Gå til innhold

Tv/data HDMI-veksling og endring.


Delvis

Anbefalte innlegg

Når det skiftes mellom Tv og data (begge altså med HDMI 1/2) så reduseres vindustørrelsen på alt som er åpent (browser, mapper, videospiller etc) går enda et hakk ned ved klikk på gjennoppretting, og må klikkes en gang til for å få tilbake full størrelse.

 

Hva kommer det der av egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det skiftes mellom Tv og data (begge altså med HDMI 1/2) så reduseres vindustørrelsen på alt som er åpent (browser, mapper, videospiller etc) går enda et hakk ned ved klikk på gjennoppretting, og må klikkes en gang til for å få tilbake full størrelse.

 

Hva kommer det der av egentlig?

 

Det høres ut som om vinduene blir maksimert til maks oppløsning på den ene skjermen.

Når du bytter har vinduene fortsatt sammme størrelse, men ettersom oppløsningen er høyere vil de ikke fylle hele skjermen.

 

Ved første klikk på gjenoppretningsknappen settes de tilbake til 'normal' størrelse og andre gangen maksimeres de til full oppløsning på den nye enheten. Funksjonen på denne knappen alternerer mellom 'gjenopprett' og 'maksimer'. (Tror jeg, ikke på windows for øyeblikket).

 

Du kan sette begge enhetene på samme oppløsning, men da med tap på den enheten som har den høyeste.

Endret av process
Lenke til kommentar

Det er samme skjerm (et LG TV) som brukes til både tv og data. Skifter altså bare mellom HDMI 1 og 2 med fjernkontrollen. Oppløsningen er 1360 x 768.

Ah skjønner, det kom ikke klart fram av åpningsinnlegget ditt. Da har jeg ingen god forklaring, men høres ut som noe som har med oppløsningsbytte å gjøre. Mulig det er måten skjermen din håndterer dette bytte.

 

Hva slags TV kilde har du? 720p er 1280x720, så jeg tror ikke du har 1360x768 på tv sending, men nå beveger jeg meg ett stykke utenfor mitt kjerneområde. Sikkert noen andre med lignende oppsett.

Endret av process
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...