Gå til innhold

Fildeling, win7, Får ikke delt det jeg ønsker

exin89

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med en spennende problem med fildelig i win7.

Noen enheter finner det jeg ønsker å dele, mens andre enheter finner mappen jeg har delt, men ikke innholdet bortsett fra én mappe som jeg slettet for 6mnd siden. Dette er musikk arkivet, og ønsker å koble meg til med en radio med nettverksfunksjon.

Hvorfor jeg finner den ene mappen, og dens informasjon, vet jeg ikke. Klarer ikke å forstå dette, da radioen prøver å spille av det som en gang var der, kan lese av gamle filnavn men ingen informasjon fra denne.

Denne mappen er i grunn ikke problemet da jeg vil spille av fra de andre undermappene i musikkbiblioteket.

Har benyttet avansert fildeling, satt sikkerhetsinnstillinger, så "everyone" skal ha tilgang til alt. Har rebootet flere ganger, men fortsatt ingenting som hjelper. Etter uttallige timer med google og diverse løsninger har jeg ikke fått dette til å fungere, noen som har en idé om hva som kan være problemet?

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres litt ut som om radioen har en cache den ikke finner igjen på serveren men viser allikevel.

Er du sikker på at streamingenheten din kan lese rett fra en share og ikke krever noen form for mediashare (AirPlay/DLNA e.l.) programvareløsning kjørende på maskinen din, og at du har hatt dette tidligere når det virket?

Lenke til kommentar

Problemet ligger ikke i radioen, den har en funsjon for å resette alle nettverksenheter, og fungerer helt uten airplay/dlna. Kun direkte filaksess.

Finner denne slettede mappen på andre enheter som aldri har vert på mitt nettverk, virker som om problemet ligger en plass i windows.

Når jeg nå prøver å koble til pcn via annen win7 pc, så får jeg beskjed om å skrive bruker/passord for domene. Ingen av disse maskinene er koblet til domene eller homegroup, så forstår ikke dette. Direkte fildeling på gamlemåten har fungert helt fint tidligre.

Har gitt rettigheter til "everyone" og samtidig delt med "everyone", så utifra min forståelse for win 7 så burde dette fungert. Har også kjørt: "fsmgmt.msc" å sjekket hva som er delt, og der ser alt helt riktig ut utifra mine delingsønsker, som i bunn å grunn er å dele alt med alle innenfor nettverket.

Forsker vidre og håper på at noen har en god idé for hva jeg kan gjøre for å løse dette problemet.

Ikke lenge til windows ryker rett ut vinduet her, og linux forsøket blir tatt opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...