cppdude Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Var ferdig med førstegangstjenesten for 4 år siden, og meldte meg så inn i innsatsstyrken, hvor jeg var fram til i fjor. Studerer nå, og har selvfølgelig fått en innkallelse til F-Styrke....Studiet (to teknologiske grader parallelt) er meget krevende, og jeg er avhengig av å jobbe for å få ting til å gå opp økonomisk. Den kommende øvelsen er krise for meg, rett og slett fordi jeg må bruke tiden til å lese på et par eksamen som er 2 uker etter øvelsen. Kontaktet HV, og det eneste de sa var at jeg måtte ha stemplet bevis fra skolen om at eksamen var på samme dato øvelsen. Lite hjelp der med andre ord...skal også sies at HV sendte ut dette brevet i sommer, til student/bo adressen min, så dette kom på MEGET kort varsel. (hvorfor sender de ikke til folkeregistrert adresse?) Dette er så forbanna demotiverende, spesielt med tanke på at denne øvelsen er en totalt ubrukelig oppkledningsøvelse jeg har gjort 2 ganger før. Endret 20. august 2013 av cppdude Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Har du prøvd å snakke med en rådgiver hos skolen? kanskje de kan hjelpe deg med et brev som kan få deg av kroken? Er selv sjeleglad jeg slapp unna HV ^^ bare makkverk Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Har ikke tenkt på rådgiver! Skal høre med de i morgen om det er noe som kan gjøres. HV innsats var rimelig greit, men F-styrken er jo et kapitel for seg selv. Bortkastet tid spør du meg. Hadde vell flere tjenestedager i I-styrken enn den normale HV-gubben har i løpet av 20 år i F-styrken...surt at de begynner å mase så fort man melder seg ut/gjør seg ferdig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Var ferdig med førstegangstjenesten for 4 år siden, og meldte meg så inn i innsatsstyrken, hvor jeg var fram til i fjor. Studerer nå, og har selvfølgelig fått en innkallelse til F-Styrke....Studiet (to teknologiske grader parallelt) er meget krevende, og jeg er avhengig av å jobbe for å få ting til å gå opp økonomisk. Den kommende øvelsen er krise for meg, rett og slett fordi jeg må bruke tiden til å lese på et par eksamen som er 2 uker etter øvelsen. Kontaktet HV, og det eneste de sa var at jeg måtte ha stemplet bevis fra skolen om at eksamen var på samme dato øvelsen. Lite hjelp der med andre ord...skal også sies at HV sendte ut dette brevet i sommer, til student/bo adressen min, så dette kom på MEGET kort varsel. (hvorfor sender de ikke til folkeregistrert adresse?) Dette er så forbanna demotiverende, spesielt med tanke på at denne øvelsen er en totalt ubrukelig oppkledningsøvelse jeg har gjort 2 ganger før. Utsettelse med heimevernstjeneste i fred (lovens § 22) 69. Utsettelse med heimevernstjeneste i fred kan gis: a) Når offentlig oppdrag eller verv vanskeliggjør utførelsen av tjenesten. b) I velferdsanliggender som studier, utdanning, sykdom i familien mv. c) I spesielle tilfelle hvor tjenesten vil medføre særlige økonomiske tap for vedkommende, unntatt de som kommer inn under ordningen med næringsbidrag og særskilt økonomisk hjelp. d) Når innkalling til tjeneste samtidig rammer en vesentlig del vernepliktige knyttet til samme bedrift skal det ved vurdering såvidt mulig tas hensyn til arbeidets art, f.eks. om det krever bestemte faglige kvalifikasjoner, og hvorvidt flere vernepliktige innen samme faggruppe kalles inn samtidig. Du har grunnlag til å søke utsettelse, så jeg anbefaler deg å fylle ut en søknad. Endret 23. august 2013 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå