Solsviken Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 For noen mnd siden installerte jeg WinXP på min data maskin som er følgende: - MSI Kt3 ultra2 (hovedkort) - AMD XP 2200+ - HDD 120 MB 8mb cache - G4 ti4400 128 mb - 512 mb DDRram - win xp - Noe jeg har glemt ? Når jeg skulle sette inn den nye brenner min skjedde følgende: - Nå finner den ingen ting under post screen, det gjør til at windows ikke booter eller at jeg finner NOE boot device. - Når den har brukt laaang tid som nevnt over før det viser seg at den ikke fant noe restarter jeg pcen. - DA finner den Alt, men det skjer først etter veldig lang tid med søking. - WindowsXP starter fint, men IRRITERENDES og måtte vente 4 minutter for å få starte pcen, og vertfall nå som jeg har planer om å selge PCEN. Jeg har prøvd følgende: Sette inn HDDen manuelt i Bios, Disable post screen søking. Sette inn gamle brenner igjenn , FJERNE alt untatt Hden. Resultat ingen ting Noen som kan hjelpe meg ... trenger sårt hjelp Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hva med slave/master innstilling da? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Dette er nok et skudd i blinde men prøv og koble fra CD-Rom + andre ting som du ikke trenger , jeg har en gang hatt en pc på jobben som oppførte seg slik (den hadde deffekt / for liten PSU) . Ikke sikkert dettte hjelper deg , men du kan prøve . Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Takk for svar , men jeg har prøvd begge forslagene. Jeg tenkte noe bootfix , men tviler vel på at det funker. jeg vet jeg har minst 300W psu Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Oppdatert: Fixa probgemet, det jeg gjorde var bare og fjerne jumperen på HDen. I tilfelle noen sliter med det samma. Dette ser tydlig vis ut til å vere et problem på enkelte WD hder. EDIT: Enten fjerne jumpern eller sette den på Cable select . Det merklige er at problemet PLUTSLIG oppstår. Noen som har opplevd at det kom etter en RS :o Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Oppdatert: Fixa probglemet, det jeg gjorde var bare og fjerne jumperen på HDen. I tilfelle noen sliter med det samma. Dette ser tydlig vis ut til å vere et problem på enkelte WD hder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå