TiLT42 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 over 1 million preorders.. hvordan er det sammenlignet med tidligere lanseringer. Det er visstnok den mest forhåndsbestilte spillkonsollen noensinne. At Sony går ut med tall for en gangs skyld er megetsigende nok i seg selv. Vi er fortsatt 3 måneder før lansering med denne mengden preorders. Med tanke på at de nye konsollene neppe vil ende opp med å selge mye mer enn 20-25 millioner i hele 2014, så er det veldig bra. Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Fillern jeg gikk glipp av gamescom konferansen til sony. Noen som har funnet en opplasting noen steder? Opptak: https://www.youtube.com/watch?v=NCkC6NGkS0Y Takk! Var den streamen jeg så på. Riktignok var jeg sent ute og trodde jeg gikk glipp av hele greia. Følte meg kjempedum da jeg oppdaget at jeg kunne spole tilbake under livesending på youtube Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Det er visstnok den mest forhåndsbestilte spillkonsollen noensinne. At Sony går ut med tall for en gangs skyld er megetsigende nok i seg selv. Vi er fortsatt 3 måneder før lansering med denne mengden preorders. Med tanke på at de nye konsollene neppe vil ende opp med å selge mye mer enn 20-25 millioner i hele 2014, så er det veldig bra. Hvis jeg husker riktig så solgte 360 og PS3 rundt 10 mill. hver de første 12 månedene, så sammlet kan de nok ende opp på 20-25 mill +. iløpet av 2014. Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Regner med du bare trenger en ledning fra konsollen til stikkontakten siden de har forskjellige strømkontakter, vet ikke om man trenger adapter pga spenningsforskjell, men tviler på det, å så sant du ikke er i usa når de lanserer konsollen kan det bli vanskelig å få fatt i en pga de fleste gamere i usa står i kø noen dager før release viss de må dette for å sikre seg konsoller og spill, men vi vet jo ikke antall konsoller som blir gitt ut enda så de kan jo være de har tusenvis ekstra..... + ingen reklamasjonsrett og blir man tatt in til sjekk i tollen kan du måtte betale mva, men spørs jo om det skjer med såpass lite kontroller de har her i landet + du kan ta med deg mer verdifulle ting etter hvor lenge du skal være i landet, vet ikke sikkert hvor lenge eller hvor mye mer man kan ta med seg etter så å så lenge.... Er det ikke slik at om en har vært ute i 24h+ så kan en ta med seg varer tilbake for 6000,-? Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Er det ikke slik at om en har vært ute i 24h+ så kan en ta med seg varer tilbake for 6000,-? Dette er tatt fra tollvesenet: Verdigrensen Mer enn ett døgn Hvis du har vært utenfor Norge i mer enn 24 timer, kan du ta med deg varer for inntil 6 000 norske kroner uten å betale toll og avgifter. Denne verdigrensen er den totale summen på varene du har handlet, inkludert kvotevarene. Mindre enn ett døgn Er utenlandsoppholdet kortere, kan du én gang i løpet av 24 timer ta med deg varer for 3 000 kroner toll- og avgiftsfritt. Denne verdigrensen er den totale summen på varene du har handlet, inkludert kvotevarene. Husk at du bare kan ha med deg alkohol- og tobakkskvoten hvis du kan dokumentere at du har betalt avgifter i et EØS-land. Du kan derfor ikke handle tax-free. Så du hadde rett Endret 21. august 2013 av Leffi78 1 Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Hvis jeg husker riktig så solgte 360 og PS3 rundt 10 mill. hver de første 12 månedene, så sammlet kan de nok ende opp på 20-25 mill +. iløpet av 2014. I følge statistikken jeg nettopp gravde opp var vi visst begge i overkant ivrige med tallene våre. PS3 og 360 solgte visstnok ca 6 millioner hver i løpet av det første året de var til salgs (altså to ulike år, for ordens skyld). Nå for tiden selger begge konsollene 14-15 millioner hvert år. Her må det tas hensyn til at produksjonen var mindre effektiv og prisene langt høyere da disse to konsollene kom ut, men selv med det ugangspunktet er det åpenbart at estimatet mitt på 20-25 millioner pr konsoll er helt på jordet. PS4 kan nok finne på å selge opp mot 15 millioner i 2014 kan det se ut som, såfremt den fortsetter å lykkes med PR-strategien sin. Dette gjør selvfølgelig bare forhåndsbestillingstallene enda mer imponerende. Endret 21. august 2013 av TiLT42 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Det er en kjent sak at de produserer rundt en million maskiner i måneden, noe som stort sett er nok til å dekke markedet. Å øke produksjonstallet utover det innebærer betydlige utgifter og en stor risiko for å sitte på for mange maskiner som ikke blir solgt. Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kjent sak og kjent sak, de går ikke ut med tall, så alt vi har er spekulasjon. På den andre siden er nok antagelsen om en million maskiner i måneden rimelig realistisk. Det gjør også at vi kan regne med at ca 3-4 millioner maskiner er tilgjengelig ved lansering i november. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Har forhåndsbestilt den så dette var bra. Men hvorfor kommer alt til the U.S før oss? Pga mye europeisk tilrettelegging, språk osv. USA har engelsk og spansk basically Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Det er neppe språk som fører til at vi får dette senere, men ren juss og komplekse distribusjonskjeder. Norge er rimelig "enkelt" i det store og hele å forholde seg til, men vi blir slengt sammen med resten av EU av praktiske årsaker. I tillegg kommer ting som spesialtilpassede strømkabler inn i bildet, noe som krever egne utgaver av konsollen (ikke selve konsollen, men pakken man kjøper i butikken). Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Er jo deilig at prisen ikke er så høy, da Sony tar en andel fra de faktiske spillene som blir solgt, utenom online tjenesten som koster penger. Da blir det nok PS4 på meg, utenom den gigantiske PC'en jeg allerede har. Lenke til kommentar
Slyr Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Vurderte forhåndsbestille, men usikker på playstation 4 eye? Hvor/når har man bruk for det? Endret 22. august 2013 av Slyr Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Vurderte forhåndsbestille, men usikker på playstation 4 eye? Hvor/når har man bruk for det? Tror ikke de har sagt så mye om det. Det kommer med en forhåndsinstallert sak for PS Eye som visstnok er ganske underholdende (for en liten stund), men utover det vet vi nok lite. Med mindre du er veldig ivrig på teknologien ville jeg nok ventet med det første før du kjøper en slik. Planen var visst egentlig at PS Eye skulle være med i alle bokser med PS4 og være påkrevd, men Sony endret på dette da de så tilbakemeldingene Microsoft fikk med kravet om å ha Kinect for å kunne bruke Xbox One. Det vil neppe bli særlig utbredt med implementasjoner for denne teknologien, ihvertfall tidlig i denne generasjonen. Kanskje noe endrer seg etter hvert, men jeg ville ikke holdt pusten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå