AnonymDiskusjon Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Heisann alle på diskusjon.no Jeg er i et forhold som har vart i 1,5 år nå. Tidligere har jeg og kjæresten min hatt et flott forhold, med mye romanse, glede, moro, og aktivt sexliv. I det siste halvåret har dessverre mye av sexlivet fått seg en knekk. Problemet er at vi har sex svært sjelden, selv om det skal sies at når vi først har det så er det veldig godt. Men nettopp det at vi har sex langt sjeldnere enn vi hadde det første året, har ført til at flere sider av forholdet vårt ikke går så bra. Det blir vanskeligere og vanskeligere å sette av tid til hverandre da vi er opptatte på studie, arbeid, og treningsfronten ofte og sjelden samtidig. Kranglene og små irritasjonen fra begges side kommer oftere enn tidligere, og det gjør det å bo sammen komplisert og vanskelig til tider. Å dra på jobb, skole, og alt annet i det en er midt i en "viktig krangel", og derved ikke får ordnet opp fører ofte til at vi ikke får snakket sammen om de problemer vi har og får løst dem. Det jeg lurer på i første omgang er hva dere tenker om denne situasjonen og hva som eventuelt må gjøres for å forbedre vårt forhold? Videre har jeg etter å ha begynt på nytt studie i høst truffet en jente, som jeg dog etter kort tid, ser en rekke gode kvaliteter i og som i tillegg har ytret en viss interesse for meg. Vi kjenner hverandre ikke godt, men jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med denne jenten og lurer derfor på om det i min situasjon vil være galt å invitere vedkommende med ut på en kaffe eller lignende for å bli bedre kjent. Håper på snarlige, konstruktive svar! Anonymous poster hash: 57163...551 Lenke til kommentar
Populært innlegg wampster Skrevet 20. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. august 2013 lurer derfor på om det i min situasjon vil være galt å invitere vedkommende med ut på en kaffe eller lignende for å bli bedre kjent. Ja. 12 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Sålenge baktanken er å muligens innlede et forhold til denne jenten mener jeg det mest moralsk riktige vil være å gjøre det slutt med kjæresten din først. Ville du likt at kjæresten din møtte andre gutter med slike hensikter? Iom at dere studerer sammen, vil dere ikke bli bedre kjent uansett? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Skal ikke si hva du bør gjøre, men generellt sett haler vi karer forholdene ut i det aller lengste, ofte lenge etter at forholdet har fått dødsdommen. Det gir skjelten langvarig gevinst å streve for et døende forhold. 1 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Alt du skriver her høres bare ut som et vanlig hverdags forhold som er inne i en litt dårlig periode. Det perfekte forhold finnes ikke. Boom! Jeg skrev det. Dette du beskriver er slik hverdagen til mange er. Travel og liten tid til alt. Det er derfor man setter av tid for å pleie forholdet og familie. Reis bort en helg om dere kan, prat sammen og finn ut av ting. Veldig ofte er det bagateller som lager "store" problemer. Ved å starte masse kontakt med en ny vil du bare ødelegge det du allerede har. Synes alt for mange gir opp forholdene sine alt for lett. Kjærlighet er mer enn forelskelse, som Gaute Ormås synger ;-) Ønsker dere lykke til og håper at det ordner seg for dere! 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Eller så kan du skippe hele greia og være fri som fuglen.... Det er hele veien snakk om personlige preferanser.Jeg vet jeg kan være litt kynisk, men så her jeg vært ute en vinterdag før også da Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Eller hva med å bare prioritere å drite helt og holdent i trening? Trening, uansett hva, er det minst viktige av de 3 tingene du listet opp, studier er ikke akkruat viktig det heller mener jeg, du kommer bare til å ende opp som vaskedame uansett, men det er nå så som så. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Dette her er ikke noe å tenke på en gang. Du kommer til å angre som en hund hvis du fortsetter å være sammen med dama, for hun kommer til å gå lei og dumpe deg - da har antagelig hun nye funnet seg en annen mann og du har tapt dobbelt opp. Mitt råd til deg er at du retter opp ryggen, forteller kjerringa at det er slutt, og hooker up med den nye lekre dama. Det kommer du ikke til å angre på. Endret 27. august 2013 av Ideal 1 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Ta med dama di på ferie kanskje og ha litt kvalitetstid sammen? Kanskje det vil hjelpe og finne ut av ting å hvor dere står i livet, hva dere har lyst til? Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Kommunikasjon.. Har du fortalt henne at du ikke er fornøyd med sexlivet?Og angående å spørre ut denne andre jenten, såklart blir det feil i din situasjon nå. Det lukter nok bare mer drama der. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Har du fortalt henne at du ikke er fornøyd med sexlivet? Hahahahaha! Det høres sikkert lurt ut for dere som lever i den teoretiske verden. Men i praksis er å gjøre det en oppskrift på å ikke få pult på månedsvis!!! Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hahahahaha! Det høres sikkert lurt ut for dere som lever i den teoretiske verden. Men i praksis er å gjøre det en oppskrift på å ikke få pult på månedsvis!!! Nå tok du bort det nøkkelordet som er viktigst her; kommunikasjon. Det går fint an å fortelle samboeren sin at man vil ha mer sex. Om man så gjør det verbalt, eller ved å prøve å legge ting til rette for at det skal bli mer. 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Eller hva med å bare prioritere å drite helt og holdent i trening? Trening, uansett hva, er det minst viktige av de 3 tingene du listet opp, studier er ikke akkruat viktig det heller mener jeg, du kommer bare til å ende opp som vaskedame uansett, men det er nå så som så. Haha, ville påstå trening også var viktig jeg da men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå