Konto brukes ikke Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Kjører daglig lastebil (C1), men skal kjøre opp til CE iom arbeidsgiver skal skifte til C klasse vogn. I den forbindelse vurderer jeg om jeg om det kanskje er på tide for meg å skifte jobb - hadde egentlig vært litt morsomt å kjørt på fast basis (jobb nå består av mange ting, og ikke bare kjøring) 1. Er det store sjansen å få jobb raskt når man er uten erfaring på C(E) og er i moden alder? 2. Slik jeg har forstått det, så er det vel ikke så godt betalt. Tenkte ikke på langtransport, men i by/området rundt. Hva ligger lønnen på sånn ca - Er det endel forskjell på hva man kjører? Hva er i så fall minst/mest lønnet? 3. Er det mangel på sjåfører idag? (vet det var det for noen år siden) 4. Ser det er endel som 'frister' med bonusordninger (foruten tarifflønn), men vet du hva endel av disse bonusene består av? Ser at noen advarer mot bonusordninger, men kan ikke skjønne dette hvis bedrift lønner etter tariff - ? Har hørt og kjenner en som har hatt litt ymse erfaring med arbeidsgivere. Mange useriøse? Tar gjerne imot råd på alt som har med tema å gjøre. Endret 20. august 2013 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Det er ikke noe problem å få seg jobb som yrkessjåfør. Om du har; yrkessjåførbevis, c (ce), truck bevis, ADR og litt erfaring. Lønn ? Kommer ann på firma og varer du kjører. Ca 350 000kr - 450 000kr Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Truck har jeg, men ikke ADR eller erfaring (naturligvis, når jeg skal kjøre opp(med ysb) nå. : ) Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Skal ta ce i vinter engang, Kjører søppelbil, men vil kjøre langtransport etterhvert. Om du ikke bare vil kjøre så kan du jo søke hos ett firma som kjører søppel for kommunen. Husholdning,comp bil, lift, krok. Kjører man for kommunen så slipper du også kjøre og hviletid.... Overtid.... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Hmmm, det var noe å tenke på. Liker å jobbe, så kjøre og hviletiden er litt ødeleggende i så måte Hører det er endel cowboy tilstander der ute og spesielt kanskje for de som blir ansatt uten erfaring - de mer seriøse vil vel ha de med erfaring og cowboyene utnytter vel at man må få seg erfaring en plass? Kommunen er man vel ganske sikker på er forholdsvis seriøs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå