maxmekk Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Hei Har lyst til å gjøre dette ordentlig. I og med at min mor har fått installert AltiBox med HDMI og digital TV ble det nødvendig med å bytte ut den gamle TV fra "krittiden". Jeg valgte ut en moderne LCD TV og kjøpte den i mitt navn over internett. Selv bor jeg ved annen folkeregistrert adresse enn min mor, Jeg har ikke TV, heller ikke TV signal i huset. Min mor er lisensbetaler og det er hun som egentlig blir eier av den nye LCD TV'en. Jeg ønsker å få overført eierskapet av TV på min mor. Det er hun som har vært sponsor det er hun som ønsker å bli eier av fjernsynsapparatet. Jeg bidro til riktig innkjøp i forhold til økonomi. Hvordan skal jeg gå frem for å unngå å betale nrk lisens siden jeg ved min folkeregistrerte adresse ikke har tilgang til TV signal og dertil ingen TV. Min mor bor ved en annen folkeregistrert adresse. Jeg håper problemstillingen er tilstrekkelig tydeliggjort maxmekk Endret 20. august 2013 av maxmekk Lenke til kommentar
stue Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Sjekk denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1487408 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Når jeg solgte min TV-dekoder (det er dekoderen som er mottakerutstyr, ikke selve skjermen) så sendte jeg bare salgskontrakten til NRK Lisensavdeling i Mo i Rana og fikk svar et par dager senere om at jeg ikke lenger var oppført med mottakerutstyr. Har ikke betalt en krone siden da. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Dette var det jeg skrev og sendte til NRK, og det funket. ___________________________ NRK LisensavdelingenPostboks 6008607 Mo i RanaHei! Jeg har gitt bort Tven min til min familie.Ny eier:Navn Navn**Adresse**postnr poststed** Vennligst ikke send meg flere fakturaer. Vedlagt følger siste faktura fra dere, slik at det ikke blir noe misfortåelser. MvhsignaturNavn NavnLisensnr: xxx xxx xxx _______________________________ Lenke til kommentar
simpl Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg gjorde omtrent det samme som holy cow ang. en tv som ble kjøpt i julepressang. NRK godtok det. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Rart, hadde tv gjennom canal digital, samt dekoder siden i fjor høst, har ikke fått noe faktura eller brev Har dekoderen fortsatt,men den er ikke i bruk og skal selges. Kanskje ikke alt slikt registreres eller er det kun ved kjøp av tv de får beskjed? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Rart, hadde tv gjennom canal digital, samt dekoder siden i fjor høst, har ikke fått noe faktura eller brev Har dekoderen fortsatt,men den er ikke i bruk og skal selges. Kanskje ikke alt slikt registreres eller er det kun ved kjøp av tv de får beskjed? Det kan gå vel over ett år før NRK sender deg faktura, TV-leverandørene sender ikke akkurat kundelistene i sanntid til NRK, kan gå både 6 og 12 måneder imellom hver gang. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det kan gå vel over ett år før NRK sender deg faktura, TV-leverandørene sender ikke akkurat kundelistene i sanntid til NRK, kan gå både 6 og 12 måneder imellom hver gang. Ok, får se om det kommer noe, ikke det at jeg har tenkt å betale det uansett, men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå