Gå til innhold

God gaming pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg bestilt Muticom Xishan W230S til 7990, den skal klare Crysys 3, BF3 og alle andre spill på max. Det eksisterer ikke tilsvarende kombinasjon av portabilitet og spillytelse til denne prisen noen steder. På Multicom sine sider finner du masse gøy under "Gaming Laptop".

Hvis 19 fps i crysis 3 og 22 fps i bf3 er akseptabelt så, selv hadde jeg heller lagt en kabal en å spille fps spill med så lav fps.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg skal kjøpe pc snart og har tenkt å kjøre crysis 3 på max. Jeg vil ha en Laptop helst. Prisen skal være opp til 15.000 kr. Takk for svar :)

Kraftigste alternativ: http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-120GB-SSD-1TB-Hdde-GeForce-GTX-780M-4GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626060

Crysis 3 kan du glemme å kjøre på maks.

 

Hvis 19 fps i crysis 3 og 22 fps i bf3 er akseptabelt så, selv hadde jeg heller lagt en kabal en å spille fps spill med så lav fps.

Du overdriver ytelsen til 765M kraftig her, Crysis 3 kan få 2x 7970 eller 2x 770 til å knele på maksimale innstillinger.

Lenke til kommentar

I såfall må du opp på doble 780'er i SLI i en bærbar, og da må du over 15000. Billigste er vel Multicom Kunshan P375S til 19990.

 

http://www.multicom.no/Kunshan-P375S-17e3-Full-HD-Matte-4e-gen-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-180GB-SSD-1TB-Hdde-2-x-Radeon-HD-8970M-(CrossFire)e-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10625461

 

Multicom P375S koster 15995 m/ 2x 8970 (Ca tilsvarende ytelse som GTX780M) Crossfire. Om du klarer Crysis på maks på denne er usikkert, men er nok det nermeste du kommer i den prisklassen.

 

Crysis 3 er strengt tatt ikke laget for å bli kjøpt på max ultra på en laptop uansett.

Endret av Cerru
Lenke til kommentar

 

http://www.multicom.no/Kunshan-P375S-17e3-Full-HD-Matte-4e-gen-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-180GB-SSD-1TB-Hdde-2-x-Radeon-HD-8970M-(CrossFire)e-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10625461

 

Multicom P375S koster 15995 m/ 2x 8970 (Ca tilsvarende ytelse som GTX780M) Crossfire. Om du klarer Crysis på maks på denne er usikkert, men er nok det nermeste du kommer i den prisklassen.

 

Crysis 3 er strengt tatt ikke laget for å bli kjøpt på max ultra på en laptop uansett.

Det er bare to problemer med 2x 8970M i CFX:

AMDs drivere for laptoper er særdeles mangelfulle, spesifikt Enduro-løsningen.

2x 8970M er ikke kraftig nok for å kjøre Crysis 3 på maks, eneste dual-GPU-løsning som takler det er GTX 780/Titan.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det er bare to problemer med 2x 8970M i CFX:

AMDs drivere for laptoper er særdeles mangelfulle, spesifikt Enduro-løsningen.

2x 8970M er ikke kraftig nok for å kjøre Crysis 3 på maks, eneste dual-GPU-løsning som takler det er GTX 780/Titan.

 

2x780m er nok godt over hva OP har råd til hvis 15k er grensen. Driverproblemer bør vel være forbigående? Hvis man ser bort i fra driverproblemer, er nok uansett forslaget mitt den raskeste laptopen tilgjengelig for den prisen.

 

Tror nok uansett han bør legge vekk ønsket om å kjøre Crysis 3 på Ultra på en laptop. Hvis denne type datakraft er et krav bør han nok bevege seg i retning stasjonær. For 15.000 får du en stasjonær PC som virkelig sparker ræv. Hvis flyttbarhet er viktig, kan man gå for en mini-ITX gaming PC tilsvarende HTPC'en i signaturen. Bakdelen med mini-ITX er at de ofte kun støtter 1 stk GPU, men kjøper man riktig kabinett får man plass til hvilken som helst high-end kort inkludert GTX 780.

Endret av Cerru
Lenke til kommentar

 

2x780m er nok godt over hva OP har råd til hvis 15k er grensen. Driverproblemer bør vel være forbigående? Hvis man ser bort i fra driverproblemer, er nok uansett forslaget mitt den raskeste laptopen tilgjengelig for den prisen.

 

Tror nok uansett han bør legge vekk ønsket om å kjøre Crysis 3 på Ultra på en laptop. Hvis denne type datakraft er et krav bør han nok bevege seg i retning stasjonær. For 15.000 får du en stasjonær PC som virkelig sparker ræv. Hvis flyttbarhet er viktig, kan man gå for en mini-ITX gaming PC tilsvarende HTPC'en i signaturen. Bakdelen med mini-ITX er at de ofte kun støtter 1 stk GPU, men kjøper man riktig kabinett får man plass til hvilken som helst high-end kort inkludert GTX 780.

 

2x 780M er sånn ca tilsvarende et GTX 780/Titan, Crysis på maks må ha to stk 780 (desktop) for å kjøre akseptabelt.

Driverproblemene AMD har hatt med laptoper har vært til stede i godt over et år, og er enda ikke blitt fiksa, CFX-problematikken vil heller aldri bli helt borte.

Lenke til kommentar

 

2x 780M er sånn ca tilsvarende et GTX 780/Titan, Crysis på maks må ha to stk 780 (desktop) for å kjøre akseptabelt.

Driverproblemene AMD har hatt med laptoper har vært til stede i godt over et år, og er enda ikke blitt fiksa, CFX-problematikken vil heller aldri bli helt borte.

 

Har heller aldri vært fan av crossfire/SLI løsninger. Prøvde det for noen år siden, og jeg ble ikke sånn særlig fornøyd. Skapte en del problemer, og mange spill støttet det ikke 100%. Støtten for SLI og CFX er nok blitt bedre siden da, men vil fortsatt si det er bedre å kjøpe 1 stk single core - single card løsning.

 

Crysis serien har vel alltid vært slik som dette. Man må vente et par GPU generasjoner før man kan kjøre det på Ultra med single GPU løsning.

 

Kansje denne hadde vært noe for OP:

 

http://www.multicom.no/Kunshan-P170S-17e3-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-240GB-SSD-750GB-Hdde-GeForce-GTX-780M-4GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10624839

 

Blir ikke noe Crysis på Ultra, men spec'sa på denne er nok til det aller meste og burde kjøre BF3 uten problemer på høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen! Etter det jeg har hørt er det de 2 modellene fra multicom jeg skal velge mellom. Jeg har hørt at amd 8970m crossfire er veldig sterk, men har også hørt at gtx 780m er det. Skal jeg spare noen penger eller skal jeg bruke litt ekstra på de 2 amd grafikkkortene. Som sagt skal jeg få spilt Crysis 3 på max.

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen! Etter det jeg har hørt er det de 2 modellene fra multicom jeg skal velge mellom. Jeg har hørt at amd 8970m crossfire er veldig sterk, men har også hørt at gtx 780m er det. Skal jeg spare noen penger eller skal jeg bruke litt ekstra på de 2 amd grafikkkortene. Som sagt skal jeg få spilt Crysis 3 på max.

 

Det finnes ingen laptop som klarer Crysis 3 på maksimale innstillinger med akseptabel framerate.

8970M CFX høres utrolig dumt ut i min bok, men man må vel oppleve det for å finne ut akkurat hvor meningsløst CFX og SLI egentlig er.

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen! Etter det jeg har hørt er det de 2 modellene fra multicom jeg skal velge mellom. Jeg har hørt at amd 8970m crossfire er veldig sterk, men har også hørt at gtx 780m er det. Skal jeg spare noen penger eller skal jeg bruke litt ekstra på de 2 amd grafikkkortene. Som sagt skal jeg få spilt Crysis 3 på max.

 

Hva er kravene dine i forhold til FPS. Du vil nok ikke få "perfekt" opplevelse på noen som helst laptop, om du ikke VIRKELIG kjøper high end.

 

Personlig ville jeg gått for en PC med en enkel GTX 780m. Mener at Crysis 3 på max er noe du ikke burde tenke på når du shopper bærbar. 98% av tiden du kommer til å tilbringe på laptoppen involverer ikke Crysis 3 i det hele tatt. Single 780m er mer en nok til å kjøre battlefield på max, samt alle andre spill tilgjengelig bortsett fra noen veldig få som f.ex Farcry 3. Crysis 3 og lignende spill vil du uansett kunne spille på "nesten max", og hvis du ønsker å se grafikken på max vil du ha mulighet til å spille med OK (Hva som er OK er relativt) FPS.

Endret av Cerru
Lenke til kommentar

>laptop

>gaming

 

Hmmm

 

Ja? Laptops fungerer ypperlig til gaming om man legger penger i en bra GPU. Husk, det finnes flere typer gamere en de som ikke syns det er godt nok før spill kjører med 250 FPS. Andre gamere syns 30 FPS på den 3 år gamle "pakke PC'en" er mer en godt nok.

 

Bakdelen med en gaming laptop er ofte at de gir fra seg ganske mye støy og varme, men ytelsesmessig er de helt på høyde.

Endret av Cerru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...