Gå til innhold

USA: Korrupsjon, konspirasjoner, oppsiktsvekkende nyheter.

Anbefalte innlegg

Før og etter avsløringene til Snowden har det dukket opp en del videoer rundt tilstanden i USA.

Det har også dukket opp hemmelige avtaler som TPP:

http://www.muktware.com/2013/11/wikileaks-publishes-leaked-draft-secret-copyright-treaty/15842

Det inntrykket jeg har fått er at USA har en visjon om hvordan de synes verden skal være, at de ikke skyr mange midler for å nå det målet, og at de ikke ønsker å være alene om det.

Endret av olavalo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Indefinite detention Act voids US Constitution

Yesterday the US Congress voted to pass the National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2012. The 86 to 13 vote will allow the indefinite detention and torture of American citizens at home and abroad without a trial. The NDAA gives more power to the military and government and President Obama at one point said would veto the bill but he has changed his mind. Jason Leopold, deputy managing editor for TruthOut.Org, joins us to discuss this Act.

Battlefield America: US Citizens Face Indefinite Military Detention in Senate Defense Bill

Endret av olavalo
Lenke til kommentar

Bra folk begynner å skjønne hva som skjer i USA (og resten av verden)

Vil anbefale dere til å ta en titt på disse tre YouTube linkene

http://www.youtube.com/watch?v=1rwmD4c_NxI

http://www.youtube.com/user/StormCloudsGathering

http://www.youtube.com/user/TheAlexJonesChannel

Interessante kanaler :)

We are change har også en del interessante videoer, og er veldig direkte i sine intervjuer, og viser at det ikke alltid er like lett å få ansvarlige til å svare direkte på spørsmål:

Kanal: http://www.youtube.com/user/wearechange

How To Opt-Out of Prism

Lenke til kommentar

Etter avsløringene til Snowden har det dukket opp en del videoer rundt tilstanden i USA. Jeg ønsker å se videoer rundt PRISM, politimakt i USA, hvordan penger styrer USA, etc. Nyheter som er skemmende og burde komme mer frem i media.

Zero Justification: Unprovoked New York City Police Brutality at Wall Street Protests

http://www.youtube.com/watch?v=hMFfU9kj8P8

Disse videoene er ikke noe nytt, for slike videoer har lagt ute på netten i flere år.

Og jeg har også lagt ut mange slike videoer allerede for 4 år siden, men jeg ble latterliggjort og mobbet og nærmest beskylt for å ha produsert videoene selv, og alt ble forkastet som "konspirasjonsteorier"

Jeg er glad folk begynner å oppdage at "konspirasjonsteoriene" var virkelighet likevel.

USA var først, men dette er globalt, og det er i ferd med å spre seg til Norge også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke konspirasjoner, det er det moralske forfallet blant folk generelt som skaper dette...

Det er begge deler.

Det er et generelt moralsk forfall blant folk, men dette forklarer ikke den plutselige økningen i politivold, og totalitær oppførsel fra politiet.

Denne oppførselen, som for tiden er spesielt merkbar i USA, er godkjent av regjeringen, og er en villet politikk.

Lenke til kommentar

Det er jo lite annet enn sosiale medier som er grunnen til at man bli gjort oppmerksom på dette.

Det var ikke mindre vold fra politiet enn før youtube kom...

Dette handler ikke bare om politivold, men for USA sin del så er det en kursendring i totalitær retning, altså en villet politikk fra regjeringen.

Vi er på samme kurs i Norge, men her er folk flest så godt opplært , med gradvis tilvenning og opplæring i sosialistisk propaganda gjennom flere tiår at de ikke reagerer.

Lenke til kommentar

Disse videoene er ikke noe nytt, for slike videoer har lagt ute på netten i flere år.

Og jeg har også lagt ut mange slike videoer allerede for 4 år siden, men jeg ble latterliggjort og mobbet og nærmest beskylt for å ha produsert videoene selv, og alt ble forkastet som "konspirasjonsteorier"

Jeg er glad folk begynner å oppdage at "konspirasjonsteoriene" var virkelighet likevel.

USA var først, men dette er globalt, og det er i ferd med å spre seg til Norge også.

De fleste jeg kjenner på min egen alder har vært veldig skeptisk til mange endringer som har skjedd i USA i flere år. En del av disse nyhetene er forsåvidt relativt nye. Til tross for at myndigeter og selskaper i USA i stor grad har avvist alle former for overvåking, har dette tidligere i stor grad vært konspirasjoner. Det er en stor forskjell nå som det har kommet frem i media at det ikke er konspirasjoner.

Lenke til kommentar

Dette handler ikke bare om politivold, men for USA sin del så er det en kursendring i totalitær retning, altså en villet politikk fra regjeringen.

Vi er på samme kurs i Norge, men her er folk flest så godt opplært , med gradvis tilvenning og opplæring i sosialistisk propaganda gjennom flere tiår at de ikke reagerer.

Vi kan vel kanskje holde politiske sider til side rundt dette? Vi har sett flere eksempler på venstrestyrte samfunn som har sklidd ut til totalitære styreformer, men nå finner vi vel ikke et land som er mer høyrevridd enn USA? Der penger og kommersielle selskaper har stor makt og trekker i mange tråder. Arbeidere i det landet har tilnærmet null rettitheter, og kan få sparken kun for å ha vært syke i en liten periode. De har i lange tider brukt mye tid på å anti-sosialisme og anti-kommunisme-propaganda. Etter andre verdenskrig hadde de også svarteliste over personer som deltok på sosialistiske og kommunistiske møter, disse, nær familie og nære venner ble kastet ut av bransjer der de kom i søkelyset blant andre personer i USA:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_blacklist

I dag har vi kun to partier som er relevante i USA, og mange andre som vi napt har hørt om. Både Republikanere og Demokrater er hva vi kan se på som partier som befinner seg på høyresiden.

Angående IT-politikk: Jeg missliker holdninger til både AP og H her i Norge, og etter en uttalelse fra Jan Arild Ellingsen er jeg litt skeptisk til FrP også. SP, SV, AP, H og KrF er jeg skeptisk til ifb med den nye piratloven som gir private rettigheter til å overvåke personers IP-adresser. Så langt rent IT-messig, så er Venstre, MDG og Rødt, til dels grad FrP, de partiene som jeg ikke har ekskludert.

Lenke til kommentar

Vi kan vel kanskje holde politiske sider til side rundt dette? Vi har sett flere eksempler på venstrestyrte samfunn som har sklidd ut til totalitære styreformer, men nå finner vi vel ikke et land som er mer høyrevridd enn USA? Der penger og kommersielle selskaper har stor makt og trekker i mange tråder. Arbeidere i det landet har tilnærmet null rettitheter, og kan få sparken kun for å ha vært syke i en liten periode. De har i lange tider brukt mye tid på å anti-sosialisme og anti-kommunisme-propaganda. Etter andre verdenskrig hadde de også svarteliste over personer som deltok på sosialistiske og kommunistiske møter, disse, nær familie og nære venner ble kastet ut av bransjer der de kom i søkelyset blant andre personer i USA:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_blacklist

I dag har vi kun to partier som er relevante i USA, og mange andre som vi napt har hørt om. Både Republikanere og Demokrater er hva vi kan se på som partier som befinner seg på høyresiden.

Angående IT-politikk: Jeg missliker holdninger til både AP og H her i Norge, og etter en uttalelse fra Jan Arild Ellingsen er jeg litt skeptisk til FrP også. SP, SV, AP, H og KrF er jeg skeptisk til ifb med den nye piratloven som gir private rettigheter til å overvåke personers IP-adresser. Så langt rent IT-messig, så er Venstre, MDG og Rødt, til dels grad FrP, de partiene som jeg ikke har ekskludert.

Politikk er noe dritt uansett.

Men når det er sagt, så er det slik at USA i høyeste grad er sosialistisk, og kommunistjakten i 50 årene var kun et spill for galleriet.

Dvs MCcarty drev en oppriktig jakt på sosialister, og han fikk holde på så lenge han ikke kom for nært innpå kretsen rundt regjeringen. Men da det skjedde, og han begynte å rote i det sosialistiske bolet rundt regjeringen i USA, da ble han drept.

Obama har til og med innført et "velferdssystem" etter skandinavisk modell, hvor det også er regler for hvem som skal få leve og hvem som skal dø.

Dette systemet med "fri" helsetjeneste for de heldige som skal få hjelp, er også mye dyrere enn den gamle ordningen med privat helseforsikring.

Totalitære regimer kan bare oppstå i sosialistiske regimer, og USA er nå sosialistisk og også et totalitært regime.

Repeblikanere og demokrater samarbeider, og all tilsynelatende uenighet er bare spill for galleriet.

Men siden USA har hatt et uavhengig rettsvesen slik at folk har blitt beslyttet av grunnloven, så måtte myndighetene i USA jobbe mer i det skjulte inntil alt var klart for å skyve folks rettigheter til side.

I Norge er folk blitt gradvis tilvendt, fordi stortinget kuppet makten allerede i 1884 da parlamentarismen ble innført, og dermed kontrollerer de rettsvesenet, noe som betyr at politikerne kan bryte og forandre grunnloven som de vil uten at det får noen konsekvenser.

I Norge har vi egentlig ingen rettigheter, annet enn det regjeringen og myndighetene til enhver tid tillater at vi har, men folk flest er gradvis tilvendt og protesterer ikke.

Derfor er det totalitære systemet mer synlig i USA enn i Norge, hvor folk er tilvendt over lengre tid.

Og alt handler om sosialisme.

Sosialismen har blitt brukt til å ødelegge land før, men det har folk for lengst glemt. Og det var den gang eksperimenter og tester på hvordan sosialismen kan brukes til å ødelegge land også i dag.

Folk flest har en hukommelse som en gjennomsnittlig gullfisk.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Helsesystemet i USA har i lange tider vært langt fra optimalt, og prisen på helse har stadig vært økende. Mange har ikke råd til helseforsikring, og mange får helseforsikring via arbeidsplassen. Det er mye som kunne vært bedre med det norske helsevesenet, men jeg synes vi har det bedre enn svært mange andre land.

Etter hva jeg har fått inntrykk av er USA sterkt avhengige av pengestøtte fra komersielle og private selskaper. Om et stort selskap gir enorme mengder til støtte til et politisk parti over lengre tid, vil myndigheter bli avhengige av inntektene. Om disse selskapene er uenige i politikken partiene fører kan de begrense eller stoppe donasjoner, og dermed få nokså stor politisk inflytelse. På samme måte vil nok også NSA har stor inflytelse over GCHQ, da de har betalt over £100m over de tre siste årene. Akkurat som selskaper kan få inflytelse over nettsider via reklameinntekter ved å kjøpe annonseplasser på sider som skriver innenfor områder de har interesser.

Makten bør være forbehold folket, ikke staten eller kommersielle selskaper. Fortell gjerne hvordan du mener at et samfunn bør være bygget opp.

Endret av olavalo
Lenke til kommentar

Helsesystemet i USA har i lange tider vært langt fra optimalt, og prisen på helse har stadig vært økende. Mange har ikke råd til helseforsikring, og mange får helseforsikring via arbeidsplassen. Det er mye som kunne vært bedre med det norske helsevesenet, men jeg synes vi har det bedre enn svært mange andre land.

Etter hva jeg har fått inntrykk av er USA sterkt avhengige av pengestøtte fra komersielle og private selskaper. Om et stort selskap gir enorme mengder til støtte til et politisk parti over lengre tid, vil myndigheter bli avhengige av inntektene. Om disse selskapene er uenige i politikken partiene fører kan de begrense eller stoppe donasjoner, og dermed få nokså stor politisk inflytelse. På samme måte vil nok også NSA har stor inflytelse over GCHQ, da de har betalt over £100m over de tre siste årene. Akkurat som selskaper kan få inflytelse over nettsider via reklameinntekter ved å kjøpe annonseplasser på sider som skriver innenfor områder de har interesser.

Makten bør være forbehold folket, ikke staten eller kommersielle selskaper. Fortell gjerne hvordan du mener at et samfunn bør være bygget opp.

Du kjenner ikke Baltie ser jeg. Du får ikke saklig diskusjon med han. Han skal vise deg hvordan verden styres av jødiske konspirasjon, noen få jøder som..,..

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Gjør regning med det når jeg beveger meg inn på dette området. Spurte han hva slags samfunn han så på som optimalt, men har ikke hørt noe etter det.

Er dette mindre skummelt ut en hva det høres ut til å være?

Det som behandles i denne videoen er akkurat like skummelt som det høres ut til, og kanskje enda et par hakk verre.

De som i er på listen over "terrorister" i USA er kristne, patrioter, våpeneiere, veteraner og alle som kritiserer regjeringens politikk.

Dette er dem som fema leirene er bygd for.

Når det gjelder helsevesenet i USA, så vet jeg hvordan det er og har virket. Og jeg vet også hvordan det blir.

Har du hørt om Obamacare ?

Alle vil snart bli tvunget over på dette statlige helsesystemet,som har et innebygget "dødspanel" Dvs staten skal avgjøre hvem som skal få leve og hvem som må dø, omtrent som i Norge, bare enda tydeligere.

Når det gjelder det optimale samfunn, så er det et samfunn som ikke eksisterer i dag.

Det er et samfunn hvor Gud selv styrer sitt folk og hvor kjærlighet og rettferdighet er det viktigste.

Dette samfunnet fins som sagt ikke i dag, og vi fjerner oss stadig mer fra et slikt samfunn fordi de fleste har forkastet Gud, og kristendommen bekjempes med alle midler.

I USA er kristne allerede listet som terrorister.

I Norge er kristne også på listen, men foreløpig bare som "potensielle terroriser"

Vi lever nå på slutten av endetiden, som er beskrevet i Bibelen. Og alt dette som nå skjer er profetert i Bibelen og tegn på at denne verden snart er slutt.

Det vil bare bli verre og verre en stund til, men etter det vil Jesus Kristus komme tilbake og styre sitt folk, og da vil vi få det du kaller det optimale samfunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...