eUnaas Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Nå er det et par uker siden jeg byttet ut min iPhone med en Samsung telefon med android. Så langt har det ikke vært noen god opplevelse og jeg savner iPhonen hver gang jeg tar i telefonen. Jeg bruker dobbelt så lang tid på å skrive sms nå som jeg gjorde med iPhone. Mye skyldes ordboken/måten telefonen velger nye ord om du skriver det feil. På android må du selv trykke på ordforslaget, mens på osX velger den selv ordet. Hvordan kan jeg få til det på android? Jeg synes ringefunksjon, spesielt anropslisten er håpløs på telefonen. Jeg ser at andre merker har et annet utseende på telefon funksjonen, er det mulig å endre? Jeg vet ikke om Samsung kjører "ren"android eller om de har noen modder på den slik Sony og HTC gjør? Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Prøv swiftkey. Der kan du ordne tastatur å ordliste slik du vil ha det. Når du skal ringe er det vell bare å trykke på tastene med bokstaven allah slik det alltid har vært? Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det er dette som er så fint med Android kontra iOS. Liker du ikke tastaturet, bytter du det ut (Swiftkey, SlideIT og Swype er 3 populære alternativer). Liker du ikke dialeren, bytter du den ut (har bare testa ExDialer). Sånt er ikke mulig på iOS, siden Apple ikke tillater 3.parts apper som erstatter kjernefunksjonalitet. "It's the Apple way, or the highway", noe jeg ikke er spesielt fan av. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Swiftkey kan anbefales på det varmeste. JÆVLIG bra rett og slett . Slide og Swype er hat for meg..switftkey var rett og slett vel verdt pengene. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg bruker dobbelt så lang tid på å skrive sms nå som jeg gjorde med iPhone. Mye skyldes ordboken/måten telefonen velger nye ord om du skriver det feil. På android må du selv trykke på ordforslaget, mens på osX velger den selv ordet. Hvordan kan jeg få til det på android? Jeg synes ringefunksjon, spesielt anropslisten er håpløs på telefonen. Jeg ser at andre merker har et annet utseende på telefon funksjonen, er det mulig å endre? Jeg vet ikke om Samsung kjører "ren"android eller om de har noen modder på den slik Sony og HTC gjør? Gå inn på innstillinger på tastaturet - ordforslag - automatisk utskifting. Ellers så er det som sagt mange andre tastatur som er bra å bruke. Min favoritt er swype, men du må bruke det en stund før du begynner å bli vant til det. Jeg bruker Dialer one på mine S4 og er veldig fornøyd med den. Der er også flere innstillinger så du kan tilpasse det slik du vil ha det. Men bare av nysgjerrighet. Hva er så håpløst med den orginale? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det originale tastaturet til samsung har rett og slett ingen gode muligheter for symbolinntasting, samt autokorrekten ikke er god i forhold itl mellomromalgoritmer o.l. Jeg forstår trådstarters frustrasjon. Og derfor glad jeg fant Swiftkey . Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Swiftkey er forhåndsinstallert på S4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå