Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som har tatt INF1100 på UiO?

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Heisann,

Jeg fikk plass som enkeltemnestudent på MIT og vurderer å droppe ut av høyskolen til fordel for det.

Jeg er litt bekymret for om programmeringsfagene blir for vanskelige. Først ut er INF1100. Jeg kommer til å gå glipp av de to første forelesningene.

Jeg har null erfaring med programmering, men tror jeg har noenlunde gode evner til å lære meg nye ting.

Har litt svake matematikkunnskaper, noe jeg må jobbe hardt med i de to andre fagene jeg eventuelt skal ta. Hvor mye matematikkforståelse trenger jeg i dette informatikkfaget?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Jeg har ganske høy arbeidsmoral, så det skal ikke bli noe problem når jeg først kommer meg i gang.

Problemet er nok at jeg må jobbe sykt mye med de to andre matematikfagene også. :)

Forhåpentligvis er det litt overlapp mellom matematikkfagene.

Lenke til kommentar

Jeg slet veldig med matte på Universitetsnivå. Hadde MAT1100, MAT-INF1110 og INF1100 simultant på Universitetet for et par år siden. INF1100 var det eneste jeg følte jeg mestret noenlunde. Foreleseren var veldig dyktig og det var gøy å jobbe med programeringsoppgavene. Dessuten fikk man hjelp fra studenter fra høyere nivå som hadde seminargrupper som var en gang i uken.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg slet veldig med matte på Universitetsnivå. Hadde MAT1100, MAT-INF1110 og INF1100 simultant på Universitetet for et par år siden. INF1100 var det eneste jeg følte jeg mestret noenlunde. Foreleseren var veldig dyktig og det var gøy å jobbe med programeringsoppgavene. Dessuten fikk man hjelp fra studenter fra høyere nivå som hadde seminargrupper som var en gang i uken.

Oppløftende med tanke på INF1100!

Verre med de to andre.

Tok du MIT?

Lenke til kommentar

Oppløftende med tanke på INF1100!

Verre med de to andre.

Tok du MIT?

Han var profesjonsstudent i informatikk nano- og mikroelektronikk om jeg husker rett.

MAT1100 er det en del som sliter med. MAT-INF1100(som jeg regner med er det andre kurset) har jeg hørt gode ting om. Men tok det aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...