Pugnax Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Hei, Jeg har et malt soilrør på badet. Så idag at det er en liten flekk på størrelse med tuppen av lillefingeren, der maling er borte og jeg kan se rust. Hva kan jeg gjøre med dette? Lurte på å spraye på rustfjerner eller skrape det bort. Og så spraye på litt rustbeskytter. La det tørke og så male flekken. Bor forsåvidt i ett borettslag, så spørs litt om det er mitt ansvar og om jeg burde si ifra til borettslaget. Noen tips? Endret 20. august 2013 av Pugnax Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hei, om jeg forstår riktig, så er dette tykkveggede støpejernsrør og disse vil ikke ruste hull. De er designet ekstra tykk sånn at rusten ikke skal klare å ete seg gjennom fra innsiden. Men dersom du vil gjøre noe for syns skyld, så anbefaler jeg Rusteter til 109 kr på Biltema. Lakkspesialisten har en epoxybasert enda bedre rusteter. Men jeg vil tro at Biltema gjør jobben bra. Følg bruksanvisning nøye. Etterpå kan du male over. http://www.hammerite.no/ gjør også jobben dersom du ikke vil benytte rusteter. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Blir mer for syns skyld ja. Ettersom røret er i en lysegrå farge og det nå er en "flekk" midt på røret som man ser med en gang. Skal ta å prøve dette, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå