MartinG Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hei!!! jeg skal nå kjøpe meg mitt første kamera. Prisklassen 0-3500 er vel den som er aktuell, og jeg lurer på hvilket kamera jeg skal velge! Jeg vil bruke mitt kamera til å ta bilder å legge ut på nett, printe ut å henge på stua, mixe litt med på photoshop 7.0 pro, kanskje ta litt film(helst med lyd) og bruke det som webcam. Jeg trenger et kamera som matcher hva jeg skal bruke det til. Jeg vil ikke ha et med under 3megapixel, og 3x optisk zoom. elrs er det meste greit!!! Jeg ser gjerne at dere som har litt mer peiling på digitalkamera enn meg kan legge inn noen råd og anbefallninger her til meg!! tusen takk!! Mvh. Meg Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Skal du ha webcam så kjøper du et webcam... det blir best sånn! Med det av veien, så tror jeg et Olympus Camedia C-4000 Zoom skulle være ganske bra med en lyssterk linse, 4 MP og TIFF (ukomprimert bildeformat) - alt hjelper deg med gode bilder til å ha på veggen... Du kan lagre dine egne favoritt-innstillinger på det også. ...men det er ikke lyd på filmen, derimot er det mulighet for zoom - det er liksom enten-eller med det der (pga påtakelig høy "zoom-lyd" i opptaket!), HP 850 har dog begge deler OBS! De fleste har mulighet for å vise det som er på LCD-skjermen f.eks. på en TV, men det krever tv-utgang på kameraet, noe ikke alle har. Jeg tok ikke høyde for minnekort-kostnaden, 3500 er vel kun for selve kameraet?! Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei!!! jeg skal nå kjøpe meg mitt første kamera. Prisklassen 0-3500 er vel den som er aktuell, og jeg lurer på hvilket kamera jeg skal velge! Jeg vil bruke mitt kamera til å ta bilder å legge ut på nett, printe ut å henge på stua, mixe litt med på photoshop 7.0 pro, kanskje ta litt film(helst med lyd) og bruke det som webcam. Jeg trenger et kamera som matcher hva jeg skal bruke det til. Jeg vil ikke ha et med under 3megapixel, og 3x optisk zoom. elrs er det meste greit!!! Jeg ser gjerne at dere som har litt mer peiling på digitalkamera enn meg kan legge inn noen råd og anbefallninger her til meg!! tusen takk!! Mvh. Meg Ta en titt her: http://www.gibud.no/Files/ObjectInfo.cfm?Id=200753 Det er et veldig godt 4 megapixelskamera. Som for skrøyt for god brukervennlighet. Kan filme med lyd. Og til forskjell for andre kameramerker. Kan det filme så lenge det er plass igjen på brikka. Ikke bare noen få snutter altså! Det har 3x optisk zoom. Og alt utstyr følger med. Extra batteri og veske følger også med. Kameraet er veldig lite. Du får det i lomma! Det er et godt automatikkkamera! Godt for nybegynnere. Men iso(lysfølsomhet og eksponering) kan velges selv! Selges pga. overgang til dyrere og mer avansert kamera. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det beste valget du kan gjøre er vel å kjøpe et pent brukt ett f.eks dette: http://bruktmarked.akam.no/marked/?db=lydo...query=retrieval Se testen på http://akam.no/art.php?artikkelid=1256 for mer info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå