Gå til innhold

Den store diskusjonstråden om Gran Turismo 6

NikZer

Anbefalte innlegg

Lol, fant ut at man kunne oppgradere bilene, nå har jeg en 240 driftebil :p

Hvilke biler anbefalerer dere? Har 450k.

Spørs helt åssen løp du skal kjøre.

Jeg har gode erfaringer med Lexus IS-F Touring til touring car løp. Renault Clio RS for små bil løp. Og for the big boys - Lett en Peugot 908

Til amerikanske løp kjører jeg en gammal chevrolet jeg vant. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med den trofeen der du skal kjøre opp i 249km/h, har prøvd med mange biler men kommer bare i 244. Hvilke biler har høyere toppfart?

Denna?

icon_trophy_bronze.gif

111 Meters a Second

Break the 249 mph (400km/hr) barrier, in a car not specially provided for an event.

Jeg tok den med en Mazda 787B :)

Vil tro du klarer det med en Zonda R, eller en full trimmet Bugatti Veyron også. Eller det store esset i ermet da så klart, Red Bull X2011

Ps. Kjøper du fully costimizeable gear box, så kan du justere girene slik at du får høyere toppfart, gitt at bilen har nok hester til å klare å kjøre fortere that is..

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar

Sliter med den trofeen der du skal kjøre opp i 249km/h, har prøvd med mange biler men kommer bare i 244. Hvilke biler har høyere toppfart?

Vet ikke hvordan det er med Mercedes Benz Vision bilen? Man får den gratis og tror jeg klarte godt over 400 med den (etter du har trimmet den).

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

bonus-Bonus-biler i Gran Turismo 6

Litt rart, jeg har ikke fått bonus-biler etter Lisens B og A, kanskje pga at ikke GT6 greier å oppdatere?

Har dere andre fått bilene dere skulle ha?

Jeg kjøpte en 12 Gb PS3 i helga, og den oppdaterte seg selv umiddelbart, men greier ikke å oppdatere GT6 pga for lite lagringsplass.

Hadde jeg visst det, hadde jeg muligens kjøpt en 500Gb.

Dette er lista over bonus-biler

http://www.gtplanet.net/forum/threads/gt6-prize-cars-v1-10-save-credits-win-cars-aston-martin-nissan-vision-gt-25-07-2014.291615/

Career

Novice (All Stars) gives Renault Sport Clio R.S. '11 - 36,400 Cr

National B (Half of all Stars) gives Lancia DELTA HF Integrale Evoluzione '91 - 54,500 Cr

National B (All Stars) gives Acura NSX '91 - 80,000 Cr

National A (Half of all Stars) gives Dodge Challenger R/T '70 - 75,000 Cr

National A (All Stars) gives RE Amemiya FD3S RX-7 - 100,000 Cr

International B (Half of all Stars) gives Jaguar XKR-S '11 - 175,000 Cr

International B (All Stars) gives Lamborghini Diablo GT2 '98 - 300,000 Cr

International A (Half of all Stars) gives Chevrolet Gordon #24 Drive to End Hunger CHEVROLET SS - 500,000 Cr

International A (All Stars) gives Ferrari Enzo Ferrari '02 - 1,000,000 Cr

Super (Half of all Stars) gives McLaren F1 '94 - 1,000,000 Cr

Super (All Stars) gives Audi Sport quattro S1 Pikes Peak '87 - 1,450,000 Cr

Licences

National B licence gives Gran Turismo Racing Kart Junior - 5,000 Cr

National B licence (Gold) gives Alfa Romeo MiTo 1.4 T Sport '09 - 28,500 Cr

National A licence gives Honda S2000 '06 - 37,800 Cr

National A licence (Gold) gives KTM X-BOW Street '12 - 85,000 Cr

International B licence gives Volkswagen Scirocco R '10 - 51,500 Cr

International B licence (Gold) gives Mercedes-Benz SL 55 AMG (R230) '02 - 125,000 Cr

International A licence gives Land Rover Range Rover Evoque Coupe Dynamic '13 - 60,000 Cr

International A licence (Gold) gives High End Performance G37 - 200,000 Cr

Super licence gives ]Tesla Motors Tesla Roadster '08 - 100,000 Cr

Super licence (Gold) gives Audi R8 LMS ultra (Audi Sport Team Phoenix) '12 - 400,000 Cr

Missions

National B (Gold) Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR T.M. EDITION Special Color Pack - 32,980 Cr

National A (Gold) gives BMW Concept 1 Series tii '07 - 70,000 Cr

International B (Gold) gives Lotus Elise Race Car '96 - 137,500 Cr

International A (Gold) gives Ferrari 430 Scuderia '07 - 302,500 Cr

Super (Gold) gives Nissan GT-R N24 GT Academy '12 - 500,000 Cr

Goodwood Festival of Speed

Series 1 (All gold) gives Light Car Company Rocket '07 - 100,000 Cr

Series 2 (All gold) gives Plymouth XNR Ghia Roadster '60 - 1,000,000 Cr

Series 3 (All gold) gives Chevrolet Corvette StingRay Racer Concept '59 - 500,000 Cr

Series 4 (All gold) gives Cizeta V16T '94 - 636,660 Cr

Series 5 (All gold) gives Citroën GT by Citroën Road Car - 1,450,000 Cr

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Ja, jeg har bestilt HDD og caddy.

Ser det bare er et plastdeksel som fjernes på enden, så å montere den ser greit ut, altså skrujobben.

Har sett tidligere at det er en spesiell prosedyre for å installere HDD på PS3.

Er det noen som har gjort dette som kan si litt om det?

Jeg lurer på om det fortsatt er mulig å utnytte muligheten for å få noe extra cash?

Jeg tenker på dette å installere patch (v1.02) og så fjerne den, 0sv.

Min GT6 har nå ver 1.0.

Etter det jeg forstår er det noe slik:

Patch 1.01 inneholder en "glitch" som gjør at du kan selge Mercedes Vision GT du får og få 20 mill Cr på konto. (Ved å installere v1.01 og så slette den og så selge MB Vision GT du fikk)

Lurer på om det er mulig å installere V1.01 på en minnepinne (fra f eks et sted på nett hvor v1.01 fortsatt finnes), for å skaffe seg ekstra kreditt.

Og så la GT6 finne neste update selv på nett.

V1.02 skulle nøytralisere problemet, men går dette hvis jeg installerer v1.01 fra en minnepinne?

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

den har sikkert skrud seg av når den har oppdatert tidligere eller noe. før dere starter siste update av spillet, pass på at ps3 ikke er satt til å skru seg av ved inaktivitet. for det tar mer enn 1 time å oppdatere om du har adsl.

jeg måtte laste ned alle updates på ny. det er sikkert 10GB eller noe. det tar tid på 3.5Mbit

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Installert ny HDD på min 12 Gb PS3, det gikk som en lek, også kjapt.

Så er min GT6 kun v1.00 og jeg skal oppgradere til v1.11. Jeg leste at det tar tid å laste ned alle patchene, enkelte er på over 2 Gb, så jeg regnet med at det tok litt tid. Først laster PS3 hver patch og så installerer denne. Så når den var i gjennom 11 patcher regnet jeg med at alt var greit.

Når jeg startet GT6 etter dette, får jeg en beskjed noe lik dette "HDD forberedes" og dette tar virkelig tid.

.

Skriver dette for å advare andre som gir seg ut på å oppdatere alt fra v1.00 til v1.11 i ett jafs.

For meg med 25 Mbit linje tok det 2 t 45 min å oppdater fra 1.00 til 1.11. Egentlig ikke så galt.

Min PS3 ville slå seg av en gang underveis, men heldigvis så jeg dette i tide.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Ikke noe problem å spille det, men problemer å oppdatere det.

Hadde jeg kjøpt PS3 12 Gb i dag, hadde jeg

1. avslått alle oppdateringer til PS3. Altså ikke latt Playstation oppdatere seg i det hele tatt.

2. Da kunne jeg latt GT6 oppdatere seg. Vet ikke om det hadde vært plass til alle.

Grunnen til dette er at jeg synes det hadde vært greit å få med oppdateringer som er klare forbedringer i spillet, som økte prispenger, flere biler som premie, samt andre ting.

Slik jeg ser det, altså ingen grunn til å la være å spille GT6 på PS3 12 Gb.

Om du kjøper antar jeg at du før eller siden oppdaterer med å sette inn en harddisk. Det er veldig enkelt og Playstation sørger selv for å kopiere over filer fra 12Gb flashminne til ny harddisk.

Om det å spille GT6, er det smart å få seg en PSN-id så fort som mulig og så løgge inn og starte GT6 (selv om du ikke spiller online) og så Save (muligens ikke nødvendig, men for å være sikker på at dagen er rigstrert). Så logge inn hver dag på PSN, starte GT6, osv. Når 5 dager er registrert får du 200% av alle prispenger.

Edit: For meg var det ikke problematisk å oppdatere spillet, men det tok mye tid.

Etter at jeg hadde satt på plass HDD, tok det (ca) 2t 45min å oppdatere både Playstation og GT6. GT6 var absolutt mest tidkrevende.

Det var altså ikke verken vanskelig eller komplisert.

Men det er smart å sette tid før PS3 går i hvile til aldri (fikk ikke satt denne settingen selv) eller passe på som en smed at den ikke går i hvile. Går PS3 i hvile kan du måtte gjøre oppdateringen igjen.

Skal du oppdatere pass på en dag du har god tid og kan passe på at oppdateringen går bra.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...