boundishh Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Merkes at gt6 er på grensen av hva ps3 klarer. Hos meg er det merkbare fps drops , også syns jeg dekk kvininga er for fremtredende , det hyler jo bare du svinger svakt i 80 km/t.. Lenke til kommentar
KapteinKaos02 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Er det noen som vet hvordan jeg får slått av den j... heismusikken mens jeg kjører? Lenke til kommentar
Whitestar127 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Haha, heismusikk er jo obligatorisk i alle GT-spill! Men ta en kikk her: http://www.gran-turismo.com/us/gt6/manual/#!/option/sound Trykk Start-knappen i menyene for å få opp Options. Endret 17. desember 2013 av Whitestar127 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Ligger det så dårlig an at jeg ikke bør kjøpe GT6? Har tidligere kjørt Forza 1-4 på XBOX, men ratt og pedaler til det er ufordragelig dyrt - har kjøpt et sett som fungerer på PC og PS3, men har ikke lyktes å finne noe jeg liker like godt som Forza. Lenke til kommentar
Whitestar127 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Jeg har bare spilt Forza 4 med styrespak, så det er vanskelig å sammenligne. Men fysikken/kjøreegenskapene/bilhåndteringen i GT6 er helt fantastisk med et Thrustmaster T500RS-ratt. Myyyyye bedre enn i GT5. Vil tro det er en god porsjon bedre med billigere ratt også. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Da har jeg handlet GT6 på PSN, og laster ned. 125 minutter gjenstår. Blir nok ikke spilling på meg før i morgen kveld. Gleder meg til å prøve! Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Nå har jeg riktig nok kun kjørt fire-fem løp, men GT6 med ratt og pedaler banker opplevelsen av Forza med kun håndkontroll, uten tvil. Blir pes, men jeg pakker mest sannsynlig med meg dette når jeg tar toget og reiser hjem til gamlefolka til jul. Det kan bare ikke bli liggende ubrukt! Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Merkes at gt6 er på grensen av hva ps3 klarer. Absolutt, jeg synes ustabil fps er uakseptabelt på konsoll. Mange spilllere tåler visst bilde-fusking, mange klarer ikke engang å se det, men for oss som har oppdaget det er det ekstremt plagsomt og får produktet til å føles billig og uferdig. Et menyvalg for å låse til 30 FPS hadde vært fint, slik at hakkingen forsvant og maskinen fikk puste litt. Samme triks som i GT5 skal funke her også da: Sett PS3-en til 720p under Skjerminstillinger, det hjelper ganske mye på hakkingen. Grafikken ser like bra ut. Det hjelper også litt å slå av HUD-funksjoner, slik som speedometer og rundetider. Litt upraktisk, dog... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 noen som har kommet seg til 24 min løpa? dekka mine dør etter en runde lemans etter første pitstop. kunne jeg beholt dekka den starter med kunne jeg sikkert kjørt hele løpet. bare det løpet jeg har igjen så er jeg ferdig med super biten av carrer Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Er det bare meg som merker en åpenbar "catch-up" effekt etter 4-5 runder i et løp?Kjørte nettopp et 5 runders løp på grand valley, hvor jeg etter 3 runder lå 19 sek bak, etter en dårlig første runde kjørte jeg jevne runder med +/- 0.5 sek avvik på rundene og tapte ca 1 sek per runde for runde #2 og #3. MEN, på runde 4 og 5 hentet jeg inn hele forspranget på 19 sekunder selvom jeg kjørte kun de samme rundetidene. Det virker som konkurrentene i stor grad har dårlige runder de siste 2-3 runder som gjør det mulig å ta igjen MYE tapt tid. Det samme gjelder for 20 min++ løpene i super serien. Jeg kjører jevne runder og taper stort i startene, men henter inn tapene med samme rundetider mot slutten av løpene. Forøvrig merker jeg ganske store forskjeller fra GT5, spesielt på måten bilen oppfører seg, lettere å hente inn sleng på bilen, lettere å "sette opp" bilen i forkant av singer. Og med tanke på lyden dere never synes jeg den faktisk er bra, spesielt uten musikk (jeg kjører det separat via spotify fra annen kilde) - lyden gjør mye for å håndtere bilen på banen, spesielt i forhold til dekkhvining i svinger, så man lettere oppfatter når man må foreta seg noe for å unngå og snurre. Riktignok er det ofte en liten lydbug i starten av løpet hvor man nesten ikke har lyd på egen bil i enkelte løp, og balansen mellom egen bil og konkurrentene i enkelte tilfeller er heeeelt feil, dog noget sporadisk Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 (endret) noen som har kommet seg til 24 min løpa? dekka mine dør etter en runde lemans etter første pitstop. kunne jeg beholt dekka den starter med kunne jeg sikkert kjørt hele løpet. bare det løpet jeg har igjen så er jeg ferdig med super biten av carrer Kjører du i overkant agressivt med soft dekk dør de jævlig fort, vær varsom med gassen ut av svingene for å unngå spinn på hjula. Eller gjør som meg, kjør med hard dekk eller medium. Jeg kjører tom for bensin før jeg har ødelagte dekk. Edit, ser nå at du nevner ETTER første pitstop - jeg får teste noen flere løp og se om jeg opplever det samme. Kun kjørt 20 min løpet. Edit 2 - Det det stemmer som du sier, det virker som en åpenbar bug. Ikke nok med at dekkene slites veldig mye fortere etter pitstop, men de fremstår også som totalt ubrukelige selv fra når de er nede på 6-7, noe som er heeelt på jordet. Bilen ligger på veien som ei gammal kjerring på glattisen. En annen idiotisk ting er at løpet er aaakuratt for langt for at en 787B skal klare seg med kun ett stopp, må inn i pit når det er under ett minutt igjen av løpet for å få nok bensin til å overleve løpet, som resulterer i at man fullfører løpet i pit.. Får prøve en annen bil da... EDIT 3 NAILED IT. Etter 4 forsøk naila jeg den - byttet bil til Peugot 908 HDi FAP Base Model '10. Fulgte en tre stopp strategi. Start med racing soft/medium/hard (hva du trives med) Kjør i pit på enden av runde 1 - bytt til racing intermediate (minste regndekkene) Kjør to runde, inn i pit på enden av runde 3 - bytt til racing soft/medium/hard (hva du trives med) Kjør to runder, inn i pit på enden av runde 5 - bytt igjen til racing soft/medium/hard (hva du trives med) Kjør til løpet er ferdig - Merk, velger du soft har du dekk helt nede 3 før du er ferdig, slik jeg hadde. Da er det bare å pumpebremse inn i svingene, og pumpegasse ut av svingene. Ps. Jeg vant med 1.01 min. Ps2 - Under testforsøkene fant jeg en trophy "bug" - Det er en trophy for å "finish the race with 1% or less fuel in first place". Tydeligvis betyr ikke "finish" at man nødvendigvis vinner, kun at man går tom for bensin på 1.plass og avslutter racet. I mitt tilfelle feilkalkulerte jeg hvor mye bensin jeg hadde og måtte ta en restart når jeg hadde over en halv runde igjen, men siden jeg ledet fikk jeg trophyen Endret 25. desember 2013 av Badjoker Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Forza 5 eller GT6? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 har du trimmet bilen noe? jeg opplever uendlig hjulspinn etter pit når jeg gir gass, lurer på om jeg bare skal vente på en fiks. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 har du trimmet bilen noe? jeg opplever uendlig hjulspinn etter pit når jeg gir gass, lurer på om jeg bare skal vente på en fiks. Med Peugot bilen har jeg kun lagt på største turbo, som i prinsipp er full trim. Og ja, du har mye hjulspinn. Men det virker som spiller forventer den 3-stop strategien jeg nevner over, for alt annet går til helvete. Følger du den går det "ok", selvom det ved full gass fremdeles er noe spinn. Pumpebremse og pumpegass er stikkordnene, men som sagt, jeg vant med over minuttet. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Vet man noe om når dette kommer til PS4? Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Da var GT6 kjøpt! Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Bare jeg som synes det er vanskelig å ta en sladd i svingene? Kjører volvo 240.. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Lol, fant ut at man kunne oppgradere bilene, nå har jeg en 240 driftebil Hvilke biler anbefalerer dere? Har 450k. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Kjøpte 500k men når får jeg dem egentlig? Har tatt en halvtime nå. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 tok 24min løpet nå med deltawing saken. kjørte med IM dekk til jeg trengte drivstoff og kjørte med MR dekk til jeg vant med 27sec =) den bruker heller ikke masse dekk etter pit. så kunne pittet når jeg hadde halv tank ca, om jeg hadde vist at den ikke sliter ut dekka. løps tid ble 26.52.472 med 7 runder fullført Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå