alt ettersom hva som passer deg best.

Du må ikke betale frakt nei. De bytter bare ut komponenten det er feil på å sender den i retur til deg igjen.

Du må jo betale frakt, hvordan skal man ellers få sendt ting?

Man kan sikkert få refundert beløpet, men man må jo fortsatt betale.

Det står jo til og med på infoen man får ifra komplett at man må betale frakt selv, jeg for min del bryr meg ikke så mye om 80-90kr så lenge jeg slipper å kjøpe nytt, men hva veit vel jeg.

Men hvorfor dette, som er en rimelig normal prosedyre når ting er ødelagt høres "forferdelig" ut er jeg usikker på.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Du må jo betale frakt, hvordan skal man ellers få sendt ting?

Man kan sikkert få refundert beløpet, men man må jo fortsatt betale.

Det står jo til og med på infoen man får ifra komplett at man må betale frakt selv, jeg for min del bryr meg ikke så mye om 80-90kr så lenge jeg slipper å kjøpe nytt, men hva veit vel jeg.

Men hvorfor dette, som er en rimelig normal prosedyre når ting er ødelagt høres "forferdelig" ut er jeg usikker på.

Jeg mener det at PCen høyst sannsynelig har andre mindre skader som over tid vil bli ødelagt så det ville være dumt å ikke gi meg helt ny maskin. Hvis jeg ikke får helt ny så må jeg sikkert ut med 500 kroner i frakt de neste 2 årene.

Off topic spørsmål: Hvis noe blir ødelagt I PCen om 1.5 år, får jeg da samme del eller en del som koster like mye som det jeg betalte?

Endret av sadissapoint
Lenke til kommentar

Kanskje, kanskje ikke, de gir deg neppe ny maskin hvis det bare er skjermkortet som er ødelagt og uansett om du må betale frakt eller ikke så kan du få refundert det beløpet, det er jo folk som har fått det før.

Hvis jeg ber om å få refundert hele beløpet hva skjer da? Hvor lang tid tar det før jeg får pengene inn på konto igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...