Gå til innhold

Bever i Indre Østfold.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig flott bilde av beveren. Så nær har jeg ikke sett den før. En flott skapning. Liker at du har valgt så trangt utsnitt, for da kommer ikke forstyrrende elimenter med i bilde som tar oppmersomhet av hovedmotivet.

Hei, fotopoulsen !

Takk for hyggelig kommentar og konstruktiv kritikk.

Ja, det var en overraskelse å komme helt opp i "matfatet", - så flaksen var på vår side den dagen !

Jeg er enig med deg, - beveren er en flott skapning, som dessverre ble utryddet i nesten alle europeiske land på 1800-tallet.

Redningen ble noen få beverpar fra Telemark.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Rett og slett et fantastisk nært bilde av beveren. Så nær at man nesten kan høre den "knasker" i seg frokosten :D Nydelig jobba og gjengitt :D

Hei.

"Knaskingen" av små, tynne kvister var rolig, men ikke lydløs.

Bite- / gnagefrekvensen var overraskende hurtig, - anslagsvis i området 150-200.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Nesten optimalt av Beveren, skarpheten sitter ikke helt, men gode detaljer og vanskelig motiv tilsier at du har gjort noe usedvanlig bra :)

Gratulerer Albert...Mvh. Terje

Hei, Terje.

Takk for hyggelig kommentar og konstruktiv kritikk !

Bildet ble tatt i et skogsområde i Indre Østfold rundt

kl. 0630, og dagslyset var ennå svakt.

Jeg valgte å bruke stor (!?) blenderåpning ("alt er relativt") på Sigma 150-500-objektivet for å oppnå tilfredsstillende skarphet i forhold til lukkertid og ISO-verdi, - noe som medførte at dybdeskarpheten ikke ble optimal.

Et valg mellom "pest og kolera", med andre ord.

Jeg kunne kanskje ha justert til bedre kamerainnstillinger, men avstanden til beveren var så liten at jeg ikke tok sjansen på å bevege meg, - jeg torde knapt puste !

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...