Bromigo Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hei! Noen som vet av en måte å overføre windows 7 OEM fra den gamle datamaskinen min til den nye? Altså fra HDD på gammel pc -> SSD på nye. Jeg vil ikke ha de gamle filene, bare windows 7. Forresten, den gamle pcen min er bygd selv, windows 7 kjøpte jeg selv på butikken. Lenke til kommentar
kaare_t Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Går vanligvis ikke, får aktiveringsfeil om du har byttet "nok" komponenter (derav OEM). Har du bare bytta HD er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Bromigo Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Har hørt at det ikke går hvis man bytter hovedkort... men med den logikken må man jo kjøpe ny lisens hvis man bare fucker opp hovedkortet sitt, da. Uansett, det er sugent hvis det du sier stemmer. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 En OEM Windows 7 lisens er låst til 1 PC, og kan ikke flyttes over til en annen PC. Med PC menes hovedkort. Dersom hovedkortet i PCen din ryker, kan du bytte det med et likt eller "tilsvarende" hovedkort uten å kjøpe ny lisens. Bytter du til et annet hovedkort feks. pga. en oppgradering, kreves det at du kjøper ny lisens. På Windows 8 har Microsoft endret betingelsene. Kjøper du en Windows 8 OEM lisens, kan du fint flytte den til en annen PC, såfremt du sletter den fra den første. Lenke til kommentar
Bromigo Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Faen. Jaja. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Retail av Windows 7 koster over 2000 kr. OEM ~800 kr. Hvorfor tror folk at man kan få samme muligheter som på noe som koster over det dobbelte? Lenke til kommentar
Bromigo Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Jeg så på andre forum at noen hadde fått det til, men framgangsmåten var uklar, derfor spurte jeg her. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Det er forskjell på hva som er MULIG og på hva som er LOVLIG. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Tipper automatisk aktivering feiler, men tipper du får aktivert hvis du ringer i stedet. 1 Lenke til kommentar
Bromigo Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Jepp. Jeg gjorde det, fikk ny lisens. Lol. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Jepp. Jeg gjorde det, fikk ny lisens. Lol. Trodde det var tilfellet, men morsomt at det faktisk var sånn. Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Men da sitter du på en lisens som er like lovlig som om du hadde lastet den ned fra piratebay... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Men da sitter du på en lisens som er like lovlig som om du hadde lastet den ned fra piratebay... Hvorfor det? Han fikk jo en ny lisens fra dem på goodwill. Endret 27. august 2013 av blackbrrd Lenke til kommentar
Bromigo Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Teknisk sett skal de ikke gi ut lisenser, men de gjør det uansett. Les instruksene til "TwoCables" her, hvis dere lurer på eksakt hvordan jeg gjorde det: http://www.overclock.net/t/1142099/how-do-i-transfer-my-windows-7-oem-license/20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå